Futurez  Kulkukoira

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Voisiko olla suojakumin aiheuttama suhahdus kun ilma pyrkii välistä pois.

Juuri on iskarinvaihto kesken ja pölysuoja on yllättävän tiivis ja tiukasti kiinni. Ihan varmasti sihahtaa
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018, 08:29:13 kirjoittanut j_m_k »

Poissa Julle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Onko foorumilaisilla kokemuksia S/V60 Volvoista bensamoottorilla? Kestävyys on ilmeisesti kohtuullisen hyvä, mutta kuluttaako ne kuinka paljon ja riittääkö suorituskyky?
Vanhempani ovat etsimässä muutaman vuoden ikäistä Volvoa automaattiilaatikolla, mutta vähäisen ajomäärän takia bensakone on järkevämpi lyhyeen kaupunkiajoon. Millaisia ovat uusimmat 1,5 moottoriset bensakoneet? Itse kallistuisin enemmin 2,0 litraiseen T5 moottoriin.
S60 T4 Classic -17

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Kiinnostaisi myös S/V60 kokemukset T3/T4-moottorilla. Tuollainen alkanut polttelemaan aika kovasti, lähinnä katsellut noita ennen faceliftiä eli -->14vm.
Tekniikkapuolen hommat lähinnä mielessä, eli kuinka paljon ajetun "uskaltaa" ostaa?
Onko foorumilaisilla ohjelmoituna näitä? Jos uskaltaisi softata niin valikoimahan laajenisi näppärästi myös T3 malleihin.
Entäpä vaihteisto? Onko powershiftistä hyviä kokemuksia vai pitääkö katsella suosiolla manuaali varsinkin jos softahommia meinaa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Kiinnostaisi myös S/V60 kokemukset T3/T4-moottorilla. Tuollainen alkanut polttelemaan aika kovasti, lähinnä katsellut noita ennen faceliftiä eli -->14vm.
Tekniikkapuolen hommat lähinnä mielessä, eli kuinka paljon ajetun "uskaltaa" ostaa?
Onko foorumilaisilla ohjelmoituna näitä? Jos uskaltaisi softata niin valikoimahan laajenisi näppärästi myös T3 malleihin.
Entäpä vaihteisto? Onko powershiftistä hyviä kokemuksia vai pitääkö katsella suosiolla manuaali varsinkin jos softahommia meinaa?

Minulla on tuollainen mitä olet katsellut T3-koneisena. Sehän on Fjoordin 1.6 Ecoboost ja minulla ei siitä pahaa sanottavaa ole. On myös lastutettu ja tällä hetkellä 153tkm ajettu. Manuaalina tosin, mutta noista kaksoiskytkyttimistä olen lukenut netistä vaan huonoa. Osta tuo minun S60 pois?  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Tulipa käytyä T4F koeajamassa, onneksi en lähtenyt Jyväskylää pitemmälle. Olihan sellainen pettymys että jotain muuta on keksittävä tai sitten ajan tuolla dieselillä. En nyt odottanut 180hv 1.6:sta mitään R:n suorituskykyä mutta en olisi uskonut noin laiskaksi. Ennen kaikkea koneen luonne ärsytti. 2:lla kaasu auki risteyksestä niin oli kuin kuminauhaa venyttäisi. 5000rpm jälkeen tulee sellainen 1000rpm levyinen "vetoalue", vaihto, taas odotellaan ja odotellaan että joko kohta tapahtuisi jotain. Käytännössä tuo oma 2.0D tuntui liikkuvan paremmin. :idiot2:

Korina miksei, ihan asiallisen tuntuinen mutta ei aiheuttanut mitään wau-efektiä että olisin ollut valmis laittamaan yli tuplat rahaa kiinni verrattuna nykyiseen. Jatketaan siis etsimistä ja käydään kokeilemassa pirteämmällä moottorilla kun kohdalle sattuu. :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
V60 T4 4000km ajettu oli sijaisautona vajaa vuosi sitten.
Pitihän se ekoissa liikennevaloissa kuinka "lähtee". No pettyin. Ei muuta ku motarinrampille ja taas petyin. Matkavaudissa sentään kehräs. En tuolla lähtis ohittelemaan ihan pikkusuorilla.
Oma V60 D3 -12 ilmeisesti optimoitu (ei varmaa tietoa) paljon pirteempi ja vääntää heti alhaalta.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Olisko niissä kumminkin lämmitin valmiina, mutta ajastusmahdollisuutta ei ole vaan ruksittu tilattaessa? Eli ajastimen voisi saada sinisellä vielä jälkikäteen parilla satasella.

Päivitellään vähän vanhaan viestiin; tutulla Ruotsista tuotu V70 D4 vm. 2015, jossa ei webaston ajastinta. Sinisellä pitäisi mennä pelkällä softapäivityksellä 250€ hintaan kuulemma.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2018, 16:04:39 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Onko S80 D3 ja D4 (2.0) jotain mitä pitäisi ottaa huomioon jos paljon ajetun (200tkm+) hommaa? Uskaltaako harkita edes?

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Kaksi vaihtoehtoa. Kumpaakin on vaihdettu jakohihna sekä vaihteistoöljyt kertaalleen. Hintaeroa on 4000 euroa. Onko 100 000 vähemmän ajetut metrit ja xenonit neljän tonnin arvoista?

a) S80 2.5T A 2006 125tkm Summum
b) S80 2.5T A 2007 215tkm Momentum
S80 2007 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Kaksi vaihtoehtoa. Kumpaakin on vaihdettu jakohihna sekä vaihteistoöljyt kertaalleen. Hintaeroa on 4000 euroa. Onko 100 000 vähemmän ajetut metrit ja xenonit neljän tonnin arvoista?

a) S80 2.5T A 2006 125tkm Summum
b) S80 2.5T A 2007 215tkm Momentum
On, jos kunto vastaa ajettuja km tuossa 125tkm ajetussa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
On, jos kunto vastaa ajettuja km tuossa 125tkm ajetussa 8)

Kone ja tekniikka vaikutti olevan asiallisessa kunnossa. Ei kolise, rätise, vietä tai nakuta. Sisätiloissa taas näkyy ajan patina. Suhteellisen pienellä rahalla lienee esteettisesti paljon paikattavissa.
S80 2007 2.5T

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vielä yksi kysymys! Onko se enemmänkin ominaisuus vai vika, että S80:n ohjaus tuntuu palauttavan melkoisen laiskasti? Kun rattia kääntää hieman ja päästää irti, tuntuu vetävän mieluummin sinne mihin rattia on käännetty eikä suoristavan keskelle.
S80 2007 2.5T

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Selvästi tahmeampi se on kun nykyinen XC60. Aluksi tuntui että tää vänkää väkisten vastaan
S80 Executive D5 AWD

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?
Egr ja dpf. Öljynkulutus/lisääntyminen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

RallyBaron  Samppasport