Carcom Oy  Elekma

b230FK 530 kannen tilalle 531

  • 18 Vastauksia
  • 9384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #15 : 03.09.2013, 22:20:36 »
KG2T:ssä oli muistaakseeni A:n imu ja K:n pako. Niitähän on jonniverta käytössä? Toki ei pysty suoraan verrata mitenkään "pelkkään" K-akseliin.

Mites onko kukaan vertaillut D:n ja A:n eroja turbovinokoneessa? Itellä on omassa D sisällä ja A hyllyssä. Ainakin äkkiseltään nokkataulukon perusteella taidan vielä jättää tuon A:n sinne hyllylle.

Tarvitaa nokka-akseleille oma ketjunsa...  :D Tässäkin taisi olla kannen vaihtamisesta peräti kaksi viestiä.

Ja mimmoinen ajettava on kuminauha?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2013, 22:22:43 kirjoittanut Kalamies »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #16 : 04.09.2013, 19:50:32 »
Muistelin vaan että sulla oli K-nokka menossa paikoilleen.
Ois ollu jännä tietää toimiiko se + T03 yhdessä

Totta, K-nokka oli jo hommattuna mutta kerkesin myymään auton ennen kuin sain sen paikalleen.. :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #17 : 04.09.2013, 21:00:35 »
Totta, K-nokka oli jo hommattuna mutta kerkesin myymään auton ennen kuin sain sen paikalleen.. :)
Luetaan että auto kerkes mennä enne kuin mää jyrsiä uran siihen K:hon  :2funny:

KG2T:ssä oli muistaakseeni A:n imu ja K:n pako. Niitähän on jonniverta käytössä? Toki ei pysty suoraan verrata mitenkään "pelkkään" K-akseliin.

Mites onko kukaan vertaillut D:n ja A:n eroja turbovinokoneessa? Itellä on omassa D sisällä ja A hyllyssä. Ainakin äkkiseltään nokkataulukon perusteella taidan vielä jättää tuon A:n sinne hyllylle.

Tarvitaa nokka-akseleille oma ketjunsa...  :D Tässäkin taisi olla kannen vaihtamisesta peräti kaksi viestiä.

Ja mimmoinen ajettava on kuminauha?
Semmonen niinkuin vaparilla ajelis, ei vaan, turbo herää 2krpm pintaan ja veto ei sen jälkeen oikeestaan muutu ja äänet kovenee vaan.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #18 : 05.09.2013, 00:30:01 »
Ei riitä virtaukset? 300-400hv ei ole 530 kannella mikään ongelma. Esimerkkejä varmaan miljoona, kaverilla juuri penkitetty 320hp pyöriltä vakio imusarjalla ja kannella. Riippuu tosin nokasta, mutta olisi kiva tietää mikä nokka sielä edes on. On vaihtanut ja varmasti juttua siitä jo löytyykin. Ei siinä muuta kuin vaihtaa.

Suuttimet sen mukaan paljon on tarkoitus tehoa saada? Muutenkin meinaatko mennä vakio moottorinohjauksella?

Juu sekaannun taas tähän jos multa kysyit,  joo köyhä mies pelkillä lastuilla/suutimet modausta ja vakio moottorin ohjausella.
Mutta eikös tuo 531:nen ole jo veikeempi venttiilien suhteen ja tuo nokka vx3 sitähän tässä ajetaan takaa.

En missään nimessä epäile jos joku virallinen kansipaja laittaa/kiillottaa 530:sen kohilleen kaikin puolin niin varmasti virtaa mutta mutta osaa se maksaakin.

Minä ainakin haen tällä ns. budjetti rakentamisella ''rahaa on muttei riiittävästi''.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

 

Futurez  Kulkukoira