Elekma  Autoracing

Luotettavia ohjelmanlaittajia?

  • 435 Vastauksia
  • 165027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #45 : 27.12.2012, 13:14:28 »
Asiaan liittyen... Itsellä oli viime tankillinen pätkä-ajossa ja lämmitys pelkän ardicin varassa reilu 15l/100km.   ;D Motti on D5.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #46 : 27.12.2012, 14:46:30 »
Hei,

ohjelman laittajassa ei ole vikaa.. Suosittelen edelleen.

pakkanen tämän saattoi kyllä tehdä, kun eihän sitä ollut kuin alle kymmenen kun edellisiä mittauksia tein.. Ajetut tankilliset kuitenkin tehtiin yli 20 asteenpakkasessa.

kertoilen tänne kulutuksen muuttumisia.. (vai olisikohan oma topic parempi ?, kun eihän se auton kulutus ohjelmanlaittajasta kerro mitään)
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1957
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #47 : 27.12.2012, 20:14:26 »
Onko ulkolämpötilat samant nyt kuin ennen lastutusta? -20 pakkaset nostaa helposti kulutusta. Ja jos sitä kasvanutta tehoa alkaa käyttämään niin ei se teho tyhjästä tule.
Lisäteho vie lisää polttoainetta, vanha viidakon sananlasku...
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #48 : 27.12.2012, 23:11:48 »
Kulutus ei kyllä laskenut 2.4D koneessa yhtään +2-3l /100km :(

..ajotapakin on ollut aikalailla samanlaista, 2 tankillisen aikana.. eka tankillista ei lasketa :)

Omaan V70 -09 D5 aut laitettiin Digi Tuningin softa lokakuun alussa. Hyvin on toiminu,
tehoa ja vääntöä tuli lisää persdynon mukaan mukavasti.Herkkyys kaasuun vastaavuuteen
parani. DPF jäi paikoilleen täytteineen. Kulutus on pysyny 10 tkm:n aikana samoissa kuin
ennen lastutustakin , 6,2 - 7,0 litraa/100 km laskettu todellinen kulutus maantievoittoisessa
ajossa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #49 : 28.12.2012, 13:45:21 »
Se on selvä, että pakkanen nostaa kulutusta, mutta ei nyt sentään kolmea litraa!!! Litra korkeintaan jos puhutaan -10C --> -20C. Pyydä tekeen uudestaan softa vai tuleeko käytettyä uusia voimia reilusti  ;)  (alkuhuumaa...)

Viidakon sananlasku ei ainakaan meillä pidä paikkaansa, mistä lie johtuvan?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #50 : 28.12.2012, 14:09:31 »
Kyllä mullaki kova pakkanen nostaa kulutusta ihan reilusti. Eberin kanssa voi hyvinki olla kolmen litran luokkaa..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #51 : 28.12.2012, 14:27:39 »
Kyllä mullaki kova pakkanen nostaa kulutusta ihan reilusti. Eberin kanssa voi hyvinki olla kolmen litran luokkaa..

Ottaako Volvon ajotietokone huomioon lisälämmittimen polttoainekulun? Jos ottaa niin ymmärrän tuon kolme litraa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #52 : 28.12.2012, 17:14:55 »
Viidakon sananlasku ei ainakaan meillä pidä paikkaansa, mistä lie johtuvan?
Eli teidän softalla moottoriin menee täyden tehon kohdalla vähemmän dieseliä kuin vakiona? :)

Ottaako Volvon ajotietokone huomioon lisälämmittimen polttoainekulun? Jos ottaa niin ymmärrän tuon kolme litraa.
Dieseleistä en tiedä, mutta ainakin bensakoneella ilman webastoakin kovilla pakkasilla kulutus kasvaa kun kestää että auto lämpenee. Ainakin oma auto ajotietokoneen mukaan vie miehekkäästi bensaa ennen kuin lämpömittari alkaa nousemaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #53 : 28.12.2012, 18:53:31 »
Se on selvä, että pakkanen nostaa kulutusta, mutta ei nyt sentään kolmea litraa!!! Litra korkeintaan jos puhutaan -10C --> -20C. Pyydä tekeen uudestaan softa vai tuleeko käytettyä uusia voimia reilusti  ;)  (alkuhuumaa...)

