Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97

  • 51 Vastauksia
  • 13419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« : 23.11.2012, 04:58:16 »
Juu eli tuli tuossa hommattua 940 turbo volvo manuaali askilla ja tosiaan 97 vuosimallia, ois tarkotus nyt ihan perus ns. turboruuvi lastu jutskat rakentaa näin alkuun. Mutta tavotteet on jo korkeemmissa lukemissa, jos tuonne +400hv pääsis niin ois aika passeli. Lähetään nyt siitä liikkeelle että auto tulee olemaan päivittäisessä käytössä, joten oisiko järkevää etsiä toinen ft moottori ja ruveta sitä rakentamaan? ja kunnes kone on paketissa niin lyödä keulille. vinkkejä kaivataan mistä lähteä nyt aluksi liikenteeseen, Eli näin ekana nyt vakio ahtimella paineet sinne noin kiloon ja niillä mennään talvi ja katsellaan mitä kone siitä tuumaa, ja ensikesän aikana ois sit tarkotus päivittää kone uusiksi! Joten tästä se ajatus sitten läksi että hommaan toisen koneen ja rupeen sitä rakentaa ja kun on valmis niin nakkaan sen keulille. Mitä landian pro väki on mieltä? miten kannattas alottaa kun auto on jokapäiväisessä käytössä. KIITOS! kaikenlainen vinkkien anto on sallittua :D
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 05:01:28 kirjoittanut Temetheman »
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4405
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #1 : 23.11.2012, 15:24:41 »
300hv+ vinokone suunnittelutopic
Ahtopainemittarin, lastun ja turboruuvin/uuden hukkaportinkellon/lisäjousen laittaa helposti käyttöautoon, rakentelukone erikseen jos auto on tarkoitus pitää liikenteessä.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #2 : 27.11.2012, 16:41:26 »
itse laitoin ja 13c ahtimesta ahdot kiloon niin noin 14tkm kesti ajaa ennenkuin turbo porsi ja kansipahvi meni myös... tosiaan bensaboksi oli silloin jo lastutettu, auto joutui pakosta seisomaan ja siitä se ajatus sitten lähti, peltisarja, 46mm ulkoinenhukkis, 19T ahdin, sitten myöhemmin vkl puhteina tehty bensapaineensäädin, isommat suuttimet, alumiini cuuleri, alumiini syyläri, immu siirretty painepuolelle, 76mm putkisto racekatilla, EZK:n lastututs ja nämä siis kaikki käyttöautoon tosin turbo remppa viivästy ja se oli pitkään pois käytöstä mut onneks löyty läheltä edullinen 7satanen siksi aikaa ajoon  ;D

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #3 : 28.11.2012, 23:33:20 »
tarkotus ois nyt lastu joka on jo pitää vaa laittaa paikallee, sit rajapaineventtiili ja putkistoa muokata. mut eiköhän siihen uutta hyrrää ja pakopesää pitäs katella (ens kesäks), mikä ois hyvä vaihtoehto vakio pakosarjalle? kun auto pitäs katastaakkin niin ei päällepäin viittis hirveitä muutoksia tehä, mites muute toi lambda juttu meinasin näi alkuu hommata mittarin vaa tolle alkuperäselle anturille. eli aluks tulis kapeakaista ja jos viritys into kasvaa ni hommaa sit laajakaistan, siihen pitäs vaa sopiva mittari löytää mikä toimii ton alkuperäsen anturin kaa.
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #4 : 29.11.2012, 09:46:30 »
tarkotus ois nyt lastu joka on jo pitää vaa laittaa paikallee, sit rajapaineventtiili ja putkistoa muokata. mut eiköhän siihen uutta hyrrää ja pakopesää pitäs katella (ens kesäks), mikä ois hyvä vaihtoehto vakio pakosarjalle? kun auto pitäs katastaakkin niin ei päällepäin viittis hirveitä muutoksia tehä, mites muute toi lambda juttu meinasin näi alkuu hommata mittarin vaa tolle alkuperäselle anturille. eli aluks tulis kapeakaista ja jos viritys into kasvaa ni hommaa sit laajakaistan, siihen pitäs vaa sopiva mittari löytää mikä toimii ton alkuperäsen anturin kaa.

Uudemmista volvoista isompi mitsu (15G-19T) menee kohtuu helposti paikoilleen ja näyttääkin vielä katsastuskelpoiselta. Siihen lisäksi jo mainitsemasi muutokset + isompi cooleri, jolloin olet ~240-300hv lukemissa.
Jätä toi kapeakaista ostamatta ja säästä suoraan laajakaistaan - menee vaan rahat hukkaan muuten...

