Kulkukoira  Proturbo

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #30 : 06.05.2011, 17:02:03 »
Keikkasignaali ontuu, koska megan näytöllä (läppäri) häviää signaali about 0,5s kuluessa... tai ensin näyttää 318rpm 0,2s ajan, sitten tippuu 200rpm, sitten 160rpm ja lopuksi 0. Tuo skenaario siis about 0,5-1s aikana.

Bensaa tulee siis 1-3 ruiskausta starttauksen aikana ja starttauksen jälkeen aina 1 kerta.

Se nyt on sivuseikka että starttauksen jälkeen tulee tavaraa, mutta toi kiekkasignaali pitäis saada kuntoon... ihme kyllä, puolat räiskivät kyllä tulpista kipinää välillä... tosin todella heikkoa... ei oikeen käy järkeen että kiekkasignaali ja bensa puuttuu, mutta kipinää tulee vaikka mega ohjaa sytytystäkin.

Pitää tutkia...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8909
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #31 : 06.05.2011, 20:47:22 »
Juu, no katotaan jos järjestyisi tuollaiset 7,5" leveät uudet 16" vanteet tässä lähipäivinä.

Ennen sitä olisi tosin mitä tärkeintä saada auto käyntiinkin, ei niillä uusilla vanteilla paikallaan seisovassa autossa tee mitään.

Jos sopivat ja silmää miellyttävät vanteet tulee vastaan niin ne kannattaa todellakin korjata talteen.

Tuota asennetta, ei niillä tee mitään kun auto ei tällähetkellä käy, en ymmärrä.  :idiot2: Ehkä itse olen joku outolintu, joka pelimerkkien rajoissa keräilee itselle sopivia osia pikkuhiljaa.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #32 : 06.05.2011, 21:07:57 »
Melko monta sataa sivua kautta aikojen on kulunut levytilaa siihen kun megassa mättää joku asia koko ajan. Heitä mereen koko roska ja hommaa oikea ohjelmoitava ruisku siihen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8909
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #33 : 06.05.2011, 21:17:03 »
Melko monta sataa sivua kautta aikojen on kulunut levytilaa siihen kun megassa mättää joku asia koko ajan. Heitä mereen koko roska ja hommaa oikea ohjelmoitava ruisku siihen.

Aamen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #34 : 06.05.2011, 21:48:41 »
Melko monta sataa sivua kautta aikojen on kulunut levytilaa siihen kun megassa mättää joku asia koko ajan. Heitä mereen koko roska ja hommaa oikea ohjelmoitava ruisku siihen.
Suurin osa vioista ollut ulkoisia vikoja joita tulee jokaiseen itsetehtyyn värkkiin.

Ihme kun sama setuppi toimii veneessä moitteetta ja toiminut 5 kesää...

Lisää tonneja en jaksa laittaa tähän, ne kohdennetaan kyllä jonnekkin fiksumpaan ja toimivampaan laitteeseen. Tässä ei edes 1h ajoa ja 100h laittoa suhde enää taida riittää... p*ska mikä p*ska... tätä käynnistysvikaa joka yllättäen ilmaantui on kohta joku 5h tutkittu, ja pari kertaa akkukin ladattu.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8909
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #35 : 06.05.2011, 21:52:24 »
Suurin osa vioista ollut ulkoisia vikoja joita tulee jokaiseen itsetehtyyn värkkiin.

Ihme kun sama setuppi toimii veneessä moitteetta ja toiminut 5 kesää...

Lisää tonneja en jaksa laittaa tähän, ne kohdennetaan kyllä jonnekkin fiksumpaan ja toimivampaan laitteeseen. Tässä ei edes 1h ajoa ja 100h laittoa suhde enää taida riittää... p*ska mikä p*ska... tätä käynnistysvikaa joka yllättäen ilmaantui on kohta joku 5h tutkittu, ja pari kertaa akkukin ladattu.

[Ei herneitä]
Jos tämä itse tehty laite ei toimi niin mitä seuraavalta voi odottaa? :juhau:
[/Ei herneitä]
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #36 : 06.05.2011, 22:26:33 »
Suurin osa vioista ollut ulkoisia vikoja joita tulee jokaiseen itsetehtyyn värkkiin.

Ihme kun sama setuppi toimii veneessä moitteetta ja toiminut 5 kesää...

Lisää tonneja en jaksa laittaa tähän, ne kohdennetaan kyllä jonnekkin fiksumpaan ja toimivampaan laitteeseen. Tässä ei edes 1h ajoa ja 100h laittoa suhde enää taida riittää... p*ska mikä p*ska... tätä käynnistysvikaa joka yllättäen ilmaantui on kohta joku 5h tutkittu, ja pari kertaa akkukin ladattu.
EI taideta tonneista puhua vaikka uuden laittaisit.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #37 : 06.05.2011, 22:50:52 »
EI taideta tonneista puhua vaikka uuden laittaisit.
No kun tämä helkutin megavärkki jo tullut sen maksamaan kaikkinensa, ni kai sitten joku motec sen 2-3k€ maksaa.

Mitään "kotimaista laatua" en enää jaksa, joko mennään budjetilla, tai sitten se saa maksaa ihanmitävaan. Tämä on budjettuauto, ja tähän on suoraansanoen tyhmää tunkea osia jotka maksavat enemmän kun auton maksimaalinen arvo, jos sen saisi jotenkin myytyä. Kunnon peliä näistä vanhoista volvoista ei saa tekemälläkään, se on jo useaan otteeseen eri foorumilaisten toimesta todistettu.

Kunnon rata-autossa on toimiva alusta ja mielellään neliveto ja moottori joka vetää raivokkaasti tyhjäkäynniltä täyskierroksille. Vinokone ei ole tällainen eikä siitä tule, vaikka sinne laittaisi kymmenen ahdinta. Se on p*ska alun alkaen ja edes välttävää siitä ei tule tämän päivän standardien mukaan vaikka tekis mitä.

Tämän megaruitan p*skan toimimattomuuden puiminen voidaan lopettaa tähän, ja keskittyä siihen että se saadaan toimimaan. Vika on varmasti pieni, mutta se ei täällä postaamalla parane. Sekin aika joka tämän kommentin kirjottamiseen meni kaikilta yhteensä olis voitu laittaa vikan puimiseen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8909
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #38 : 06.05.2011, 23:08:07 »
No kun tämä helkutin megavärkki jo tullut sen maksamaan kaikkinensa, ni kai sitten joku motec sen 2-3k€ maksaa.

Mitään "kotimaista laatua" en enää jaksa, joko mennään budjetilla, tai sitten se saa maksaa ihanmitävaan. Tämä on budjettuauto, ja tähän on suoraansanoen tyhmää tunkea osia jotka maksavat enemmän kun auton maksimaalinen arvo, jos sen saisi jotenkin myytyä. Kunnon peliä näistä vanhoista volvoista ei saa tekemälläkään, se on jo useaan otteeseen eri foorumilaisten toimesta todistettu.

Kunnon rata-autossa on toimiva alusta ja mielellään neliveto ja moottori joka vetää raivokkaasti tyhjäkäynniltä täyskierroksille. Vinokone ei ole tällainen eikä siitä tule, vaikka sinne laittaisi kymmenen ahdinta. Se on p*ska alun alkaen ja edes välttävää siitä ei tule tämän päivän standardien mukaan vaikka tekis mitä.

Tämän megaruitan p*skan toimimattomuuden puiminen voidaan lopettaa tähän, ja keskittyä siihen että se saadaan toimimaan. Vika on varmasti pieni, mutta se ei täällä postaamalla parane. Sekin aika joka tämän kommentin kirjottamiseen meni kaikilta yhteensä olis voitu laittaa vikan puimiseen.

Oliko tämä projekti tässä?  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #39 : 06.05.2011, 23:34:17 »
Oliko tämä projekti tässä?  ::)
EI, turbo eläs nyt.. SJS kokeiles toisella anturilla ihan vaan varmuudeks eiks sen toiminta ollu epävarma? Entä vr muunnin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #40 : 06.05.2011, 23:44:33 »
EI, turbo eläs nyt.. SJS kokeiles toisella anturilla ihan vaan varmuudeks eiks sen toiminta ollu epävarma? Entä vr muunnin?
VR muunninta ei ensinäkään ole kun on HALL anturi, jo kolmatta kertaa taidan sen kertoa tässä lyhyessä ajassa. :)

Ja anturin toiminta on ihmeellistä, tosin itse anturi tuskin on rikki, vaan todennäköisesti joku kosketushäiriö/rikkonainen komponentti jossain, kun auto kerran ajamalla tuli kotiin, mutta sit ei enää startannut.

Eli anturi antaa 0,5-1s starttauksen ajan kiekkasignaalia, sit katoaa. Väillä ei anna ollenkaan signaalia, ja välillä sit antaa pidempäänkin (tosin nyt ei starttaukseen riittävää aikaa).
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #41 : 06.05.2011, 23:46:33 »
VR muunninta ei ensinäkään ole kun on HALL anturi, jo kolmatta kertaa taidan sen kertoa tässä lyhyessä ajassa. :)

Ja anturin toiminta on ihmeellistä, tosin itse anturi tuskin on rikki, vaan todennäköisesti joku kosketushäiriö/rikkonainen komponentti jossain, kun auto kerran ajamalla tuli kotiin, mutta sit ei enää startannut.

Eli anturi antaa 0,5-1s starttauksen ajan kiekkasignaalia, sit katoaa. Väillä ei anna ollenkaan signaalia, ja välillä sit antaa pidempäänkin (tosin nyt ei starttaukseen riittävää aikaa).
Ais perhana niin olikin, just ite tappelin ton värmeen kanssa ja tänään selvis kyllä meinas usko ja toivo mennä.. Noita trigger in -komponentteja ei onneksi montaa ole ja eivät paljoa maksa, suosiolla kaikki vaan vaihtoon  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8909
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #42 : 06.05.2011, 23:47:48 »
Ja anturin toiminta on ihmeellistä, tosin itse anturi tuskin on rikki, vaan todennäköisesti joku kosketushäiriö/rikkonainen komponentti jossain, kun auto kerran ajamalla tuli kotiin, mutta sit ei enää startannut.

Piirikortilla kylmä juotos joka lämmetessään sattu viimeisin kerran toimimaan?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #43 : 07.05.2011, 00:00:14 »
Akun/ohjainyksikön jännite startatessa. Huono akku/liitos.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #44 : 07.05.2011, 00:26:26 »
Eli hapettumaa talven jäljiltä. ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Ateho  Elekma