Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
MY on mallivuosi joka volvolla vaihtuu jo edellisen vuoden kesällä. Eli kohta aletaan tekemään MY 19 autoja.
Päästöt vaikuttavat jokavuotiseen käyttömaksuun.

Mutta mitä tuo pisteen jälkeinen numero tarkoittaa? Onko MY14.2 jotenkin erilainen kuin MY14?

Minulla on 14.2 ja valmistettu 2014 puolella

@punakukko
CO2 tietysti vaikuttaa vuotuisiin veroihin. Se on näissä jotain 250Eur/vuosi. Dieselveron kanssa kaikki verot 800Eur/vuosi jos auto on 2014 XC60 D5 AWD Automatic kuten minulla. Vakuutuksissa turvavarusteet ilmeisesti vaikuttavat suotuisasti. Näin ainakin minulle väitettiin. Sain erikoistarjouksena huokean vakuutuspaketin Lähivakuutuksesta ja mukana täyskasko lasiturvilla ja kaikilla. Olikohan viittäkään sataa(?). Varmaan puolet halvempi kuin tuossa mun bensasportissa ;D

« Viimeksi muokattu: 02.04.2018, 13:39:09 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Tuo jälkimmäinen numero tulee siitä, kun Volvolla on mallivuoden sisällä 4-5 mallia vielä. Näissä voi olla sitten jotain pieniä muutoksia, mitkä ei välttämättä näy kuskille mitenkään. Esim. Alihankkija vaihtuu jollekin osalle, tai varustepaketeissa tapahtuu muutoksia ym. Lähinnä siis kaikkea pientä päivitystä joka ei näy ulospäin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Lähinnä siis kaikkea pientä päivitystä joka ei näy ulospäin.

Kiitos tiedosta. Mahtaako mistään löytyä tietoa välipäivityksen sisällöstä?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Kiitos tiedosta. Mahtaako mistään löytyä tietoa välipäivityksen sisällöstä?
Tuohon en nyt äkkiseltään osaa antaa helppoa vastausta. Puhelimeen ja padiin ladattavat ohjekirjat erittelee nuo mallivuoden sisällä olevat mallit, mutta taitaa mennä ikä ja terveys jos niitä lähtee kahlaamaan läpi ja vertailemaan onko niissä jotain muutoksia :)

Poissa Inergen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Moikka,
Pitäisi saada Volvo S80 -07 mallista disabloitua päivävalot.

Löytyykö vidaa ja osaamista pientä korvausta vastaan ?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Moikka,
Pitäisi saada Volvo S80 -07 mallista disabloitua päivävalot.

Löytyykö vidaa ja osaamista pientä korvausta vastaan ?
Päivavalot? Ei tuon ikäisessä semmoisia pitäisi olla. Tarkoitatko ettei ajovalot pala 0-asennossa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Inergen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kyllä, tätä juurikin.

Poissa dedbet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1342 : 11.04.2018, 13:59:45 »
-08 S60:iä 2.4-koneella Classic Business -varusteilla tässä ostattelen, onko tuosta jotain erityistä mitä pitäisi tietää? Koska autossa on 140 000 mittarissa, niin automaattilootan öljyistä ajattelin ainakin kysellä sekä hihnarempasta, mutta onko tässä mallissa jotain muuta kompastuskiveä mitä pitäisi varoa? Hitusen isosyömänenhän tuo on, mutta toisaalta ajoa ei tule niin paljoa että se euromääräisesti heilauttaisi juuri suuntaan taikka toiseen verrattuna pienisyömäisempään.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018, 16:56:47 kirjoittanut Chall »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1343 : 12.04.2018, 00:29:23 »
-08 S60:iä 2.4-koneella Classic Business -varusteilla tässä ostattelen, onko tuosta jotain erityistä mitä pitäisi tietää? Koska autossa on 140 000 mittarissa, niin automaattilootan öljyistä ajattelin ainakin kysellä sekä hihnarempasta, mutta onko tässä mallissa jotain muuta kompastuskiveä mitä pitäisi varoa? Hitusen isosyömänenhän tuo on, mutta toisaalta ajoa ei tule niin paljoa että se euromääräisesti heilauttaisi juuri suuntaan taikka toiseen verrattuna pienisyömäisempään.

Kun on noin vähän ajettu niin tarkistaisin huolella että mittarilukema pitää paikkansa eikä ole kolariauto. Jos pitää paikkansa niin hyvä muistaa että auto ei seisoessaankaan parane eli ihan yhtä tarkasti kannattaa syynätä kuin enemmänkin ajettu. Laatikkoöljyt olisi kai ollut syytä vaihtaa jo kahdesti ja laatikon toimintaan kiinnittäisin huomiota :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Jos on seisonut niin jarrujen kuumeneminen laahauksesta kannattaa tarkistaa. Itsellä paljastui seisoneesta autosta myös varastetut kilvet. Kunnon laitteella kun vikakoodit lukee niin voi saada ilmoituksen jos mittaria ruuvattu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa larke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • I reject your reality and substitute my own.
XC70 2008 D5 manuaalilootalla, ajettu rapiat 330tkm.

