Proturbo  Autodiagnoosi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2544 Vastauksia
  • 676989 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 T4 aut 2011
« Vastaus #1365 : 14.07.2018, 16:41:57 »
Olen ostamassa kyseistä Volvoo.
Olisi kiva tietää vikoja tai jotain muuta kyseisestä autosta. Ajettu 122000.
Kuuluuko huoltoon esim laaikkoöljyt ja suodattimen vaihto? Onko raitisilmasuodatin/ilmanputsari miten helpo vaihtaa ja jne?

Jakopää vaihdettu 2016.
Myös ohjelmointi mielessä??

Mikä on kyseinen Volvo?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T4 aut 2011
« Vastaus #1366 : 17.07.2018, 12:08:25 »
Mikä on kyseinen Volvo?

Kai käyttäjä tunnus?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6857
  • Kaikkee sitä...
Vs: V60 T4 aut 2011
« Vastaus #1367 : 22.07.2018, 00:30:16 »
Mikä on kyseinen Volvo?

Otsikkoon piilotettu: V60 T4 aut 2011
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoautot/volvo/xc60/254543

Kannattaakohan näitä leasing -autoja harkita? 136k ajettu eikä varmaankaan ole tehty öljynvaihtoja vaihteistolle tai nelivedolle.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
https://www.rinta-jouppi.com/vaihtoautot/volvo/xc60/254543

Kannattaakohan näitä leasing -autoja harkita? 136k ajettu eikä varmaankaan ole tehty öljynvaihtoja vaihteistolle tai nelivedolle.

Ei kannata jos on muitakin vaihtoehtoja. Liisareilla ajaville auto on EVVK.. Tiedän kokemuksesta.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Paitsi jos siihen on just vaihdettu kaikki kalliit osat. Me saatiin tuurilla saab tehdas uudella moottorilla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tuo on muuten alle 4v vanha eli kantsii käyttää Volvolla ja tarkistuttaa et onko laatikon sisäisissä tiivisteissä ohivuotoja. Tuon ikäiseen tekevät remontin ilmaiseksi. Remontti kestää 2pv.. En tiedä millainen laatikosta lopulta tulee kun omaani tehty aika vasta eikä ole vielä "sopeutunu". Ja tässä oli joku vitsi että ne ottaa kulut kontolleen jos remontin teettää omistaja. Eli sinne Volvolle tars mennä itse eikä pyytää myyjäliikettä hoitamaan. Jotenkin noin.

Ja vielä..sen verran että hintaansa nähden aika vähän varusteita.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 11:46:38 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Juu on näillä facelifteillä kyllä kovat pyynnit. Tiedä sitten paljonko tippuu vänkäämisen jälkeen. Oulussa olisi nätti Ocean Race, mutta kattelee nyt tässä.   https://m.nettiauto.com/volvo/xc60/9692328?vifAdCount=17&vifNav=Y Tuo vaihdelaatikkoremppa on kyllä hyvä huomio, kiitosta vaan.

Toisaalta en itse tarvitse kuin nelivedon, automaatin ja digimittaristoon on tottunut V40:n kohdalla.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eipä ainakaan viime kesänä juuri tippunut. Tosin ei oikein ollu valinnanvaraa..

Ja ethän sinä tiedä mitä varusteita tarvit. Autonvalmistaja tietää ;D Ei maar, kyllä VOC on ihan ehdoton. Myöskin driver support, älyvalot jne..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Pete-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Uusi jäsen ilmoittautuu. Vajaan viikon olen omistanut Volvo XC60 D5 AWD Business Summum Aut 2014 :n (Ruotsin tuonti), ja opetellut pikkuhiljaa sen sielunelämää.

Ensimmäinen ihmetys oli öljytikun puuttuminen, sekä se, ettei elektronisen mittariston valikosta valittava öljyn määrän "valikko/ikoni" ole edes aktiivinen, eli se "öljyikoni" on harmaana. Miksiköhän näin? Miten kyseisen valikon saa aktiiviseksi ja näkee öljyn määrän?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Uusi jäsen ilmoittautuu. Vajaan viikon olen omistanut Volvo XC60 D5 AWD Business Summum Aut 2014 :n (Ruotsin tuonti), ja opetellut pikkuhiljaa sen sielunelämää.

Ensimmäinen ihmetys oli öljytikun puuttuminen, sekä se, ettei elektronisen mittariston valikosta valittava öljyn määrän "valikko/ikoni" ole edes aktiivinen, eli se "öljyikoni" on harmaana. Miksiköhän näin? Miten kyseisen valikon saa aktiiviseksi ja näkee öljyn määrän?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Moottori sammutettuna jarrupoljin ylhäällä paina starttipainiketta pohjassa muutama sekunti. Etäavain menee tällöin asentoon II. Volvo sivuilta pystyy lataamaan oman auton ohjekirjan suomeksi.

https://www.volvocars.com/fi/support/cars

Poissa Pete-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Kiitos [emoji1303]. Joskus sen manuaalin lukeminen kannattaa..

Lähetetty minun MI MAX 2 laitteesta Tapatalkilla


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Uusi jäsen ilmoittautuu. Vajaan viikon olen omistanut Volvo XC60 D5 AWD Business Summum Aut 2014

Tervetuloa joukkoon ja onnea autokaupoista :) Itse ostin samanlaisen viime kesänä

Kannattaa hetimiten vaihdatuttaa koko voimalinjan öljyt ellei ole vaihdettu. Vaihdelaatikko, kulmavaihde, haldex lamellikytkin ja perä. Itse teetin nuo auton oston yhteydessä

Edit: jos tarviit koirakalteria/suojaverkkoa niin täältä palstalta löytyy vinkit mistä tilata. Orggis koirakalteri maksaa suomesta Volvolta noin tuplat esim. UK hintoihin nähden. Akku saattaa (mutta ei välttämättä) olla vaihdon tarpeessa jos webastoa paljon käytät. Silloin kannattaa asentaa AGM akku jolloin et tarvitse mitään ylläpitolatureita. Itse laitoin niin ison AGM kuin suinkin mahtui kun alkoi vanhaakkuryytyä heti eka talvena. Siinäpä tärkeimmät :)
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 12:08:52 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Pete-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Kiitos, hyvä vinkki. Paljonko pitää noin suunnilleen varata seteleitä kyseiseen nesteiden vaihtoon?

Lähetetty minun MI MAX 2 laitteesta Tapatalkilla


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Kiitos, hyvä vinkki. Paljonko pitää noin suunnilleen varata seteleitä kyseiseen nesteiden vaihtoon?

Lähetetty minun MI MAX 2 laitteesta Tapatalkilla

Laatikkoöljyt noin 300Eur ja kannattaa vaihdatuttaa Volvolla ni tulee varmasti oikea öljy ja oikea määrä. Laatikko on tarkka sen suhteen. Haldex taisi olla satasen verran (vai oliko hieman alle). Perä ja kulmavaihde muistaakseni alle parisataa yhteensä. Sori en tarkasti muista mut soita Volvolle. Myös jarrunesteet kantsii vaihtaa viimeistään nyt.

Yksi asia mikä myös puoltaa öljyhuollon teettämistä Volvolla on ne laatikon sisäiset tiivisteet. Voit huollossa pyytää ihan ekaksi lukemaan login et onko siellä virhekoodeja ohivuodoista. Jos on niin Volvo maksaa remontista puolet jolloin saat uudet (erityyppiset eli paremmat) tiivisteet, uuden öljynsuodattimen (jota normaalisti ei vaihdeta koskaan) ja uudet öljyt noin 750Eur hintaan. Tämän jälkeen laatikon luulisi pelaavan ongelmitta ja pitkään. Ehkäpä parantaa jälleenmyyntiarvoakin. Minulle tehtiin tuo homma jokin viikko sitten. Mekaanikon mukaan operaatio ei ole välttämätön mutta se ”siistii” laatikon käytöstä

Edit: tuo mainittu tiivisteiden vaihto kestää 2pv eli eivät voi suunnittelematta sitä tehdä
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 12:24:21 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Kulkukoira  Proturbo