Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin

  • 43 Vastauksia
  • 34286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« : 24.06.2013, 17:54:30 »
Noni, alkais olla 120tkm ovella (118tkm) ja alka aikaa miettimään tuota isoa huoltoa.
Onko viimehetken tietoja huollon hinnasta?
Jotain 1000 - 1400e väliltä lienee, mahtaako olla isoja eroja?
Mallina siis tämä 109hv, 5 vaihteinen 1.6 DRIVe
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #1 : 24.06.2013, 18:30:08 »

 EI sitä hiukkas-suodatinta kannata vielä vaihtaa ...

 Normi huolto vaan + ureaa pömpeliin ja huolettomia kilometrejä  ELK
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #2 : 24.06.2013, 18:55:49 »
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa

Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.

Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #3 : 25.06.2013, 10:15:18 »
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa

Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.

Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.

Kävin kysymässä eilen autosalvasta auton vaihtoa, no.. väliraha parivuotta uudempaan oli senverran suolainen, että parempi pitää tätä vielä hetkenaikaa.. :) Mutta selvisi, että autostani hyvitetään 1000e enemmän mikäli hiukkaisloukku on vaihdettu.. Eli sitä ainakin osittain katsotaan autoa vaihtaessa... Ja jos se vaihto on kuitenkin edessä, oli se sitten 10tkm - 40tkm päästä niin eiköhän se kannata vaihtaa nyt kaikki kerralla niin ei tarvitse miettiä sen loukun kuntoa.. :) Hinta tuolle hiukkais-suodattimelle jotain 500€ luokkaa? Ja tuo n. 1200€ huolto sisältää, raitisilman suodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, ureat, hiukkaisloukun, työt jne.. Eli hinta koostuu aikamonesta suodattimesta?! :o
Miksu mihin hintaan teillä vaihdellaan tuota hiukkaisloukkua? :)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #4 : 25.06.2013, 10:17:09 »
EI sitä hiukkas-suodatinta kannata vielä vaihtaa ...

 Normi huolto vaan + ureaa pömpeliin ja huolettomia kilometrejä  ELK

Kyllä tämäkin on käynyt mielessä... Mutta pitää käydä kyselemässä hieman hintoja tuolle huollolle jne.  :)

Edit: Hinnat kysytty, 1150€ sis. hiukkaisloukun (~400€), urean, raitisilmansuodattimen, ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, työn.. Eli kaikki suodattimet, öljyistä en ole aivan varma, toivottavasti sisältäisi öljynvaihdonkin.. Mutta onhan tuossa huollossa kyllä kaikenlaista. Autosalvassa kertoivat tietävänsä yhden tapauksen jossa hiukkais-suodattimen vaihtamatta jättäminen olisi johtanut moottoririkkoon?! Kyseenalaistivat kuitenkin myös yrityksen jossa kyseistä huoltoa oli noin muuten tehty.. Eli olisiko laitettu väärää ainetta ureapönttöön?! Tarina ei kerro. :D
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 13:00:08 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Furry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #5 : 09.07.2013, 20:44:28 »
Ollaan tässä ihan pienen ajan sisällä vaihdettu pari hiukkaspönttöä, kilometereillä n. 140-150tkm
Originaalin hiukkaspöntön hintahan on vähän romahtanut tässä ihan viimeiakoina ja se on vaihto-osa

Jos jättää sen vaihtamatta, kannattaa se vaihtaa välittömästi sitten, jos alkaa sen pöntön suuntaisia oireita tulemaan, ennen kuin enempiä vianetsintöjä alkaa suorittamaan.

Elämänsä ehtoopuolella oleva hiukkassuodatin aiheuttaa useammin tarpeen puhtaaksipoltolle, jolloin polttoaineen kulutus väkisinkin kasvaa.

Osaatko Miksu sanoa tuleeko pöntön elämän loppupuolella muita oireita kuin tiheentynyt puhtaaksipolttoväli? Näkeekö ko. autossa muuten jostain kun poltto käynnissä? Jossain luki, että kulutusmittari ei näytä 0,0l/100km vaihde silmässä ilman kaasua lipuessa kun poltto käynnissä. Tuntuu, että omassa autossa aika usein (about joka päivä) täyttyy tuo oire eli kulutusmittari näyttää lukemaa. Ajettu tasan 120tkm ja suodatinta ei vaihdettu siis vielä. V50 1.6D -08.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #6 : 09.07.2013, 21:08:28 »
Osaatko Miksu sanoa tuleeko pöntön elämän loppupuolella muita oireita kuin tiheentynyt puhtaaksipolttoväli? Näkeekö ko. autossa muuten jostain kun poltto käynnissä? Jossain luki, että kulutusmittari ei näytä 0,0l/100km vaihde silmässä ilman kaasua lipuessa kun poltto käynnissä. Tuntuu, että omassa autossa aika usein (about joka päivä) täyttyy tuo oire eli kulutusmittari näyttää lukemaa. Ajettu tasan 120tkm ja suodatinta ei vaihdettu siis vielä. V50 1.6D -08.

