Futurez  Kulkukoira

360 moottorinvaihto ja piristys

  • 2 Vastauksia
  • 2389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kukkopilli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
360 moottorinvaihto ja piristys
« : 20.07.2013, 19:05:49 »
Terve vaan fooruminväelle.
Nyt olisi muutama kysymys ja tieto ylipäänsä tarpeen. Autossa on vakio B200k motti ja tämän tilalle olis tarkoitus istuttaa B230 pata. Tehotavoite on siinä 150hp kieppeillä, ilman ahdinta.
Mutta mutta, millanen K-Jetin "viriystävällisyys" on ja onko se miten vaikea operaatio vaihtaa kun auto alkujaan kaasarilla?
Sitten ne kannet. Onko kannen mallilla kovinkin suuria eroja ja miten nämä sitten vaikuttaa nokan vaihtoon ja kannen työstöön.

Millasta osaa kannattaa alkaa haalimaan jos lähtökohdaksi otetaan 2,3l motti k-jetillä, kairatulla kannella ja hyvällä nokalla. Onko b200k mitään osia joita voisi käyttää?

Linkit ja omat kokemukset asiasta luetaan mielellään. Netissä on paljon näistä tietoa mutta pitäs vaan saada se sovellettua tähän projektiin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 moottorinvaihto ja piristys
« Vastaus #1 : 20.07.2013, 19:32:28 »
Aloita heti asentamalla sähköruisku. Kaasarit ovat vanhanaikaisia, ja bensa maksaa tänä päivänä senverran että jos autolla hiukankin ajelee, säästää ruisku itsensä sisään äkkiä. K-jetissä lähes yhtä paljon hommaa kun asentaa sähköruisku. K-jetti saattaa olla hankala saada säätöihin kovemmille tehoille, sähköruiskussa voi aina muuttaa karttoja sekä sytkälle että bensalle.

Apulaitteet, öljypohjan ja pumpun jalan tarvitset 360 volvon koneesta kun vaihdat sinne B230 lohkon, samaten vauhtipyörän, 300 sarjan pottavauhtipyörä on 3mm matalampi kun 200/700/900 sarjan B230 koneen perässä, ja "isonvolvon" vauhtis ei mahdu 300 sarja kytkinkopan sisälle.

Iso kansi aina parempi, eli 405 tai 531. Jos olet fiksu ostat samantien 16v kannen. Halvempi ostaa ja tehdä kerralla kunnolla kun 10 kertaa sutta ja parannella.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 moottorinvaihto ja piristys
« Vastaus #2 : 29.07.2013, 12:10:34 »
150 heppa B230 padasta vapaastihengittävänä ei pitäisi olla mikään ongelma pienelläkään budjetilla.
K-Jetillä tosin tyhjäkäynti menee kyllä melko surkeaksi yhtään rajummalla nokalla, siksi ehkä itse metsästäisin jostain 240:n LH:n ja askartelisin siitä sitten.

Tuolta visioita ;) --> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

240 Turbo ja... Golf ja Passatti

 

Proturbo  Autodiagnoosi