Viidakon sananlasku ei ainakaan meillä pidä paikkaansa, mistä lie johtuvan?

Ihan käytännön kysymys. Eli oma autoni on tuo 2.4D automaatti 175hv versio, niin millaiset tehot/väännöt saa teidän ohjelmoinnilla ja muuttuuko kulutus normaalissa ajossa suuntaan tai toiseen? Oulussa lupailtiin erään ohjelmoivan 220hv/480nm kulutuksen pysyessä samana, olettaen siis että ajotapa ei muutu.
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #54 : 28.12.2012, 19:28:11 »
Eli teidän softalla moottoriin menee täyden tehon kohdalla vähemmän dieseliä kuin vakiona? :)
Dieseleistä en tiedä, mutta ainakin bensakoneella ilman webastoakin kovilla pakkasilla kulutus kasvaa kun kestää että auto lämpenee. Ainakin oma auto ajotietokoneen mukaan vie miehekkäästi bensaa ennen kuin lämpömittari alkaa nousemaan.


Sama juttu, ekat 3-4km kulutus huitelee 11-12 paikkeilla.

OT: Tuo Volvon ATK(AjoTietoKone) käyttäytyy melko hassusti. Jos lähden ajamaan kylmällä autolla vaikkapa 50km matkan. Nollaan ATK:n heti startin jälkeen,keskikulutus huitelee koko matkan 10-11 välillä. Matkasta ekat 3km on 40km/h loput 80km(h vakkarilla. Keskikulutus ei juurikaan laske alle 10L/l100km tuolla koko matkalla. Kun katsoo hetkellistä kulutusta niin kulutus saattaa olla ekat 200-300m jopa 30-50L/100km mutta sen jälkeen mennä alle 15L  2-3km ja loppu matka pyörii 7-9L välillä.

 Jos taas matkalle lähdettyä nollaan ATK:n kun matkavauhti (80km/h) on saatu keskikulutus pysyy 8-9L välissä loput 47km.
Eli siis tuo 3km  ajo kylmäkäynnistyksestä saa ATK:n näyttämään 2-3L liikaa todellista kulutusta. 

Itse katson todellisen matkan tripistä ja sen paljonko tankkii meni ja lasken siitä kulutuksen. 


PS.Jos joku ei ollut matikan tunnilla mukana niin se onnistuu helposti
64,30 litraa meni tankkiin 710km matkalla .-->  6430 jaettuna 710= 9,05L/100km
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 19:31:49 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #55 : 28.12.2012, 20:12:29 »
Ihan käytännön kysymys. Eli oma autoni on tuo 2.4D automaatti 175hv versio, niin millaiset tehot/väännöt saa teidän ohjelmoinnilla ja muuttuuko kulutus normaalissa ajossa suuntaan tai toiseen? Oulussa lupailtiin erään ohjelmoivan 220hv/480nm kulutuksen pysyessä samana, olettaen siis että ajotapa ei muutu.

Samaan pystytään ja pienellä lisähinnalla parempaankin!  ;) Kulutus on tähän mennessä kaikista tippunut, joten en usko, että autosi olisi poikkeus tässä kohtaa ja onhan meillä 100% tyytyväisyystakuu jos et ole tyytyväinen. Ohjelmoinnissa myös automaattivaihteisto ohjelmoidaan uudelleen (sisältyy hintaan) ja on sen jälkeen varmasti mielyttävämpi ja hieman nopeampi toimimaan. Ota yhteyttä meidän Oulun jälleenmyyjään niin pääsette varmasti kauppoihin.  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #56 : 28.12.2012, 21:37:35 »
Samaan pystytään ja pienellä lisähinnalla parempaankin!  ;) Kulutus on tähän mennessä kaikista tippunut, joten en usko, että autosi olisi poikkeus tässä kohtaa ja onhan meillä 100% tyytyväisyystakuu jos et ole tyytyväinen. Ohjelmoinnissa myös automaattivaihteisto ohjelmoidaan uudelleen (sisältyy hintaan) ja on sen jälkeen varmasti mielyttävämpi ja hieman nopeampi toimimaan. Ota yhteyttä meidän Oulun jälleenmyyjään niin pääsette varmasti kauppoihin.  :)

