Autoracing  KL-varaosat

Outo kierroksia mukaileva ujeltava ääni konehuoneesta. *Syy: LATURI RIKKI*

  • 66 Vastauksia
  • 70197 Lukukerrat

narumies ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vmoi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Mielenkiintoista, että molempien valmistajien latureissa samaa vikaa..?

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Mullekin tuli nyt uusi denson 120a, kun ei noita 150a löytynyt mistään alle 600e. Juttelin Aditalla jampan kanssa, joka on ollut latureiden kanssa tekemisissä koko ikänsä. Hänen kokemus oli se, että nyky latureista otetaan niin paljon tehoa irti, että ne ei enää kestä kun 200tkm ja osa vielä vähemmän. piti 140tkm / 7v normi vaihtovälinä ja muisti vielä riemuita, että jos ne kestäisi hänkin olisi työtön.


Edit. Boschissa ja densossa on erilaiset liittimet. Itse itselleni vastaten
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 20:27:36 kirjoittanut Arto Soikkeli »
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa nopanic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • Volvo V50 1.8 -06
Laturi laukesi täälläkin. Auto Volvo V50 1.8 2006 ajettu ~140tkm.
Alkoi pitämään juurikin tuollaista kierroksia mukailevaa ujellusta. Diagnoosi osoittautui tämän keskustelun perusteella laturiksi. Lähivaraosaliikkeen kautta tilattu uusi Denso 150A jota en päässyt samana päivänä hakemaan kun auto jäi tienposkeen.
Ensin sammui risteykseen kun laski kaasun, lähti uudelleen käyntiin. Hetken ajon jälkeen syttyi Huolla sähköjärjestelmä-teksti mittaristoon jolloin pysäytin sivutielle. Latausvalo ei syttynyt ennen tätä.

Hinausauto paikalle, hinaus tallille, akku irti ja lataukseen. Seuraavana aamuna varaosaliikkeestä laturi messin ja tallille äheltämään. 1.5 tuntia kaikkina tunkkauksineen ja ihmettelyineen ja Volga pörisi taas.
Moottorivalo jäi palamaan joten käytin Biliassa koodien poistossa. Löytyi koodit kaasuläpästä, jotka ilmeisesti jäänne alhaisesta jännitteestä.

Pääsihän tolla ensioireista menon stoppaamiseen jopa ~80km.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Äsken alkoi Volvo ulisemaan, ääni kuuluu 1000-2000 kierroksilla. Auto on V50 2.4, vuosimalli 2006 ja mittarissa jotain reilut 200 tkm. Laturi on tulikuuma ja sähkö haisee, laturi kuitenkin lataa, oikeastaan vähän liikaakin kun mittailin. Vikakoodin heitti lambdasta samaan syssyyn eli kai se jotenkin tähän liittyy. Laturin malli Denso 150A, eipä näyttänyt Motonetin listat tuntevan.

No eipä siinä, lähdenpä repimään laturia irti ja huomenna metsästämään uutta.
C70 T5 2006 Summum

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Äsken alkoi Volvo ulisemaan, ääni kuuluu 1000-2000 kierroksilla. Auto on V50 2.4, vuosimalli 2006 ja mittarissa jotain reilut 200 tkm. Laturi on tulikuuma ja sähkö haisee, laturi kuitenkin lataa, oikeastaan vähän liikaakin kun mittailin. Vikakoodin heitti lambdasta samaan syssyyn eli kai se jotenkin tähän liittyy. Laturin malli Denso 150A, eipä näyttänyt Motonetin listat tuntevan.

No eipä siinä, lähdenpä repimään laturia irti ja huomenna metsästämään uutta.

Jos olet pk-seudulta niin Malmin lentokentän vierestä löytyy Adita. On nimittäin pikkusen tyyris laturi uutena. Itte sain Aditalta tarjouksen 380e kunnostetusta, mutta kun jotain meni varastolla pieleen niin sain uuden samaan hintaan.
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Nyt on laturi käsissä. 2.4 vapari koneessa ei tarvinnut purkaa mitään muuta pois tieltä kuin ilmanottoputki joka on kahdella 8mm kannalla olevalla pultilla kiinni, niin ja tietenkin eturengas, sisälokasuoja ja apulaiteremmit.