+400hv vaati sitten jo useamman tuhatta euroa - ihan vain tiedoksi...
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #5 : 29.11.2012, 11:02:00 »
itse tein pakosarjan joka on hyvin lähellä alkuperäistä tein vain paikan ulkoiselle hukkikselle, allekirjoituksen linkistä löytyy hieman juttua mitä on tehty.

ja itse olen tuon kapeakaista virheen tehnyt... siinä menee rahat ihan hukkaan kun kuitenkin joutuu sitten laajakaistan laittamaan ja hinta eroo on vajaa satanen FMI 1.4 -> PLX laajakaistaan verrattuna

ja 13C:n pystyy modaamaan 19T:ksi sorvaamalla kompurakotelon isommaksi ja vaihtamalla 19T keskiön ja #7 pakopesän käy suoraan vinokoneeseen.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #6 : 29.11.2012, 12:54:45 »
Tai isommat mitsut menevät myös koteloiden kääntämisellä ja hukkaportin kellolle pitää tehdä (yksinkertainen) kiinnike.
13c --> 19T sorvauksen kanssa sitten täytyy ostaa jäykempi kello.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #7 : 29.11.2012, 12:55:12 »
Ok, kiitos vinkeistä. Eli hommaan sit suoraa sen laajakaistan  8) joo tiedossa on et rahaa menee mut harrastukset maksaa, ei se halpaa ollu motocrossikaan  ::) mut nyt on ne vehkeet myyty pois, ni jos tätä harrastusta kokeilis :) sitä kompuraa ei varmaa iha mikätahasa sorvaamo rupee työstää? Ehdotuksia voi laittaa tulemaan ton laajakaistan suhteen, eli hinta ja laatusuhde näin aluks ja mistä sen vois tilaa sopivaan hintaan?
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #8 : 29.11.2012, 14:41:15 »
Ehdotuksia voi laittaa tulemaan ton laajakaistan suhteen, eli hinta ja laatusuhde näin aluks ja mistä sen vois tilaa sopivaan hintaan?

PLX laajakaistasetti. Tästä oon eniten kuullu hyvää ja omassakin porukassa hyväksi todettu. Itselle tulossa myös tälläinen. Osta yhdistyksen yhteistyökumppaneilta. Ainakin hevosvoima.com , futurez ja mamasan näitä myy edukkaasti.

EDIT: Täällä http://www.hevosvoima.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=270&products_id=7223 näyttäis olevan edullisin. 192e sis. rahdit.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2012, 14:45:04 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #9 : 29.11.2012, 15:25:45 »
Hevosvoima.comista myös pisin toimitusaika  ;) futurezilta muistaakseni 7€ kalliimpi ja heillä varastossa. itse odottelin melkeen 4 viikkoa mittaria hevosvoima.comilta....

EDIT: toki jos ei ole kiire niin mikäs siinä...  ;D

Proturbo tekee ahdin muutokset ammattitaidolla myös tuon sorvaustyön ja sieltä saa osat myös

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #10 : 29.11.2012, 15:43:53 »
Jos ei ole mittareita varastossa, niin varmaan kestää oli liike mikä hyvänsä. Varastosaldot kannattaa kysellä etukäteen jos on kiire. Meinaan kerran kesti futureziltä iskareiden toimitus lähes puolivuotta kun oli toimitusvaikeuksia. Joten ei ole aina liikkeestä kiinni noi toimitusajat..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #11 : 29.11.2012, 15:51:16 »
Toi PLX vaikuttas kyllä iha pätevältä laitteelta, mut pärjäänkö nyt alkuu iha auton omalla lambdalla? Koska tosiaan alkuun tulee vaan se lastu ja rajapaine vemttiili, jos on toi venttiili ni pitääkö silti olla hukkiksen kellossa jäykempi jousi?
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

hevonen

  • Vieras
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #12 : 01.12.2012, 11:08:00 »
Ymmärsin aloituspostauksestasi että sulla on ft- malli. Jos näin on niin et tarvitse jäykempää portin kelloa.(jos se vanha on ehjä)

Mitä tuohon oman lambdan käyttöön tulee mittarin liitännässä niin en kyllä suosittele.
Jätä mittari laittamatta jos vaan lastulla ja baarilla ajelet, kyllä se pelaa.

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #13 : 01.12.2012, 22:20:15 »
Ok, ja joo kyllä kyseessä on ft. Mitäs öljyä suosittelette moottoriin vaihdelaatikkoon ja perään?
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #14 : 02.12.2012, 14:11:06 »
Voihan räkä! Eipä ois kyllä paremmi voinu taas tää volvo prokkis lähtee käyntii.. Huomasimpas tuossa et kone kun käy ahdoilla niin taitaa huohottaa sen verta että öljytikku nousee ylös, mitähän mun kannattas ruveta tutkimaan? Ei muute mitää mut auton pitäs olla ooikeestaa käytössä lähes jokapäivä,
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

 

Kulkukoira  Proturbo