Samppasport  Futurez

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #15 : 18.06.2012, 22:54:11 »
Tupakkamuovit revitty irti (ehjinä ja ne on jo myytykin) ja sisustasta taiottu kuva aloitusviestiin. Tuntuu jotenkin hölmöltä irrotella tuosta osia jotka tietää edellisen omistajan laittaneen vain kuukausia sitten mutta toisaalta, nyt auto on minun ja minä määrään tästä eteenpäin. Roiskeläpät saapuvat loppuviikosta ellei mitään odottamatonta tapahdu.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #16 : 20.06.2012, 17:28:04 »
Kiveniskujen paikkamaalausta harrastettu Volvo Original tarvikkeilla, eihän niistä täydellisiä tullut mutta varmasti parempia kuin aiemmin. Eberiäkin kokeilin ja näillä keleillä puoli tuntia näköjään riittää nostamaan lämmöt parin viisarinleveyden päähän puolivälistä joten kun talvella antaa kolme varttia tai kovemmilla pakkasilla tunnin pörrätä niin eiköhän lämpene. Ei enää ikinä kylmästartteja.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Blackberry"
« Vastaus #17 : 22.06.2012, 00:46:25 »
Olen tässä hiljalleen ruvennut ihmettelemään että mikä on kun moottori on kuitenkin FT mutta ahdot ei juuri nouse plussan puolelle, toki tasakaasulla mennään aina alipainealueella mutta kiihdytyksissäkään ei irtoa kuin viisarinleveyden verran paineita. Auto kuitenkin liikkuu arkiajossa ihan mukavasti joten ajattelin että en vain polje tarpeeksi kun tämä on minulle ensimmäinen turbo jota on tullut enemmän ajettua. No, tänään sitten ajattelin selvittää asian ja kävin tekemässä testikiihdytyksen. Kakkosvaihteella lappu lattiaan mutta ei, ei vaan nouse. Ajattelin että jos se ei ehtinyt heräämään, kolmonen sisään ja taas läppä auki samoin tuloksin. Nelonenkin antoi saman lopputuloksen, jotain hämäräähän tässä nyt selvästikin on.

Auto kotiin, Google auki ja muutama mahdollisuus löytyi heti mutta piti odottaa koneen jäähtymistä ennen tutkimuksia, konepelti auki ja pikainen kokeilu ja kyllä vain, hukkaportin tanko irti. Lukitussokasta ei ollut tietoakaan eli se on jossain päin Suomea ja todennäköisesti ollut siellä jo hyvän aikaa. Asiaa tuskin on kukaan edes huomannut koska eroa ei huomaa kuin rajummissa kiihdytyksissä joita tällä ei ilmeisesti ole juurikaan harrastettu. Tappelin sen kiinnitystapin kanssa yhteensä varmaan kolme varttia (se kun on vähän outoja käden asentoja vaativassa paikassa jonne ei lisäbonuksena edes näe) kunnes se meni perinteisellä "Suomi Finland perkele" asenteella iltakymmenen jälkeen paikalleen. Seuraavaksi yritin taiteilla improvisoitua lukitussokkaa niin klemmarista kuin jekkulangan pätkästäkin mutta Bugwaffen laajamittainen ilma-armada pakotti jättämään leikin kesken, en vieläkään tiedä onko siinä akselissa edes sokan reikää mutta pakkohan sen on siellä olla. Etsin huomenna lisää. Joka tapauksessa koeajo osoitti korjauksen onnistuneen ja turbo-Volvo on todellakin ylivoimaa varsinkin silloin kun se toimii kunnolla.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #18 : 22.06.2012, 00:54:59 »
Perhana, äijä on ostanut tämmösen salaa!   :-* Komean näkönen kampe!!   

Hukkista on kyllä helpoin rassata alakautta, ainakin omasta mielestä.

Mulla on sulle iskemättömät takakuraläpät, jos on tarvis.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #19 : 22.06.2012, 01:24:49 »
No juu, piti tehdä päätös nopealla aikataululla kun mahdollisuus kerrankin oli. Auto tuli myöhään keskiviikkoiltana myyntiin, torstaina soitin myyjälle ja perjantaina vaihtui omistaja. Tämä on muuten juurikin sama yksilö jota itse minulle aikanaan mainostit... maailma on joskus pieni. Oli vähän hankalaa olla tästä hiljaa ensimmäinen viikko kun ajattelin hämmästyttää ihmisiä miitissä sillä. :pomo:

En epäile etteikö se väsääminen olisi mennyt alakautta huomattavasti kivuttomammin mutta milläs nostat kun ei ole kuin hallitunkki ja yksi alustapukki, ja edes minä en ole niin laiha että konttaan tuonne alle muuten vaan. Onnistui se näinkin mutta kirosanoja ja adrenaliinia meni koko päivän varasto siinä nyhrätessä. Lisäpisteet jogiinille vinkkien antamisesta ja avun tarjoamisesta, jälkimmäistä ei loppujen lopuksi tarvittu. Ainakaan vielä koska se sokka on tosiaan edelleen laittamatta.

Ja kyllä, tarjous hyväksytty! A.J.H. kuskasi minulle tänään jo yhden täyden setin erittäin sopivaan hintaan mutta sedanin sarja kun on niin takaläpät ei tunnu ihan sataprosenttisesti käyvän. Korjataan tilanne näillä.

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #20 : 22.06.2012, 01:53:27 »
Sori kun vähän lainaan tätä topikkia

Sellasta mietin että minkä verran muitten 940 b230ft ahtaa?

Tuntuu että omasta olisi veto loppunut mutta BSR ahtopaine mittarin mukaan ahtaa kuitenkin 0,4 - 0,5bar, vai kuuluisiko ahtaa enempi?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #21 : 22.06.2012, 10:14:58 »
Vakio ahtopaine alakierroksilta joku 0.45-0.5bar, kierrosten myötä hitusen nousee luokkaa 0.55bar, kahden yksilön kohdalta mitattu ns tarkalla mittarilla(imusarjasta). Ja siitä tapista ei välttämäti löydy sitä reikää enää, kaksi yksilöä tullut vastaan että se sokka on vaan molemminpuolin pinnan tasalta poikki ja jämä jäänyt sinne, eikä pirullakaan poies -> joku ranetus tarvitaan. Yhteen tein "hätäkorjauksea" sopivan rautalankakiepin, oli se kai 4 vuotta siellä ja meni seuraavalle omistajallekin  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #22 : 22.06.2012, 10:20:08 »
saisko sinne tommosen akselivarmistimen ?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #23 : 22.06.2012, 21:46:33 »
Saisi, kun vaan löytäisi jostain sopivan. Täytyy tehdä toivioretki Motonetiin maanantaina ja jos siellä ei ole niin sitten rautakaupan kautta ja jos sielläkään ei ole niin johan on kumma.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #24 : 27.06.2012, 17:02:49 »
Manuaali ilmastointi o mullaki classicissa.
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #25 : 27.06.2012, 17:19:26 »
Mulla mistikuva on sellainen että siinä hukkiksen tapissa on ura lukkorenkaalle....?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #26 : 27.06.2012, 17:23:53 »
Ei siinä kyllä ole, sileä tappi se on. Epämääräisiä kynnellä tuntuvia syvennyksiä on molemmin puolin joten eiköhän siellä ole tosiaan sokan jäänteet reiässä mutta mitäs pienistä koska rassasin eilen sinne kuuden millin akselivarmistimen vähän Leathermanilla muotoiltuna kun ei mennyt vakiona edes voimalla paikalleen. Jos löysäsin liikaa ja se putoaa tielle niin sitten laitetaan uusi, ostin varuiksi viisi niitä.

Varmistui muuten sekin että sedanin ja farkun takaroiskeläpät on tosiaan vähän erilaiset, ainakin osanumerot on sedanin läpille -336 ja -337 mutta farmariin -332 ja joku toinen.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 17:25:38 kirjoittanut Greycap »

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #27 : 28.06.2012, 11:52:26 »
Siistinoloinen peli. :) Aurigat omaankin farkkuun metästin vaikka on vanhempaa mallia, ei niitä tosiaan joka oksalla istu.

Vähän on vielä korkeella autos, ihan niinkuin pelkäis asvalttia. ;) Joku hillitty madallus kenties? Sillain että pääsee vielä kanttareista yli.
Joku hifialustasarja tai sitten kaikista kulmista kierros pois ja taakse korkeapainekaasut. Voihan sinne kuormajousiakin sovittaa vaikka laikattuna, silloin menee vaan kaikki pehmeys jousista, ainoot jouset mitkä joustaa on penkeissä...

Vai eikö sovi imagoon? 8)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #28 : 28.06.2012, 12:39:29 »
Ei kyllä paljon tämän kaupungin kunnossapidolla madalleta, tuo minun 240 on tajuton traktori ja silläkin on ajettu pohjapanssari uraa hankeen vetäen useamman kerran. Vähän jäykempi tämä saisi ehkä olla etenkin takapäästä mutta katsotaan nyt mitä katsastuksessa sanotaan iskareista ja jos on valittamista niin sen näkee sitten mitä vaihdetaan. Tuskin siellä mitään vikaa on mutta eihän sitä ikinä tiedä. Homma menee kuitenkin vielä siihen että tästä tulee toinen köyhän miehen XC jahka mopo lähtee keulimaan mutta yritän nyt vähän hillitä...

Pienen "visuaalisen madalluksen" saisi rengaskokoa muuttamalla, nyt on 205/55R16 ja jahka menee aikanaan kesärenkaat uusiksi laitan todennäköisesti 205/60R16 niin saa vähän paremmin täytettä kaariin sekä lisäbonuksena vähemmän kierroksia isolla tiellä. 225/55R16 olisi kyllä aika äijä ratkaisu ja yllättäen maksaa suunnilleen saman kuin nuo muutkin.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2012, 17:00:16 kirjoittanut Greycap »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic '98
« Vastaus #29 : 28.06.2012, 18:24:13 »
Mulla on omassa nyt 215/55R16. Vakio alustalla ja kauhea traktori. Edessä kahnaisee puskurin reunaan renkaat tietyssä asennossa..  Eli 225/55R16 ei kyllä eteen mahdu.

 

Futurez  Kulkukoira