Tää on sitten tätä että toisilla kestää ajaa monta sataa tuhatta ja jollain menee särki 100tkm kohdalla. VAG-konsernin tuotteita myös myydään pirusti että korostuuko jonkun ominaisuuden nettilegendat?
Itsellä oli 430tkm ajettu Volvo 850 automaagilla ja ei ollut mitään ongelmia vaikka Volvon laatikoistakin peloteltiin että menee rikki.
Takaisin itse aiheeseen. Kahdella kaverilla on bensaturbo VW, joissa DSG laatikko. Kovasti ovat kehuneet laatikkoa ja sillä ajettavuutta sekä pientä kulutusta. Molemmilla autoilla ajettu vasta alle 100tkm. Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia DSG:stä niitä olisi kyllä mukava kuulla, mutta suurin osa on juuri näitä kaverin kaverin juttuja.
PS. (ja off-topic, mutta kun Octavian hankintaa tässä pohditaan) Omakohtaiset vika-kokemukset Octaviasta: nykimistä tasakaasulla sekä hitaasti kiihdytettäessä, myöhemmin jätti välille kokonaan (170tkm). Vaihdettiin yksi suutin maahantuojan piikkiin ja kahden kuukauden jälkeen jätti taas välille. Vaihdettiin loput suuttimet maahantuojan piikkiin. Maali lohkeilee sinkityksen päältä sekä hinkkaatunut puhki ovien tiivisteiden kohdalta, maalattu ovien reunat sekä alalistoja ja vaihdettu kaikki tiivisteet maahantuojan piikkiin. Pari uutta maalilohkeamaa sivuovissa, mutta lähteneet kiveniskusta ja joutuu jo itse maalaamaan kevvämmäällä. Takaluukku alareunasta hinkannut puskuriin ja vaatii kanssa uutta maalia ja säätöä. Nelipyöräsuuntauksen tarpeessa, mutta vien vasta talvikelien jälkeen kun saa kesärenkaat alle.
Ajalta 2 vuotta ja 65tkm, nyt ajettu 210tkm. Suutin viat vitutti, johon myös vaikutti epäpätevä ja hidas huolto. Omasta mielestä näin uudessa ja vähän ajetussa autossa ei pitäisi ilmetä tällaisia vikoja, joita ei voi laskea "normaalin kulumisen" piikkiin. Ja itselle -07 ja 200tkm on uusi ja vähän ajettu auto.
edit. kaikesta vitutuksesta ja valituksesta huolimatta on tarkoitus vielä rullata tällä autolla vuosi tai pari. Hyvä ajaa, hyvin varustettu ja ohituskiihtyvyyttä löytyy täydelläkin kuormalla.