Elekma  Autoracing

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 109765 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #270 : 26.12.2012, 23:48:43 »
Tänään sain voimansiirron kehikon taas lähemmäksi valmista, pari x-putkea sivuille, vahvikkeet etulaipan ja kardaaniputken väliin. Vielä kun sais perän etupäähän tukilaipan ja ristikon alle. Mietityttää pitäiskö vielä varmuuden vuoksi laittaa x-putkien väliin levyt ettei varmana väänny.... ::)

Vakio jousisysteemit, takana B200K koneisen jouset, ovat ihan OK, edessä vakiotolpat ja 280mm mittaan pätkäistyt uutena ostetut B200K jouset motonetistä ja jousilautasia nostettu joku 20mm, että 56mm pätkästyt jouset pysyy kupeissaan. Rengaskoko kun tässä on 225/45r16 ni varmuuden vuoks nostin etujousilautasia ettei ota kii. Takana klassiset bilteman kaasuiskarit ja edessä Koni oranssit säädettävät. Sais olla jämäkämpikin alusta, mutta tuo välttää. Taakse lisätty vakio b14 koneisen etuvakaaja. Ilmajousitus ollut mielessä.

tossa on keppiteline rempasta pieni FAQ
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28216.new#new
toivottavasti customer ei pahastu kuvien lainauksesta  :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #271 : 30.12.2012, 23:34:57 »
Siivosin tästä topikista Petes nimimerkin autoon liittyvät keskustelut.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #272 : 16.01.2013, 18:41:13 »
mistä nykyään saa noita konin säädettäviä iskareita?
ja onko bilteman iskarit kalliitakin ja kovin jäykkiä?(mitkä sulla on takana)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #273 : 16.01.2013, 20:03:44 »
mistä nykyään saa noita konin säädettäviä iskareita?
ja onko bilteman iskarit kalliitakin ja kovin jäykkiä?(mitkä sulla on takana)
Älä mielellään laittele muiden topicceihin kyssäreitä, laita vaikka YV.tä, ni ei tule hirveetä sekamelskaa, ja modeille siivoamista. :)

Biltemasta ei taida enää tänään saada iskareita, tai jotain jämäkappaleita voi olla. Jäykkyys niissä on aivan sopiva, jos ei ole tarkoitus sikajäykällä alustalla ajaa radalla.

Edessä mulla punaiset koni säädettävät, mut niistä kuskinpuoleinen petti about 5-10tkm jälkeen... voi olla tietenkin et vaan tolpan mutteri on irronnut, en oo jaksanu kattoa.

Koneja ei taida enää saada mistään, muuta ku tuurilla ebaysta tai huuto.netistä vanhaa varastoa. Volvo300 mania foorumilta kannattaa katella virikamaa näihin, just alusta osia. Varmasti muualtaki löytyy, mut ei kovin helpolla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #274 : 02.08.2013, 21:22:59 »
Noni, jotain taas tehty, tänään sain uuden käytetyn tuulilasin vaihdettua, toivottavasti vesivuoto samalla nyt lakkais kuskin jalkatilaan. :)

Kromilista tarttis vaan saada tohon lasin kumilistaan... mielellään wanhanmallinen, eli ihan oikea rosteri/kromilista, eikä mitään muovista härpäkettä. Orkkis tietenki olis paras, mutta mistä, tai mitä muuta vois laittaa... EI mitää muovista roskaa, yhtähyvin ajaa sit ilman. :D

Kuskinpenkki pitäis kans kasata, ollut sisusta pesussa homeen jäljiltä (vesivuoto ku tekee tollasta).

Sit pitäis kuskin iskaritolppa tutkia mikä siellä kolisee, nakata voimansiirto alle, ja vois koneen käynnistämistä mietiskellä.

Mietin vaan jos vielä tekis samalla hydraulisen kytkimen kun rojut on irti... tosin mun tuurilla/taidoilla sekin rupee vuotamaan. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #275 : 31.08.2013, 11:26:43 »
Aika vaan vierii, mutta jotain saatu tehtyäkin.

Nyt on HST vaihteensiirtotanko muuten valmis, mutta se "notkuu" koska on pakko olla "L" muotoinen, eli toinen pää kepissä kiinni ja toinen on sitten laatikon takapuolella. Notkuminen pitäis saada poistettua... tanko siis menee "kaarelle", kun pistää R-1-3-5 vaihteita päälle, koska silloin keppi "työntää" tankoa. Vetäessä 2+4 vaihteita päälle ongelmaa ei oikeastaan ole, tai ainakaan yhtä paha.

Mielessä käynyt tehdä jonkunlainen liukuholkki, joka pitää tangon tietyllä radalla.

Sisustan sain kanssa sisälle tässä viikolla.

Vähän kiillottelin konepeltiä ja takaluukkua, pihkaa on konepellillä riesaksi asti, pitäisi saada veke. Tärpätillä ja muovipakkelilastalla näyttää lähtevän kohtuullisesti.

