Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin

  • 43 Vastauksia
  • 34309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #15 : 11.07.2013, 06:02:58 »
no dynossa en ole käynyt.. mutta kyllä sen huomasi jo ensimetreiltä kun lastutus oli tehty ja pönttö paikallaan.. että vetää eri tavalla.. pieni ero oli sitten kun pöntön tyhjäsi.. ja kun ajoin tuolta lastutuksesta pois ja jokusen viikon pönttö paikallaan niin kulutuksesta jo huomasi että jotain muutosta on selvästi.. :)

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #16 : 11.07.2013, 21:10:42 »
ja jos kerta kotkassa asustat niin voi tulla koklaa mille lastutettu vaikuttaa.. :-)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #17 : 13.07.2013, 21:23:11 »
ja jos kerta kotkassa asustat niin voi tulla koklaa mille lastutettu vaikuttaa.. :-)

Ai, Kotkassa myös.. Oletan? :) Vois kiinnostaa.. Just tultiin tampereelta nyt olis 120tkm mittarissa.. eli lähiaikoina (ehkä kesäloman jälkeen) olisi tarkoitus tehdä toi remppa tai mahd. poistaa koko suodatin...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #18 : 13.07.2013, 22:32:15 »
kouvolassa.. mutta kotka hyvin lähel..:-D

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #19 : 13.07.2013, 23:02:16 »
kouvolassa.. mutta kotka hyvin lähel..:-D
No näinhän se on kyl.. :) Mielenkiinnollahan sitä jokupäivä katselisi.. Meitsil on viel 3 viikkoa kesälomaakin tässä niin katsellaan...  ;)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #20 : 14.07.2013, 21:15:59 »
ota yhteyttä yv:llä jos haluvat joku päivä testaa ja kuulla lisää.. :-)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #21 : 14.07.2013, 22:44:18 »
ota yhteyttä yv:llä jos haluvat joku päivä testaa ja kuulla lisää.. :-)

Oukkei, katsellaanhan. :)
Tänään tuli sähköpostia tuolta debil.fi / espoosta.

"Hiukkassuodattimen tyhjennys & poisohjelmointi on hinnaltaan noin 450 EUR.
Tehonlisäysohjelmistolla autosta saadaan noin 130hv/300Nm.
Tehopäivitys hiukkassuodattimen poisohjelmoinnin yhteydessä 600 EUR."

Hiukkais suodattimen poisto ei siis näy katsastuksessa mitenkään? Eli ei pitäisi tulla ongelmia kunhan ulkonäöltään on "paikoillaan"?
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 22:46:38 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Furry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #22 : 11.06.2014, 22:12:08 »
Nyt on omasta 1.6D poistettu hiukkassuodatin. Suodatin alkoi olla sen verran tukossa, että poltto käynnistyi aina n. 30km ajon jälkeen ja lähes aina jäi flekti huutamaan kun auton sammutti. Tästä johtuen myös koneen öljynmäärä lisääntyi eikä seka-ajossa päässyt alle 6.4L/100km kulutukseen mitenkään (viime vuonna vastaavalla seurantajaksolla laskettu kulutus 5.4L/100km). Viimeinen niitti tähän oli hiukkassuodattimen nesteen loppuminen ja tästä johtuneet vikavalot + välillä vikamoodi ja päätin viedä auton suodattimen poistoon Debilille.

Nyt kilometrejä poiston jälkeen takana n. 2000km ja keskikulutus täysin vastaavassa ajossa 4.8L/100km eli kulutus laskenut verrattuna toimivaan suotimeen reilu puoli litraa ja viimeisiin kulutuksiin yli 1.5L/100km! Auto on myös huomattavasti pirteämpi varsinkin alakierroksilla ja käyntiääneltään "terveempi" vaikkei mitään varsinaista tehopäivitystä poiston yhteydessä tehty. Hintaa operaatiolle tuli tuo aiemminkin ketjussa mainittu noin 450e.

Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka pohtivat uutta suodinta / poisto-operaatiota. Ainoa asia, mikä tällä hetkellä mietityttää miksen vienyt autoa poistoon jo viime vuonna, hinta olisi melkein kuoletettu säästetyllä polttoaineella..  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 11.06.2014, 22:13:41 kirjoittanut Furry »

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #23 : 15.06.2014, 20:56:09 »
Nostellaan vanhaa aihetta: allekirjoituksen autossa ilmeni tänään sellainen ongelma, että maantieajon jälkeen käännyttiin rampista ja lähdin kiihdyttämään autoa vauhtiin, niin hieman nykäisi ja sitten tuli teksti mittaristoon "alhainen moottorin suorituskyky". Vajaa 100 km aikaisemmin laitoin tankkiin DPF:n puhdistukseen tarkoitettua lisäainetta, onko mitään vaikutusta asiaa?

Auto on siis 1.6DRIVe vm. 2010 ja ajomäärä tällä hetkellä 187 tkm. Sellainen asia on tullut myös huomattua, että turbo on viheltänyt minusta aika äänekkäästi?! Eli onko kyseessä TCV:n kyrvähtäminen vai DPF tukossa? Autoa on näköjään huollettu pitkälti merkkihuolloissa huolto-ohjelman mukaisesti aikaisemmilla omistajilla. Mikäli tuo DPF on tukossa, niin sitten auto menee käymään optimoinnissa...
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #24 : 15.06.2014, 22:05:17 »
Jos merkkihuollossa huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, niin hiukkassuodatin lienee vaihdettu 120tkm kohdilla. Laitoit tankkiin? lisä-ainetta? Jos siis täytit auton oman lisä-ainesäiliön niin sen tasosensori? pitänee vielä kalibroida tjms. Kilometrisi on tosiaan sen mukaiset että lisä-aine säiliö olisi pitänyt täyttää 180tkm huudeilla (olettaen sen olevan täytetty edellisen kerran 120tkm kohdalla)

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #25 : 16.06.2014, 11:02:03 »
Volvo kävi piuhan päässä ja antoi seuraavat vikakoodit:

 - 2A20 Particulate filter faulty signal
 - 4438 Exhaust gas recirculation check blocked
 - Exhaust gas recysle check
 - 44AO EGR valve

Asentaja sanoi että todennäköisesti EGR on jumissa ja aikoi katsoa sen. Soitti jonkin ajan päästä ja kertoi EGR:n olevan mekaanisesti rikki. Oli laakerointi pettänyt siinä asentomoottorin alla olevassa käyttöakselissa ja hirttää kiinni, siis ei pääse toimimaan. Uusi EGR tilattu, koska autoliike maksaa sen.

Auto piti muutenkin viedä pajalle, koska autoliikkeen asentama uusi tuulilasi ei sitten pitänyt ja tuloksena on kosteat lattiamatot...  :P Eli autoon asennetaan uusi tuulilasi sekä puretaan lattiamatot irti, kuivatetaan ne sekä tehdään otsonointi samalla että saadaan se ilkeä mädännyksen haju pois. Samalla on tietysti hyvä käsitellä kokonahkapenkit siniseltä ostetulla nahanhoitosarjalla (ei varmaan riitä kaikkiin?) ja lisätä äänieristystä lattiaan kun sisusta käytetään irti  ;D

Hyvin alkaa tämä Volvojen kanssa yhteiseläminen, takana on kuitenkin 12 Fordia dieseleinä sekä kolmen viikon kokeilu Saab 9-3 SportCombi TiDsistä ennen Volvoa. Auto on kyllä jämäkäntuntuinen ajaa ja muutenkin mieluisa, kunhan nämä kosteus- yms. ongelmat saadaan kuriin!
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #26 : 16.06.2014, 21:57:18 »
Kannattaa tarkistaa ilmastoinnin kondenssiveden poisto samalla kun matot on irti. On yleinen vika näissä ja saattaa olla osasyyllinen kosteisiin mattoihin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #27 : 17.06.2014, 21:09:20 »
Ei ollut ilmastoinnin hukkaputki tukossa, koska vänkärin puoli oli aivan kuiva. Kuskin puolella oli molemmat, niin kuskin kuin takamatkustajan jalkatilat märät ja syynä oli auton ostoliikkeessä hutiloiden tehty tuulilasin vaihto (keskeltä lasia puuttui molemmin puolin peiliä noin kymmenen sentin matkalta liimaa, paikoitellen oli aivan liikaa ja oikealta puolelta alhaalta lasi oli lähes irti noin puolen metrin matkalta  :o).