Laittelinkin jo mailia ja hinta kyllä kuullostaa alustavasti olevan erittäin houkutteleva :) Mihin käytännössä pystytte ohjelmalla nostamaan tehot/väännöt ja onko millainen lisä investointi kyseessä? Ja tuleeko moottorin taikka vaihdelaatikon kestävyydessä ongelmia?

Eli automaattiohjelmoidaan aina ohjelmoinnin yhteydessä teillä, ilman että tarvitsee asiasta erikseen mainita? Millaisista kulutuksen pienenemisestä käytännössä puhutaan?
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #57 : 28.12.2012, 23:30:12 »
Laittelinkin jo mailia ja hinta kyllä kuullostaa alustavasti olevan erittäin houkutteleva :) Mihin käytännössä pystytte ohjelmalla nostamaan tehot/väännöt ja onko millainen lisä investointi kyseessä? Ja tuleeko moottorin taikka vaihdelaatikon kestävyydessä ongelmia?

Eli automaattiohjelmoidaan aina ohjelmoinnin yhteydessä teillä, ilman että tarvitsee asiasta erikseen mainita? Millaisista kulutuksen pienenemisestä käytännössä puhutaan?

Automaatti ohjelmoidaan aina kun se vaan on mahdollista ja Volvojen tapaksessa se on aina mahdollista! Kulutus pienenee 0,1L - 1,0L ajajasta riippuen, mutta pienenee ihan joka tapauksessa ja yleisin keskiarvo on 0,6L.

Noista ollaan otettu 235/520 (Taso2, hinta pitää kysyä jälleenmyyjältä) ja enemmänkin saa, mutta silloin emme enää vastaa kestävyydestä ja jo tuossa Taso2:ssa pitää dpf olla poistettu. Automaatti nimittäin ei ole tehty kestämään suurempia vääntöjä ja kokematon saa sen antautumaan todella nopeasti. Suosittelemme jättämään väännöt alle 500Nm kestävyyden vuoksi!
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 23:34:40 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #58 : 29.12.2012, 08:54:55 »
Kyllä tuo yli 400nm V70:ssä alkaa jo olemaan sellainen että näin talvikelillä ei oikeen talvisaappaat jalassa ajaminen onnistu ilman että luistonesto vilkuttelee joka risteyksessä 4-vetoisellakin.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #59 : 29.12.2012, 09:23:27 »
Omassa taitaa tällä hetkellä olla 175/400 kun on vakio ja ihan hyvin sillä näin talvikeleillä pärjää. Kesällä ei olisi sitten haittaa lisä tehosta ja väännöstä. Mutta kyllä ne talvellakin kelpais :)

Parempi siis pysyä alle 500nm väännöissä. Kannattaako dpf poistaa jo nuissa pienemmissä tehoissa/väännöissä vai kannattaako pitää toiminnassa ja vaatiiko jotain fyysisiä muutoksia? Kuinka tarkasti saadaan haluttu teho/vääntö ohjelmoitua samalla kertaa? Eli tuleeko juurikin tuo 220/480 suoraan jollain valmiilla ohjelmalla vai voiko laittaa samalla kertaa/hinnalla esim. 225/490? Jos nyt tuollainen muutos mitään vaikuttaa käytännössä..
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

 

Samppasport  Futurez