Kokeilin autoa käyntiin vielä ilman laturin hihnaa (ilmastoinnin remmi oli kiinni) ja ääni oli hävinnyt joten vikadiagnoosi taisi osua oikeaan.
C70 T5 2006 Summum

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Auto on nyt kasassa ja toimii  :) Laturi (kunnostettu) maksoi paikallisessa varaosaliikkeessä (Kotka) 315 e ja otin lisäksi uudet apulaitehihnat jotka oli 12,5 e kappale eli yhteensä tämä katastrofi maksoi vain 340 euroa + pari tuntia omaa työtä. Volvolandian puolella joku juuri kirjoitti että Volvolla uusi laturi töineen maksaisi 1050 e  :idiot2:
C70 T5 2006 Summum

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Kuten aiemmin kirjoitin. Laturi oli bilialla 790€ ja siihen ainakin t5 mallissa tulee minimissään 2-3h töitä päälle. Mun tapauksessa kummatkin hihnat ja kiristäjä meni vaihtoon, joten hinta varmaan lähempänä 1200€.....omassa mennyt nyt vetarit, laturi(hihnat+kiristäjä) takaripustukset (mikäköhän on oikea nimi?), takavakaajatanko ja etupyöränlaakeri vuoden aikana vaihtoon. Huoltoja tehty normi 140tkm + jakopää romuineen. Kun laskee, että moottori on vaihdettu, johtosarjoja vaihdettu, softa, alusta jne. Alkaa olemaan autolla hintaa :D Ei riittäis vuoden sisään korjattuihin osiin 4k€ jos bilialla ois käyty? Silti bensaa menee joku 6k€ vuodessa ja ei jaksa edes enää kiukutella siitä :D
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Itse tutkailin niitä kiristäjiä ja totesin että ei tarvii uusia, toivottavasti olen oikeassa  :)

Hieman OT: mulla on vielä ilmeisesti alkuperäiset vetarit alla ja suurin osa pyöränlaakereistakin joten eiköhän ne kohta kosahda. Alustakin on alkuperäinen 205 tkm ajettu (paitsi joskus oikea etuiskari uusittu takuuseen), eli eiköhän senkin kohta saa laittaa uusiksi (Eibach B12 setti kiinnostaisi  :pomo: ). Ainiin ja tämän kuun aikana pitäisi laittaa jakopää, VVT-pyörä ja öljyt sekä koneeseen että automaattilootaan. Jakopäärempan ajattelin teettää muilla kun pitää tuo VVT-pyöräkin vaihtaa, muuten tekisin itse.

Että kyllä tässä makseltavaa riittää, varsinkin kun olen tällä hetkellä isyyslomalla ja tulot on mitä on.
C70 T5 2006 Summum

Poissa Arto Soikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Otin itte laturin kiristäjän irti sen takia kun korvake hajosi (oma moka), mutta ei se kiristäJän rullan laakeri kovin hyvin rullaillut.

Mulla autosta oli hajonnut 110tkm kohdalla vetarin kumit ja 120tkm kohdalla vetarit täristi vedossa. Foorumillakin on juttua, että näissä ekojen vuosien autoissa ei oikein vetarit tykkää pienestäkään madalluksesta, joten jos alustaa meinaat päivittää niin saattaapi vetaritkin vaihtua samalla. Mulla on kyllä paljon enemmän madallettu, joten eitämä vain mutua
Volvo V70 mk3 2.5T

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
6 vuotta ja 162tkm kesti tämä laturi. Hintahaitari näyttäis olevan motonetin 250e - käyttöauton 505e, kunnostettuja. Pitää kattoa jos saisi vaikka itse vaihdettua...


Vähän on näyttänyt hintavalta tämän auton omistaminen, viime aikoina on mennyt pari pyörännapaa, hydrauliikkayksikkö ja nyt laturi. Toisaalta kun virtalukon vielä uusii niin pitäisi olla taas hetkeksi halpoja kilometrejä?

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Ah kun oli ahtaan näköisessä paikassa, täytynee suosiolla liikkua lähipäivät kävellen ja käydä vaihdattamassa.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Ah kun oli ahtaan näköisessä paikassa, täytynee suosiolla liikkua lähipäivät kävellen ja käydä vaihdattamassa.

T5? Vaparisssa ainakin oli oikein mukavasti tilaa vaihtaa.
C70 T5 2006 Summum

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
2.0 fomoco bensa. Gynekologille ehkä helppo paikka, mutta ite en jaksa alkaa.

Poissa justus83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
teillä kellä kuulunu se ujeltava ääni tai jotain ni katoitteko oisko hirttäny vaan laakeri/laakerit kiinni....meinaan joskus käyny niin että laturi ollu muuten kunnossa...muutaman euron laakerit, vähän työtä ni säästää aika monta vihreää seteliä...  :idiot2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo