Samppasport  Futurez

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #225 : 06.07.2012, 09:51:28 »
Mieti jos laitat kardaaniakselin tilalle lattaraudan.

Tässä on erittäin osuva esimerkki. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #226 : 06.07.2012, 09:53:05 »
Tässä on erittäin osuva esimerkki. O0

Niinpä, puhumattakaan tästä.

SJS varmaan tarkoitti latan pystyyn laittamisella taivutusta pidemmän kantin suunnassa ei päittäistä jolloin se nurjahtaisi. Mutta ei se tosiaan kestä niinkään päin, koska kuormitusta ei saa niin keskeisesti sille latan syrjälle ettei kiepahda. Koita esim. päistä tuettua viivotinta taivuttaa painamalla mittaviivojen puolelta, se aina kiepahtaa puolelle tai toiselle.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #227 : 06.07.2012, 09:54:19 »
Niinpä, puhumattakaan tästä.

Aivan.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6890
  • Kaikkee sitä...
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #228 : 06.07.2012, 10:38:55 »
Kuten kaikki varmaan huomasiksin, niin SJS sanoi, että tuo häkkyrä ei ole vielä valmis. Hän on siis selkeästi maskokisti luonne ja haluaa, että kaikki haukkuvat tuon rakennelman, kun ei viitsi edes sanoa, että mitä siihen mahdollisesti on vielä tulossa lisää :2funny:

Aika hassua, että sä et edes yritä plagioda sitä jo toimivaksi todettua kehikkomallia, vaan teet aina vaan oman pään mukaan. Paljon se ihmisen pääkin sitä seinään hakaamista kestää.

Tuleeko tuosta yhtenäinen, vai pitääkö se olla purettavissa, jotta perämurkikan saa tuolta sisältä pois?

Siihen tulee vielä pohja + seinät latasta ja sit se valetaan täyteen metallia... :-X
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #229 : 06.07.2012, 10:57:06 »
Siihen tulee vielä pohja + seinät latasta ja sit se valetaan täyteen metallia... :-X

Kannattaa muistaa laittaa vaikka 10mm harjaterästä ja jokin kova betoniseos sinne. Kyllähän lohkojakin betonoidaan :)
Sen kerran kun tän foorumin aikana tänne kurkkasin niin sama menohan täällä on kuin museon puolella. Samat ongelmatkin vaan jatkuu..

Paljon puhetta, vähän tuloksia.


Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #230 : 06.07.2012, 13:09:15 »
Voi voi.. Pistää vihaksi lukea näitä täällä. On se kumma että jaksetaan parjata toisen ratkaisuja. SJS rakentaa nyt kuitenkin omaa autoa ja jos ja kun joku rakennelma ei kestä niin siitä tehdään versio 2 jne. Virheen kautta sitä opitaan. Ja niinkun sanonta kuuluu että, "mitä oppii tekemällä virheitä?" "no tekemään monimutkaisempia virheitä" :D

älkää ny hyvät ihmiset ajako miestä poies foorumilta. :hello:

« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 13:11:02 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #231 : 06.07.2012, 13:35:01 »
Pari pientä ylläpidollista huomiota:

-tämä on keskustelupalsta. Täällä siis keskustellaan. Myös kriittiset puheenvuorot ovat tervetulleita.

-jos projektiin ei uutta sanottavaa ole, voi myös jättää sanomatta.

-mitä ikinä onkin sanottavana, sanokaa se asiallisesti

-jos ei halua (kriittistä) palautetta tekemisistään ja/tai ei halua ottaa muiden kommenteista oppia, kannattaa ehkä projektipäiväkirjan sijaan perustaa blogi tai sitten ei kirjoita nettiin autostaan mitään.

Ei minulla muuta tällä erää. Jatkakaa. ;)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #232 : 06.07.2012, 15:15:13 »
En ole perustamassa sjs on ihqu klubia, mutta käsi ylös niiltä jotka on muutoskatsataneet yli litran moottorin tilavuutta, tuplannut venttiilimäärän ja ahtanut romunsa.

Lisäksi autoon on asennettu saksanseisojasta perämurikka ja lodju. Ohan tässä ihan vimmatusti vaikeusastetta. Mainitsinko opiskelijabudjetin?

Ei tähän pysty kuin 100% jääräpää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #233 : 06.07.2012, 15:22:17 »
Eihän tämä helppo projekti ole ollut ja hienon laitteen sjs on saanut aikaan, mutta kannattaa niitä neuvoja joskus kuunnella eikä hakata päätään seinään ihan tietentahtoen. Minä ainakin kuuntelisin neuvoja jos olisin pienellä budjetilla moista laitetta tekemässä, ei huvittaisi ottaa riskiä, että kalliita osia menee rikki vain oman jääräpäisyyden vuoksi (saattaa koitua siitä halvasta ratkaisusta kallis remontti).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #234 : 06.07.2012, 15:54:58 »
Kritiikkiä ja ideoita otetaan tottakai ilomielin vastaan kunhan ollaan asialinjalla, eikä dramatisoida jne, vaan sanotaan asiallisesti. Ilman niitähän ei synny muuta kun omia tyhmiä värkkäilyjä, kun ei sitä ennen tätä ole mitään maailman ihmeellisiä dragstereitä rakentanut tai edes ollut katsomassa rakentamista.

Ja oppimisen takia minä tätä teen ja tottakai hauskuuden takia, ja että oppii tekemään pikkurahalla jotain hauskaa ja edes välttävästi toimivaa. Isolla rahalla saadaan sit ostettua VALMIITA osia tai autoja, ne rahat hommataan sit myöhemmin, nyt opetellaan eka ITSE rakentamaan kaikki mikä on edes jotenkin mahdollista (koneistukset jne menee kotikonstein hankalaksi mutta just tällaiset "vahvistamiset" ja muokkaukset haluan oppia). :)

Kauhean moni ei loppujenlopuksi näitä edes ole tehnyt, ja se kannattaa aina pitää mielessä, että meteliä ei pidä nostaa asioista joita ei itse ole tehnyt eikä täten omaa kokemusta, vaan ainoastaan teoriatietoja. Teorian tiedän itsekin, käytäntö on sit eri. Teoriassahan minä tämän homman jo osaankin, mutta mitens käytäntö? :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6030
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #235 : 06.07.2012, 18:52:19 »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #236 : 06.07.2012, 19:25:13 »
Voi voi.. Pistää vihaksi lukea näitä täällä. On se kumma että jaksetaan parjata toisen ratkaisuja. SJS rakentaa nyt kuitenkin omaa autoa ja jos ja kun joku rakennelma ei kestä niin siitä tehdään versio 2 jne. Virheen kautta sitä opitaan. Ja niinkun sanonta kuuluu että, "mitä oppii tekemällä virheitä?" "no tekemään monimutkaisempia virheitä" :D

älkää ny hyvät ihmiset ajako miestä poies foorumilta. :hello:

Jos mä sanon sulle että älä paikkaa rengasta purukumilla kun se ei kestä ja teet silti sen niin eikö se ole vähän hassua? Jos asiasta tietävät sanovat että tietyt rakenteet eivät 100% varmasti tule kestämään niin eihän siinä ole järkeä niitä sinne laittaa ja käyttää aikaa hukkaan?

Ei kai kukaan ketään ole mihinkään ajamassa ja tuskin kukaan on lähdössäkään. Projektihan on mielenkiintoinen seurata ja yritystä ei ainakaan tekijältä puutu, siitä hatunnosto  :hg:
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 20:34:14 kirjoittanut Peetu »
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #237 : 06.07.2012, 19:59:23 »
sjs, tuo kehikko voisi kestää jos laitat riittävät ristituet sivuille, päälle ja alle, mutta sitten vaihteiston irroittaminen on "hieman" hankalaa.
Yritystähän sulla on, mutta se ei aina riitä.
Kukahan lähtisi mukaan niin sponsoroitaisiin yrittäjälle putket kunnon kehikkoon. Tai sit mä voin sponssata pari katkaisulaikkaa niin saat tuon kehikon purettua kun vääntymisestä on mennyt akselien päät ja nivel paskaks.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #238 : 06.07.2012, 20:44:28 »
Kritiikkiä ja ideoita otetaan tottakai ilomielin vastaan kunhan ollaan asialinjalla, eikä dramatisoida jne, vaan sanotaan asiallisesti.

Anteeksi vaan. Olen sitten valvoja tai en, täytyisi näyttää esimerkkiä tai ei, mutta minä sanon tähän, että oikein helv...tin iso PAH!! Se on ihan sama mitä sulle ehdottaa, asiallisesti tai ei, niin sä keksit aina jonkun tyhmän selityksen, että miksei niin voi tehdä. Anteeksi uudelleen. Yritän kaikkeni, että en kirjoita tähän topikkiin koskaan enää mitään.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #239 : 06.07.2012, 22:03:51 »
Jos SJS siä halut välttämättä tehdä sen laatikko-perä-kombon jäykkänä niin katso tätä kuvaa huolella:
http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3620.0;attach=16983;image

Perä on tuettu sekä vetareilta että "kardaanilta" kehikkoon, vääntöjäykkyys on hoidettu tukiristikoilla, torquetuubin liitos laatikkoon on paksulla laipalla joka jakaa voimat kehikon ylä- ja alaputkiin.
Äkkiseltään ainut muutos minkä tekisin jos toi ois oma vehje olisi jatkaa yläputket suorina perän sivulle ja tehdä uudet poskilaipat jotka kiinnittyisi sekä ylä- että alaputkiin, silloin perän vääntömomentti saataisiin muutettua liki kokonaan puhtaaksi veto- ja puristusrasitukseksi kehikkoon.

Vinkki: pikaliimatuubi ja paketti kopiopaperia on aika halpa mallinuskeino eri rakenteille: voit tehdä putkia, kulmarautoja, lattoja  sekunneissa ja kasata niistä rakenteita, sit vaan syötät niihin rasitusta samassa suunnassa kuin todellisuudessa ja tutkit miten mikäkin rakenne antautuu...

 

Futurez  Kulkukoira