Jossain vaiheessa pitää passittaa tuokin maalaamoon, ehkä talven aikana kunhan tekniikka eka pelaa.

Tuulilasi tarvitsisi vielä uuden koristelistan, samaten takalasi.

Kuvia yritän lykätä ehkä tänään iltapäivällä jos jaksan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 340trt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #276 : 17.07.2014, 01:16:50 »
Mitäs tälle projektille nykyään kuuluu?

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #277 : 17.07.2014, 08:15:32 »
Katkoo vetareita auringonlaskussa hangon suunnalla  ???
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #278 : 17.07.2014, 20:25:34 »
Samassa tallissa vielä seisoo, sekä vaihdelaatikko että auto jossa 3v sitten. Koulu, venerakennus ja työt vieneet kaiken ajan. Toivon mukaan sais veneet valmiiks, ni sit sais tälle vähän aikaa. Tässä vartti sitten viimeksi kävin kurkistelemassa ja fiilistelemässä. :)

Vaikka pihalla seisoo 13v uudempi ökyvolvo ja vielä 10v uudempi vielä ökympi audi jossa samanverran potkua, niin tässä on jotain spesiaalia. Kaverit kyselee usein, milloin pääsis ajelulle. :)

Katsastaa sais 1.9.2014 pitkälle leimalle, tosin en tiedä ehdinkö siihen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #279 : 15.09.2018, 13:16:21 »
Luvannut että laitan tänne tietoa kun rupeaa tapahtumaan. Nyt alkaa elämässä muut asiat olemaan jotenkin järjestyksessä, niinpä lähden juuri tältä istumalta ottamaan beigeä hirviötä ulos reilu 7v talviunilta.

Korjauslista:
-Vaihdelaatikon+perän takaisin asennus (korjattu)
-Bensapaineensäätimen takaisin asennus (lainattu veneen AQ171 koneeseen testiä varten 2v sitten)
-Suuttimien O-renkaiden asennus
-Vasemmassa etutolpassa löysää, iskari rikki/irti
-Jarrut herkisteltävä
-ECU takaisin (nyt löytyy joka koneelle oma toimiva, ennen oli vaan veneisiin 2kpl omia, korjasin tässä kuukausi sitten)
-Nokan 20-1 rattaan vaihto kunnolliseen (tulossa ens viikolla),veneissä ollut tämän kanssa P A L J O N ongelmaa

Laitan tänne updeittia sitä mukaan kun tapahtuu. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #280 : 15.09.2018, 13:32:44 »
No perhana tätä on odotettu. öljynpaluu kunnossa jo?

Oikeesti tsemppiä!
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #281 : 15.09.2018, 17:21:19 »
Nyt on öljyt ja jarrunesteet vaihdettu, etujarrut herkistelty ja maalattu, asennettu bensapaineensäädin, sytytyspuolat ja akku, konetta veivattu starilla.

Etuiskarista oli vaan patruunan mutteri löysällä, kiristetty.

Pesty ja puunailtu.

Yks ajovalo edestä pimeänä, polttimo vaihtoon, umpiot pitää kiillottaa. Pari pientä pitsireikää löyty etu iskaritolppien vierestä, niihin paikat. Bensapumppu saa nähdä toimiiko.

Nyt seuraavaksi laatikko alle ja ECU paikalleen. Sit katotaan liikkuuko omin voimin. :)



« Viimeksi muokattu: 15.09.2018, 17:34:20 kirjoittanut TOK »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #282 : 15.09.2018, 22:58:42 »
Nyt laatikko paikoillaan, ja bensapumppu testattu.

Yks ongelma tuli eteen, 1pytyn suurtin jotenkin haljennut ja bensaa vuotaa rungon ja ylämuovin välistä. Sellainen 1575ccm EV1 suutin pitäis sit löytää.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #283 : 16.09.2018, 20:23:07 »
Tänään tehtiin sitten laatikko jumppa takaperin, kytkin koppa oli haljennut joko yön aikana tai eilen asentaessa (luultavasti eilen). Tuossa kun on toi silmälaakeri aika tiukkaa sorttia, ja se on pakko vetää kiinni kytkinkopan pulteilla, eli koppa kii moottoriin, sitten kardaani putki ja laatikko pakettina kii kytkinkoppaan, ja sillon paine tulee kytkinkoppaan ja rasittaa sitä. Tossa on tehty sre765 asetelmalle tilaa ja hitsattu vahvikesauma ulkopuolelle, kun halkesi joskus aikoinaan jo ekaa kertaa asentaessa.

Noh positiivista, kone hörähti jo käyntiin tänään pariksi sekunniksi.

On nää kyl sellaisia veijareita että ei välillä tiedä mitä sanois.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #284 : 18.09.2018, 14:41:36 »
Kytkinkoppaa hitsattavana, sen kun sais niin peto ehkä liikkuisi. :)

Öljypaluu ja polttoaine suutin tartte viel tarkistaa.





S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

KL-varaosat  Race.fi