Futurez  Kulkukoira

ahtoja

  • 23 Vastauksia
  • 6777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
ahtoja
« : 16.03.2013, 21:17:24 »
mikä on paras tapa nostaa hieman ahtoja vakio turbosta kotikonstein auto on  siis v70 t vm 97 automaatti matalapaine sellainen,taitaa olla yläraja siinä 0.8 bar joka on turvallinen, paljoko paineen pitäis olla jos ottaa hukkiksen letkun irti itse sain kokeilu mielessä 0,7 bar piikin josta putoaa n 0,5bariin  siis kokeilin vain,muuten putki paikoillaan noin 0,6 maks,vähille jäänyt nämä turbo auton virittelyt ja haulla en löytäny mieleistä vastausta matalapaine vehkeistä. :-\
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: ahtoja
« Vastaus #1 : 16.03.2013, 21:38:26 »
Jos hukkiksen letku on irti, niin eikös ahtojen pitäisi nousta pilviin vedossa?  :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #2 : 16.03.2013, 21:40:33 »
Jos hukkiksen letku on irti, niin eikös ahtojen pitäisi nousta pilviin vedossa?  :o

Ei jos putkisto ahdistaa

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: ahtoja
« Vastaus #3 : 16.03.2013, 21:44:20 »
Ei jos putkisto ahdistaa

No kuullostaa aika ahtaalle putkistolle jos saa vain 0.7 bar maximissaan?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #4 : 16.03.2013, 21:47:17 »
ei noussu ei tuon yli, putkisto on vakio, liekkö katti tukkeessa auto toimii normaalisti ja arvot ok tuo pieni ahtojen nosto vain kiinnostais että pitäskö olla avarampi putkisto myös ja downpipe isompi ???
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #5 : 16.03.2013, 21:50:32 »
Niin minunkin mielestä  :D  Toki ahtimellakin on tuossa merkitystä, ja mahdollisesti esim. vuotava ahtoputkisto ja/tai by-pass venttiili?


Saat lisää ahtoja varmaan helpoimmalla ja turvallisimmin kun vaihdat down-pipen, katin ja loppu putkiston isompaan.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #6 : 16.03.2013, 21:58:27 »
ok pitää tutkia ettei ole vuotoja ja miten tuo bp venttiili helpoin testata ???
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ahtoja
« Vastaus #7 : 16.03.2013, 22:01:55 »
Hukkaportin kellon jousi antaa periksi onneksi. Eli pakopaine avaa hukkaportin. Ellei avaisi , olisi motti jo varmaan sulanut.

Suosittelen softaamaan auton. Ohjelmalla saadaan nostettua painetta turvallisesti.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2013, 22:15:37 kirjoittanut JuHaU »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: ahtoja
« Vastaus #8 : 16.03.2013, 22:02:47 »
ok pitää tutkia ettei ole vuotoja ja miten tuo bp venttiili helpoin testata ???

Imemällä bypassin letkusta ja tökkäämällä kielen letkun päähän, näin tarkistat että pitää paineen, jos " imee takaisin" :)

Mitehä sen selittäisi  :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #9 : 16.03.2013, 22:11:57 »
En kyllä varmaksi tiedä minkälainen ahdin autossasi on, mutta luulisi tuon enemmän ahtavan kun mun entisessä 740 vollessa oli hukkiksen letku irti 1.8bar   ;D


Isompaa putkea niin ei ahdista enää  ;)

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #10 : 16.03.2013, 22:44:53 »
Imemällä bypassin letkusta ja tökkäämällä kielen letkun päähän, näin tarkistat että pitää paineen, jos " imee takaisin" :)

Mitehä sen selittäisi  :D
ymmärsin jutun juonen ;) pitää katsoa mitä kesä tuo tullessaan mitä innosttuu rakentamaan putkistoa sun muuta ,onko minkälaiset äänet jos rakentaa läpivirtaavilla vaimentimilla katsurit pahalla päällä jos autossa yhtään kovempi ääni ovat tarkkoja täällä siitä nykyään >:(
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #11 : 16.03.2013, 23:05:19 »
Käsittääkseni pakoputki saa olla omavalmiste, kunhan sieltä löytyy katti(bensa autoissa), päästöarvot on sallituissa rajoissa, eikä desibelit ylity.
Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä  ::)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #12 : 16.03.2013, 23:29:10 »
vika tuskin löytyy putkesta, eiköhän tuo orggis hukkaportin kello ole vain niin löysä että itse hukkaportti aukeaa itsestään pakopaineiden noustessa niinkuin tuossa edellä mainittiin.
Hukkaportin kellon jousi antaa periksi onneksi. Eli pakopaine avaa hukkaportin. Ellei avaisi , olisi motti jo varmaan sulanut.

Suosittelen softaamaan auton. Ohjelmalla saadaan nostettua painetta turvallisesti.

tätä kannattaa noudattaa...

juhagee

  • Vieras
Vs: ahtoja
« Vastaus #13 : 17.03.2013, 09:02:44 »
Itsellä on rican lastu (0.8bar) ja nostettu 1bar ruuvilla, ja hyvin tuntus kestävän.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: ahtoja
« Vastaus #14 : 17.03.2013, 10:21:43 »
ee helevata pässiltä puuttuu koko letku kun rupesin nuita putkia tutkimaan laitoin putken ja kokeilin imu hommaa se tuntus toimivan mutta mihin toinen pää, faq osiosta niin näyttäis tulevan jonnekin kaasuläpän luokse ??? onko tällä minkälainen vaikutus paineisiin kaikki muut letkut on yhdistettynä tcv venttiiliin vai mikä se oli
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

 

RallyBaron  Samppasport