Kulkukoira  Proturbo

V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin

  • 43 Vastauksia
  • 34313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #30 : 20.06.2014, 19:13:02 »
Ei se auta kuin ajaa vain ja katsoa kulutuksia, mihin suuntaan alkaa mennä. Ajotietokone näyttää yleensä kulutuksia 4,6 - 4,8. mutta todellisuus on ollut aina 5,1 tietämillä, kun laskee tankkauksesta tankkaukseen. Että haluaisin tuon todellisen kulutuksen tuonne nelosella alkaviin lukemiin... Saako optimoinnilla apua tuohon asiaan minkä verran, ei tuo pikkukone ole näköjään vakionakaan mikään aivan mopo ole kun hieman osaa ennakoida.

Sitten OT:a vahvasti: auto on ajettu nyt 188 tkm ja olen itse vaihtanut jo kuskin puolelle etu- ja takanavan 1½ viikon sisään, vänkärin puolen etunapa on vaihdettu myös hiljattain koska koneistetut pinnat ovat niin tuoreen (ruosteettoman) näköiset. Kuitenkin tänään tuli huomattua koeajolla kuskin puolen takanavan vaihdettuani, että jyrinä jatkuu edelleen  >:( Aivan oikein, se vänkärin takanapa on myös rikki ja ääntää ihan kohtuudella... Onko normaalia?!
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #31 : 11.07.2014, 08:47:06 »
Sitten OT:a vahvasti: auto on ajettu nyt 188 tkm ja olen itse vaihtanut jo kuskin puolelle etu- ja takanavan 1½ viikon sisään, vänkärin puolen etunapa on vaihdettu myös hiljattain koska koneistetut pinnat ovat niin tuoreen (ruosteettoman) näköiset. Kuitenkin tänään tuli huomattua koeajolla kuskin puolen takanavan vaihdettuani, että jyrinä jatkuu edelleen  >:( Aivan oikein, se vänkärin takanapa on myös rikki ja ääntää ihan kohtuudella... Onko normaalia?!

Valitettavasti on normaalia, näissä menee pyörän laakereita jo alle 100 tkm...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa vmoi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #32 : 11.07.2014, 10:35:01 »
Valitettavasti on normaalia, näissä menee pyörän laakereita jo alle 100 tkm...

Jep, pitää paikkansa. Omaani vaihtettiin vasen 80tkm kohdalla, oikea 120tkm jälkeen. Etupyörän laakereista siis kyse.

Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #33 : 11.07.2014, 11:35:06 »
Pitääpä myös tänne 1,6D puolelle myös kirjoittaa oman hiukkassuodattimen vaihdosta, kun autoni on 1,6D moottorilla varustettu V50.

Otin siis loukkupöntön irti ja poistin sen keraamisen loukun. Otin irti myös moottorinohjausboksin ja kävin sen kanssa dpf:n poiston tekemässä ja samalla optimoimassa muutenkin softa. Ohjelmointi maksoi tasan 700e ja itse irroitin ecun ja vein perille ja odotellessa ohjelmoivat. Loukun tyhjennys ei maksanut mitään, kun sen sai itsekin tehtyä. En tiedä, paljonko olisi hintaa tullut, jos olisin vain vienyt auton ohjelmoitavaksi...

Suolaiselta hinta vaikuttaa, mutta kun tietää, että tulevaisuudessa ei tarvii loukun kanssa enää tapella, niin sikäli "edullinen" pitemmällä tähtäimellä...

Loukun tyhjennys onnistuu keneltävain, jolla on pikku rälläkkä ja hitsauskone, tunkki, piikkauspiikki, moskula ja hylsysatsi ja aikaa ja halua itse värkätä. :)

Auto on huomattavasti pirteämmänoloinen ja kulutuslukemat pineni heti. Pitää seurata, miten paljon kuluttaa laskemalla ajetut kilometrit ja paljonko tankkaa... Loppumetreillä ennen loukunvaihtoa mootorinöljypinta alkoi nousemaan, kun polttoainetta alkoi sekoittumaan moottoriöljyn sekaan. Pitää tarkkailla, loppuuko ko. efekti nyt, kun loukku on poissa.


Poissa vmoi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #34 : 11.07.2014, 14:36:50 »
Aika suolainen  hinta pelkästä ohjelmoinnista. Debilissä olisi maksanut DPF:n poisto ja ohjelmointi omaan 2.0D:n 450€. Eikä tuohon 1.6-moottoriin maksa uusi suodatinkaan kuin vähän päälle 400€.

Poissa Furry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #35 : 11.07.2014, 19:21:26 »
Aika suolainen  hinta pelkästä ohjelmoinnista. Debilissä olisi maksanut DPF:n poisto ja ohjelmointi omaan 2.0D:n 450€. Eikä tuohon 1.6-moottoriin maksa uusi suodatinkaan kuin vähän päälle 400€.

Tuohon hintaan saat vain DPF:n mekaanisen poiston + poisto-ohjelmoinnin. Jos haluat samaan syssyyn tehoa lisää niin maksaa yhteensä 1000€ Debililläkin.

Poissa vmoi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #36 : 11.07.2014, 21:20:09 »
Tuohon hintaan saat vain DPF:n mekaanisen poiston + poisto-ohjelmoinnin. Jos haluat samaan syssyyn tehoa lisää niin maksaa yhteensä 1000€ Debililläkin.

Käsitin, että tuossa 700€ hinnassakin kyseessä oli pelkkä DPF:n poiston ohjelmointi, eikä tehon lisäys.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #37 : 12.07.2014, 00:12:51 »
Käsitin, että tuossa 700€ hinnassakin kyseessä oli pelkkä DPF:n poiston ohjelmointi, eikä tehon lisäys.

Kyllä siihen optimointikin kuului, kuten kerrottiin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #38 : 25.03.2016, 01:00:26 »
Jaahas, seuraava onnekas.  ::) Oma ajatuksenjuoksu ei riitä tajuamaan moottorien sieluja. Tänään kuitenkin rävähti moot. alhainen suorituskyky pääsiäisen kunniaksi ruutuun. Tehot hävisi ja Volvo kulkee, sen verran että treeneihin pääsi. Tällä ei ilmeisesti nyt kannata ajella? Vanhoja viestejä lukemalla, tämän ketjun ongelmat tuntuivat täsmäävän. Viime aikoina poltto ollut yleistä. Autona -08 V50 1.6 D, ajettuna 186 tkm ja 120 tkm huollossa aikoinaan hiukkasloukku huollettu. Kukas näitä parhaiten korjaa Espoossa/Vantaalla?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #39 : 25.03.2016, 01:17:30 »
Jaahas, seuraava onnekas.  ::) Oma ajatuksenjuoksu ei riitä tajuamaan moottorien sieluja. Tänään kuitenkin rävähti moot. alhainen suorituskyky pääsiäisen kunniaksi ruutuun. Tehot hävisi ja Volvo kulkee, sen verran että treeneihin pääsi. Tällä ei ilmeisesti nyt kannata ajella? Vanhoja viestejä lukemalla, tämän ketjun ongelmat tuntuivat täsmäävän. Viime aikoina poltto ollut yleistä. Autona -08 V50 1.6 D, ajettuna 186 tkm ja 120 tkm huollossa aikoinaan hiukkasloukku huollettu. Kukas näitä parhaiten korjaa Espoossa/Vantaalla?

Ohjelmointipuoli onnistuu ensi viikolla keskiviikkona kun tulen Espooseen käymään. Pöntön tyhjennys pitää hoitaa kohtuu pian ohjelmoinnista, jotta ei hyydy kokonaan. Korjaamo veloittaa 1-2h pöntön tyhjäyksestä kun on kuitenkin helppo toimenpide.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #40 : 25.03.2016, 02:02:10 »
Nonii...kerro vaikk YV:llä tarkemmin, en mä näistä mitään tajua.  :)

Poissa kallek

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #41 : 22.11.2018, 09:07:28 »
joo ja se tuli muistaakseni mallivuoden 2011 autoihin (valmistenumeron 10. merkki  B)

Eli mulla vin YV1MW76F2B2595710 -> Ei ureasäiliötä. Tarviiko hiukkassuodatin silti vaihtaa?


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #42 : 22.11.2018, 10:37:13 »
Eli mulla vin YV1MW76F2B2595710 -> Ei ureasäiliötä. Tarviiko hiukkassuodatin silti vaihtaa?

Ei tarvitse kun sinulla on jo se uudempi versio 1.6d moottorista missä DPF on ”ikuista mallia”.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kallek

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 1.6 DRIVe, hiukkais-suodatin
« Vastaus #43 : 22.11.2018, 13:36:32 »
Kiitos tiedosta.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron