Samppasport  Futurez

Kesärenkaat alle!

  • 1591 Vastauksia
  • 311769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1245 : 29.04.2018, 17:00:20 »
Minusta auton renkaiden vaihto on juuri sopivaa aivotonta hommaa, että mieli lepää, kun sitä tekee harvoin, ajan kanssa ja hyvillä vehkeillä  ;). Jos tuossa helatorstaina vaihtaisi kitkat kesärenkaiksi. Antaa muiden kuluttaa nuo tiet sileämmiksi kesärenkailla.
Vähittäisvaatimukset itellä renkaanvaihtoon:
Lämmin ja kuiva halli jossa nosturi.
Akku tai painailmapulttikone.
Jos näistä joku asia puuttuu jääköön vaihtamatta tai sitten teetättää jollain joka tykkää tunkin nokassa nysvätä pihalla.
Töissä kun tottunut nosturilla tekemään niin ei paljoa kiinnosta tunkilla nysvätä.  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1246 : 29.04.2018, 17:11:57 »
No eipä tuo nyt paha ole kun isolla hallitunkilla apurungosta nostaa koko etupään ylös ja sama homma takapuolella. Tietty vaatii sen lattian :D Mutta pulttimoposta en tingi.

Tuossa käyttövehkeessä olleet jo kesärenkaat muutaman viikon, mutta vielä pitäisi löytää tuohon tulevaan käyttisharrasteeseen kumit

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1247 : 29.04.2018, 17:22:11 »
No eipä tuo nyt paha ole kun isolla hallitunkilla apurungosta nostaa koko etupään ylös ja sama homma takapuolella. Tietty vaatii sen lattian :D Mutta pulttimoposta en tingi.

Tuossa käyttövehkeessä olleet jo kesärenkaat muutaman viikon, mutta vielä pitäisi löytää tuohon tulevaan käyttisharrasteeseen kumit
Liian matalalla, polvet ei itellä kestä olla kauaa polvillaan.
Ja ärsyttää muutenkin se ylös alas könyäminen  :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1248 : 29.04.2018, 17:25:27 »
Liian matalalla, polvet ei itellä kestä olla kauaa polvillaan.

Kas tässä apu;



Pitäisi vaan hakea toinen paketti noita. Tuntuu että nuo neljä palaa ei riitä mihinkään :D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1249 : 29.04.2018, 17:29:40 »
Liian matalalla, polvet ei itellä kestä olla kauaa polvillaan.
Ja ärsyttää muutenkin se ylös alas könyäminen  :buck2:

Moni pilaa polvensa nuorena, kun ei käytä suojia. Mulla on aina ollut vähintään telttapatja polvien alla, jos joutunut polvillaan olemaan.

Mulle riittää hyvä tunkki, telttapatja, autokatos, kunnon ristikkoavain, tavallinen jatkettava rengasavain ja muovilla suojatut hylsyt sekä tervaspray.

Oon haaveillut tuosta bahcon alumiinitunkista, mutta vielä ei ole ollut tarvetta vaihtaa nykyistä tunkkia. Sähköinen pulttipyssy oli, mutta ei ollut mun juttu ja myin pois. Vaatisi tehokkaamman kompuran, että saisi paineilmakompuran, mutta en ole nähnyt tarvetta.

Vois varmaan huomenna heittää kesärenkaat alle, kun vapaapäivä olisi joutilasta aikaa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1250 : 29.04.2018, 19:13:20 »
Moni pilaa polvensa nuorena, kun ei käytä suojia. Mulla on aina ollut vähintään telttapatja polvien alla, jos joutunut polvillaan olemaan.

Mulle riittää hyvä tunkki, telttapatja, autokatos, kunnon ristikkoavain, tavallinen jatkettava rengasavain ja muovilla suojatut hylsyt sekä tervaspray.

Oon haaveillut tuosta bahcon alumiinitunkista, mutta vielä ei ole ollut tarvetta vaihtaa nykyistä tunkkia. Sähköinen pulttipyssy oli, mutta ei ollut mun juttu ja myin pois. Vaatisi tehokkaamman kompuran, että saisi paineilmakompuran, mutta en ole nähnyt tarvetta.

Vois varmaan huomenna heittää kesärenkaat alle, kun vapaapäivä olisi joutilasta aikaa.
Ei onneksi polvia rupea kolottaa vaan ei veri ilmeisesti pääse kiertämään kunnolla jaloissa polvi asennossa kun jos vähänkin pitempään on niin sellainen tikkuilu jaloissa että huh huh  :buck2:
Mä taas tykkään noista akku pulttimoposta, ei pyöri letkut haitalla ja voimaa enemmän kuin monessa perus paineilma koneessa. Omaa ei ole vaan raskinut vielä ostaa kun sen verran arvokkaita  :P
Itselle tullut tässä 10v työmaalla sellainen periaattee että tee työsi mahdollisimman helpolla, vähällä ja mukavimmalla tavalla ja se pätee myös harraste hommissa  8)
Kas tässä apu;

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pitäisi vaan hakea toinen paketti noita. Tuntuu että nuo neljä palaa ei riitä mihinkään :D
Ei toimi käytännössä kun kimppatalli ja joka kerta joutuisi keräämään pois ja säilytystila rajallinen, onneks on tuo 2-pilarinosturi siellä  S*
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1251 : 30.04.2018, 01:11:16 »
Leveä kyykky on yliveto renkaita vaihdellessa. Ken taipuu ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1252 : 30.04.2018, 07:29:53 »
Leveä kyykky on yliveto renkaita vaihdellessa. Ken taipuu ;D