Mitenkäs näissä tuo kaksoismassavauhtipyörä on kestänyt?
Kytkinasetelma oli vaihdettu jossain vaiheessa, alle 300tkm:ssä. Vauhtipyörästä ei mainintaa.
Muuten kaikin puolin siisti ja hyvin huollettu. Tuo vauhtipyörä vähän hirvittää, uskaltaako tämmöiseen sekaantua?
XC70 D5 ’08

V70 '07, V70 '00, S70 '97, 945 ’98

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Mulla oli S80 vm 2007 tuolla kyseisellä 3.2L koneella. Ajoin 120tkm->240tkm välin ja koneessa ollut mitään moitittavaa. Kulutus kaupungissa oli reipas, mutta maantiellä pääsi helpostikin tuonna 7,3 yms lukemiin. Himpun oli kalliimpi vaihdattaa apulaite hihnat yms, ero ei ollut iso hinnoissa. Teho tuli vasta kierroksilla ja kierroksistahan suora kuutonen tunnetusti pitää ja soi sen mukaisesti. Voisin saman koneen ottaa uudestaankin, ellei olisi tarvetta dieselille enemmän nykyään. En ole D5 moottoreistakaan mitään moitittavaa löytänyt. Nöyrä palvelija ollut ja jo toinen D5 peräkkäin menossa.


Jos katsot D5:n ja tuon suoran kutosen moottoreita, niin hämmästyt, miten yksinkertainen se D5 onkaan..
Suurimpana "monimutkaisuutena" se että siinä kutoskoneessa on kaikki apulaitteet ja jakopää ns. väärässä päässä, eli vaihteiston puolella, ja tämä laitteiden siirto tuohon kohtaan on tehnyt sen, että niiden kytkentä ja kiinnitys on hieman monimutkainen ja sisältää ehkä helpmin hajoavia osia, kuin mitä perinteisessä mallissa ja tämä aiheuttaa vielä päänvaivaa sille joka sitä korjaa tai huoltaa..  apulaitehihnan vaihtokaan ei ole lähellekkään samaa helppoustasoa, kuin perinteisessä mallissa, saati sitten se laturin kuminen kytkentäholkki, ahdas paikka ja hankala muutenkin vaihtaa.

Lisäksi, tuolla moottorilla on suomessa myyty autoja niin vähän, että ainakaan tällä foorumilla ei ole mitenkään suuremmin kokemusta siitä, eikä muuten ole ihan mahdottomasti merkkikorjaamollakaan, juuri edellämainstusta syystä.
 
Itse en suosittele ikinä kellekkään, enkä itsekkään osta käyttöautoksi mitään "erikoismallia" eli esim. juurikin harvinaisemmalla moottorilla olevaa autoa, ongelman tullen kun meinaa jäädä aika yksinäiseksi ja homma tulee sen lisäksi kalliiksi. Massatuotteen ostaminen on turvallisempaa, koska lähestulkoon kaikki viat on jo tuotteeseen ehtinyt tulla ja ne on tutkittu, sekä korjauskeinot on tiedossa, noin niinkuin karkeasti sanottuna.
Harrastuspelit sitten voi olla vaikka sellaisia, että joutuu aina osan tekemään itse, kun jotain hajoaa :)
« Viimeksi muokattu: 21.05.2018, 11:56:44 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa joksun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vm14-> 2-litrane T4 tai T5 S/V60 olis kiikarissa automaattina. Vaikuttais et T5 olis omilla varustekriteereillä enemmän tarjolla ulkomailla. Paperilla tehtaan ilmottamat kulutuslukemat ei hirveen paljon isompia T5:llä oo vrt T4. Pääsääntösesti omat ajot tulee oleen maantietä ja kaupingissaha noi suuremmat erot onkin tehtaan mukaan.

Minkälaisia kulutuslukemia ootte noilla moottoreilla saanut? Menköön tänne hankinta-topikkiin vaikka kulutuksia kyselenkin, mutta hankintaan kumminkin liittyy :)

Poissa Inergen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Hei,

Osaako foorumilaiset sanoa paljon on jakohihnan + kilkkeiden vaihtoväli vm2007 volvo s80 2.5t automaatille?

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Hei,

Osaako foorumilaiset sanoa paljon on jakohihnan + kilkkeiden vaihtoväli vm2007 volvo s80 2.5t automaatille?

5v/120000km
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

 

Kulkukoira  Proturbo