Tehot katoaa, paine nousee putkessa, moottori rasittuu..  eli kaikki oireet pahentuu, mitä jo ihan lähtökohtaisesti noi saastevarusteet aiheuttaa uutenakin :)  jne jne.
Tänään vaihdettiin taas suodatin, niitä menee kuin tupakkian konsanaan, nyt oli vuorossa V70 1.6 dieselillä ajettu 160tkm
En osaa sanoa, että mitä kaikkea kuljettaja voi tuntea polton aikana, mitään virallista indikaattoria poltosta ei ole, eikä itselläkään sen kummemmin kokemusta, kun omassa autossa ei vielä DPF:ää ole.

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #7 : 09.07.2013, 21:28:33 »
itse olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi poistaa ongelman kokonaan ja saada vielä hyötyä siitä.. :-) kone toimii kuin kello ja ei tartte murehtia... :-) mutta jokainen teköö kuin haluaa.. :-)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #8 : 09.07.2013, 23:44:23 »
itse olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi poistaa ongelman kokonaan ja saada vielä hyötyä siitä.. :-) kone toimii kuin kello ja ei tartte murehtia... :-) mutta jokainen teköö kuin haluaa.. :-)

Kerro ihmeessä missä tämä mahtaa onnistua? Ei ainakaan karalan toimesta...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Furry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #9 : 10.07.2013, 20:55:46 »
Kerro ihmeessä missä tämä mahtaa onnistua? Ei ainakaan karalan toimesta...

Ilmeisesti Debil Espoossa ainakin tekee ko. operaatiota. Hinnoista ei tosin mitään tietoa. Varmaankin halvempaa kuin uuden suotimen osto?

http://www.debil.fi/chiptuning

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #10 : 10.07.2013, 21:08:34 »
ittellä on v50 -08 1,6d lisäaineen kera. ohjelmoitin optimoiautosi.fi sieltä tuli kaveri lahteen niin menin itte sinne..  se imas softan ecusta ja lähetti muokattavaks ja softa tuli takas muokattuna.. voimaa tuli 50ponia ja vääntöä 100nm lisää kulutus on nyt ajastaan laskenut seka ajossa 4,9litraan  ja pöntön tyhjensin kattia myöten eikä ees kumise tyhjänä.. kannattaa olla tarkkana kun kyselee kun itte kysyin niin monessa paikassa tekivät sinneppäin mutta aina jäi jotain.. nää hoiti homman niin että ei tarvii enää ajatella koko asiaa.. :-)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #11 : 10.07.2013, 22:22:07 »
ittellä on v50 -08 1,6d lisäaineen kera. ohjelmoitin optimoiautosi.fi sieltä tuli kaveri lahteen niin menin itte sinne..  se imas softan ecusta ja lähetti muokattavaks ja softa tuli takas muokattuna.. voimaa tuli 50ponia ja vääntöä 100nm lisää kulutus on nyt ajastaan laskenut seka ajossa 4,9litraan  ja pöntön tyhjensin kattia myöten eikä ees kumise tyhjänä.. kannattaa olla tarkkana kun kyselee kun itte kysyin niin monessa paikassa tekivät sinneppäin mutta aina jäi jotain.. nää hoiti homman niin että ei tarvii enää ajatella koko asiaa.. :-)
1.6D :ssä ei alunperinkään ole hiukkais-suodattimeen liittyvää ureasäiliötä ja sen täyttöä? Oletan...
Drive malleissa sensijaan on, uudemmissa sekin huoltovapaa..

Pitääpä selailla sivuja ja tutkia vielä asiaa...

Tuliko tuota voimaa ja vääntöä vain nettisivujen mukaan? Eli niihin pitäisi uskoa? Vai ajettiinko auto ennen ja jälkeen rullilla.. Eli saatiin todelliset tehot paperille?

Pitää pistää kysymystä tonne debilille, kotisivujen kautta... Katsotaan mitä vastaa...
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 22:26:34 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #12 : 10.07.2013, 22:25:45 »
16 venttiilisissä 1.6 dieseleissä ureaa on aina, 8 venttiiliseen 1.6:een tuli hiukkassuodattimen kaveriksi hapetuskatalysaattori ja lisäaine jäi pois.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #13 : 10.07.2013, 22:27:06 »
16 venttiilisissä 1.6 dieseleissä ureaa on aina, 8 venttiiliseen 1.6:een tuli hiukkassuodattimen kaveriksi hapetuskatalysaattori ja lisäaine jäi pois.

Uudempi versio tuosta Drive:stä on siis 8 venttiilinen? :o
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #14 : 10.07.2013, 22:28:15 »
Uudempi versio tuosta Drive:stä on siis 8 venttiilinen? :o

joo ja se tuli muistaakseni mallivuoden 2011 autoihin (valmistenumeron 10. merkki  B)

 

KL-varaosat  Race.fi