Slaavikyykky tai syväkyykky on luonnollinen asento levätä ihmiselle, jota kannattaa treenata  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1253 : 30.04.2018, 11:27:04 »
Slaavikyykky

Niin tuohan se olikin virallinen nimi sille mainiolle asennolle :) Joillain alkaa jopa nilkat rajoittamaan slaavikyykkyyn menoa. Silloin on syytä kyykyttää itseään päivittäin. Kyllä se siitä taas notkistuu.

tervaspray

Tuota oon meinannu ostaa mutta vielä ostamatta. Meneekö ylen tahmeiksi (liian tahmeiksi) pyöritellä? Yhdessä autossa tuoksahti terva renkaita vaihtaessa. Kyllä sillä ainakin mieltä kohottava vaikutus on :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1254 : 30.04.2018, 11:43:12 »

Tuota oon meinannu ostaa mutta vielä ostamatta. Meneekö ylen tahmeiksi (liian tahmeiksi) pyöritellä? Yhdessä autossa tuoksahti terva renkaita vaihtaessa. Kyllä sillä ainakin mieltä kohottava vaikutus on :)

Spray menee ja tarttuu ku tauti lämmetessä. Tosin raskaalta puolen koettuna. Yhdessä paikassa laitettiin moottoriöljyä muttereihin eikä ollu jarruhuollon välillä hirttäny kiinni.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1255 : 30.04.2018, 11:44:17 »

Tuota oon meinannu ostaa mutta vielä ostamatta. Meneekö ylen tahmeiksi (liian tahmeiksi) pyöritellä? Yhdessä autossa tuoksahti terva renkaita vaihtaessa. Kyllä sillä ainakin mieltä kohottava vaikutus on :)
Chesterton 785. Mitään muuta en alustan tai renkaspulttien kierteille laita.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5095
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1256 : 30.04.2018, 15:44:49 »
240:seen vaihdoin kesärenkaat alle..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1257 : 30.04.2018, 15:54:19 »
Tuota oon meinannu ostaa mutta vielä ostamatta. Meneekö ylen tahmeiksi (liian tahmeiksi) pyöritellä? Yhdessä autossa tuoksahti terva renkaita vaihtaessa. Kyllä sillä ainakin mieltä kohottava vaikutus on :)

Tuota mä käytän eikä mene tahmeaksi ellei rupea oikein kylvettämään ja kyllä tuolla on mieltä kohottava vaikutus, kun otat syksyllä tai keväällä pultteja irti.

https://eshop.wurth.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3106-B1-Site/fi_FI/-/EUR/ViewCatalog-Browse?CatalogCategoryRef=31063008060315%40WuerthGroup-Wuerth-3106&CatalogCategoryID=peoKD92dC6UAAAFecpk7AN1F&SelectedFilterAttribut=%255B%255D

Piti sitten tehdä rengastyöt kahteen kertaan, kun ei mahtunut uudet renkaat ääriasennossa pyörimään. Piti vaihtaa käydä vaihtamassa 225/50R17-->225/45R17. Ei voi kuin suositella jälleen kerran Päijätkumia! Kyllä pojilla piti kiirettä siellä, mutta ammattilaiset on ammattilaisia!

Täytyy sanoa, että voi helvetti tuota vollotuksen määrää motarilla ja nelostiellä, jos ajaa urissa vaikka olisi vaimennettu auto ja "hiljaiset" kesärenkaat.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1258 : 30.04.2018, 22:10:04 »


Täytyy sanoa, että voi helvetti tuota vollotuksen määrää motarilla ja nelostiellä, jos ajaa urissa vaikka olisi vaimennettu auto ja "hiljaiset" kesärenkaat.

Tämä tullut itsekin huomattua, 30cm urista sivuun ja ääni laskee ROIMASTI verrattuna normaaliin suomalaiseen ajolinjaan. Asfalttien silottumista odotellen. Samoin menee pitkien paikkauksien kohdalla itsellä ihan hipihiljaa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat alle!
« Vastaus #1259 : 01.05.2018, 12:15:26 »
Spray menee ja tarttuu ku tauti lämmetessä. Tosin raskaalta puolen koettuna.

Tarttuu henkilöautoissakin, jos esim. jarrut jumittaa ja kuumenee pahasti. Tuttu korjaamoyrittäjä kiroaa nuo tervat siksi alimpaan halvattuun. Taitaa tosin ärsyttää pitkälti siksikin, että sotkee ja kunnon välineillä ovat turhia = nopeus kärsii. Itse olen laittanut pienet nokareet alumiinitahnaa kierteisiin tarpeen mukaan, ehkä keskimäärin joka toinen tai kolmas renkaanvaihto lisännyt. Sopivasti, että ei takerru, mutta ei myöskään sotke. Ei ole tuttukaan valitellut, kun jarrujani laitellut.

Ymmärrän hyvin, jos parkkipaikalla tunkin kanssa äheltäminen ei inspiroi hallissa nosturiin tottuneita. Itsekin pääsisin tuonne tutun korjaamolle vaihtamaan, kun vain kysyisin, mutta periaatteesta en. Ehkä noin kuukausi sitten iski inspiraatio ja vaihdoin toisen auton renkaat, mutta hölmönä jätin toiseen vielä nastat huonojen kelien varalle. Ei ole näkynyt huonoja kelejä, mutta ei ole näkynyt inspiraatiotakaan. Kummasti alkanut houkuttamaan lakki kourassa hallin lainaaminen...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron