Proturbo  Autodiagnoosi

940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus

  • 12 Vastauksia
  • 7639 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« : 25.08.2013, 10:24:54 »
Eli tuli asennettua tuollanen lastu ja ongelmana on pieni nakutus juuri kun ahtopaineet nousee tappiin (piikki 1.1bar ja tasoittuu 1bar) Tuntuu siltä kun jokin ei ehtisi mukaan ja sillä käy laihoilla sitten. Ahtojen nousu 0.4 -> 1.1 bar tapahtuu todella äkkiä. Auto on muuten vakio. Kellään kokemuksia? http://www.jpstyling.com/kauppa/?7,en_viking-racing-teholastu-ecomax-b230ft-fk-%28volvo-900-sarja%29
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #1 : 25.08.2013, 11:02:48 »
Ootko avannu ilmanputsarikoteloa?
940 classic
Amazon -68

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #2 : 25.08.2013, 11:09:19 »
On avattu joo. Ilmamäärämittari on myös puhdistettu.
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #3 : 25.08.2013, 12:17:37 »
tuntuu olevan yksilöitä nämä ft:t tuon nakutuksen suhteen, joissain kestää paineet olla 1.1 ja itellä naku tuli jo 0.9 jälkeen. tulpat yms perusasiat kuntoon ja pieni bensapaineen nosto helpotti tilannetta.
LH&ostrich

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #4 : 25.08.2013, 12:53:24 »
Joo o. Niin ja polttoaineena käytetään tietty 98 oktaanista jos ei v-poweria ole saatavilla  :) Mitenkäs tollanen "pieni" paineen nosto tapahtuu? Tuskin onnistuu vakio säätimellä?
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

AUH

  • Vieras
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #5 : 25.08.2013, 15:49:21 »
Joo o. Niin ja polttoaineena käytetään tietty 98 oktaanista jos ei v-poweria ole saatavilla  :) Mitenkäs tollanen "pieni" paineen nosto tapahtuu? Tuskin onnistuu vakio säätimellä?
Sitä vakio paineensäädintä puristetaan esim ruuvipenkissä hieman kasaan. 252R osaa sitten tarkentaa että kuinka paljon sitä puristetaan. (Ja toki nämä on niitä omalla vastuulla hommia)

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #6 : 25.08.2013, 16:47:04 »
Kuulostaa hurjalta!  ;D Taidanpa ostaa kunnon säätimen suoraan kun eipä tuo juuri mitään edes maksa  :) Josko sen sillä sais hiljaiseksi.
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #7 : 25.08.2013, 22:30:56 »
otat vakio paineensäätimen irti ja laitat ruuvipenkkiin kahden 14mm hylsyn väliin, sitten mittaat leukojen välin mauserilla ja puristat 2mm kasaanpäin. hylsyt tulee säätimen päihin, toinen alipaineputken kohdalla olevaan monttuun ja toinen paluuputken puolelle. itse olen puristanu 2mm mutta 1.5mm:kin riittää
LH&ostrich

AUH

  • Vieras
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #8 : 03.09.2013, 19:20:51 »
Tohon mun 945:seen tehtiin tämä paineen nosto. Ja vaikutus oli kyllä positiivinen! Autoa vaivasi tasakaasulla ajaessa aina hetkittäinen terävä nykäys. Nykimiset katosi lähes täysin ja plussana tohon yksilöön tuli vielä aivan pirun sievä käynti joutokäynnillä.  :idiot2:

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #9 : 09.09.2013, 19:52:11 »
Eipä auttanut b-paineen nosto  ;D Paskassa sytty vaan lambda valo ja nyt ollaan rikkaalla. Liekkö tuo jp stylingin rajapaineventtiili (ahtojen säätöön) piikittä ahdot hetkellisesti sitten liian korkealle? Ja tuo kahden kympin autogauge ei vaan pysy perässä että sen havaitsisin  :( Ja nyt on sitten uusittu jo: lambda-anturi, tulpat, tulpan johdot ja jakaja+pyörijä. Ja tässäkin muuten nykäsee terävästi välillä hyvin pienillä kierroksilla tasakaasulla ajettaessa  :idiot2:
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #10 : 09.09.2013, 20:12:49 »
mulla on kyllä toiminu hyvin tuo jp stylingin bensa- ja sytytyslastu yhdistelmä. Ja samasta firmasta on tuo bleedikin hommattu :) mitään vippaskonsteja ei oo tarvinnu tehä, eikä mitään nakutusta oo tullu 1baarin ahoilla.
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Käismä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • 1342
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #11 : 09.09.2013, 21:06:34 »
Yksilöitä  ;D
Helppo arvostella, vaikea tehdä itse.

AUH

  • Vieras
Vs: 940 b230ft -98 jp styling lastu ja nakutus
« Vastaus #12 : 09.09.2013, 23:00:13 »
Yksilöitä nää ilmeisesti tosiaanki on!? Mulla ei vielä oo mitään muuta tehty kuin b-paineen nosto ja bliidattu ahtoja. Piikkaa noin 0,9 ja tasottuu 0,6-0,7 alueelle ja ilman lastuja ja ei mitään rapinoita kuulu??

 

Carcom Oy  Ateho