Nyt on tullut lisättyä äänieristystä lattioihin, pyöräkoteloihin ja takapenkin alle kun lattiamatot ovat olleet irti sekä kuivumassa. Etuovet ehdin myös eristää viikonlopun aikana, vielä takaovet sekä kontti pitäisi käydä läpi. Parasta tämän kertaisessa eristämisprojektissa on ollut se, miten vaimo suhtautui asiaan: kun auto vaihdettiin, niin tuumasi takaoven kiinni laitettuaan "tälle pitäisi tehdä jotakin..."  ;D Meikäläinen repesi nauramaan ja tuumasin että olet oppinut liian hyvälle! Viimeisimmät seitsemän autoa kun ovat olleet lisäeristettyjä, niin...

Lurppa: lisäainesäiliö on täytetty edellisessä huollossa eli 185 tkm:n kohdalla. Tuo aine mitä ostin, on Carlaken valmistamaa DPF:n puhdistukseen tarkoitettua ainetta. Ajattelin kokeilla, kun sellaista pientä nykimistä oli havaittavissa ajoittain.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2014, 21:12:42 kirjoittanut Timppasavosta »
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #28 : 19.06.2014, 22:13:36 »
Volvo saatu eilen takaisin kotiin, on taas mukava matkustaa kun vertaa sijaisautoon (1-korinen Skodillac Octavia STW). Ei ainakaan viime yön, erittäin sateisen sellaisen jäljiltä ole autossa sellaista märän koiran hajua. Pitää jossakin vaiheessa kokeilla mattojen alta, toivottavasti ei löydy kosteutta...

Minkälaisia kulutuksia olette saaneet matka-ajossa näin kesäaikaan 5-vaihteisilla DRIVeillä? Kun oma ei ainakaan meinaa kovin helposti mennä viiden litran alle. Eikös näillä pitäisi päästä suht kevyesti sinne neljän litran pintaan? Tässä on käytössä EGR (uusittu vasta) sekä DPF. Oli muuten toinen paine-eroanturin letku hapertunut poikki eikä antanut mitään hälytystä / varoitusvaloa sytyttänyt, onko normaalia? Nyt letku uusittu sekä tehty pakkoregenerointi, ainakin testerin mukaan kaikki pelasi niin kuin piti sekä pöntön arvot olivat hyvät (paikoillaan ryntäyttämällä suurin arvo oli 72 ?-yksikköä).

Saapa nähdä mikä vaikutus on sitten pidemmässä juoksussa kun rengastus vaihdettiin 205/50R17 => 195/65R15. Eli mukavuuspainotteiseksi tuli vaihdettua, tosin sitä hiljaisuutta ei pääse kuulemaan ennen kuin vaihtaa kuskin puolen takanavan uuteen. Melko rajusti juontaa äänet korin koteloita pitkin, pääsi jo huijaamaan että etunapa olisi rikki.
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #29 : 20.06.2014, 00:41:56 »
Paine-eroanturin letku jos hajoaa (murtuu ja osaksi vuotaa) ei välttämättä annakaan mitään varoituksia. Jos letku menee täysin poikki dpf etupäästä niin sitten tulee herjaa liian pienestä eropaineesta eli autosi käyttäytyi kyllä normaalisti kun ei hälytellyt.

Kyllä tuolla helposti pääsee 4 alkaviin lukemiin kun kaikki on kunnossa. Nyt kun sulla on uusi vuotamaton egr ja kohtuu puhdas dpf sekä pienemmät renkaat niin uskoisin onnistuvan helposti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

RallyBaron  Samppasport