Carcom Oy  Ateho

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64411 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Takalasi teetätetty 15% Ite sutastu 20%:llä takaovet ja pikkulasit.
Sit ois uudemman mallin takavalot hyllyssä ja myös samasest rassista napattu ehjät turvavöiden pistokepesät.
Oli vaan autossa kiinniolevista punaset painikkeet kulunu puhki.
Niin rapsin sitten painikkeet kaikista paitsi takapenkin keskimmäisestä mäkeen, ompahan samanlaiset.. :D :uglystupid2:
Aattelin että ite ois jostain riisialumiinista leikelly painikkeet, mutta olkoot. Vaikka sitte laittaa noi uudet/antaa auton ostajalle mukaan.


Edittiä:

Kaverilta kun sai edukkaast 20mm vesvaneria ja tommose 250d2 xtr Spl Dynamicsin elementin, oli pakko hommaa :D
Tuli sitte käsisirkkeliä laulateltuu ym ja väkerreltyä tuommone 460:n paksii ja
Kicker Es 12" sai väistyy tieltä ja mennä hyllyy pölyyntymää koteloineesa.
Vähä reilu 60l kotelo lyhennetyllä 4" aeroportilla, viri jossai 33-35hz pakeilla. Vanut sisällä.
Kakslankussa kiinni ollu mohawkin 1000/1ohm työntävä monolankku tuli tönästyä kylkeen.

Joteki kummast toi laturi päätti sanoo sopimuksesa irti ku lähin ajelemaa :D
Nooh kertaalleen sitä tekohengitettiin voitelemalla laakerit, noh nyt sieltä puuttu 1/3 osa laakerin kuulista V:>
Kaverilta sitte purkuautosta Iskran 70A laturi tuon risan Valeon 70A tilalle.
Nyt vörkkii, hävis se mystinen tyhjäkäynnillä esiintyvä varotusvalojen himmeä hehkuminenkin :)
Ja edittiä: Ostettu uus jännitesäädin/hiilipalikka, ei oikee 5V riitä auton käymisee(hiilet loppu)...
Pistetty 2 faradin konkka paksiin ja siin samal aavistuksen siistimpää piuhan vetoo ja yks 16mm2 maa vaihtu 25mm2 piuhaan.
Autoa epätoivosest koitettu tyrkyttää vaihdossa muutamiin bema...muutamaan volvoon ja tais jokuset 2-pyöräsetkin olla.
Ei tunnu kelpaavan :/







« Viimeksi muokattu: 06.05.2014, 03:10:13 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Hain "kalamieheltä" oman nosturin takasin lainasta :P
Kaivoin akselin rojujen alta esii..
Irrotin isot puslat kuorineensa, pesin TAAS liuottimella koko akselin.
Hetken mietin josko oisin jättäny puslien kuoret paikalleen.
Muttamutta..
http://www.kaplhenke.com/collections/240/products/240-rear-axle-spherical-bearings
http://www.kaplhenke.com/collections/240/products/240-adjustable-trailing-arms
Aloin noista taas unelmoimaan, niin vedin suosiolla kuorinensa mäkeen :D
Tänään/huomenna aattelin sutia valkosen hammeriten akselin pintaan ja perän kansi punaseksi/mustaksi.
Vielä on mysteeri että niputanko akselin vakiovetareilla ja hilaisin 460:llä huomenna? auton pressukatoksesta talliin
akselin vaihtoa yms...varten.

Pikkuhiljaa ketuttaa tää kun mitään ei persaukisena saa/malta saada aikaseksi :-\





Tänää vetästy eka kerros valkosella pensselihammeritella. Vielä toinen kerta ja EHKÄ hammeriten kilikolilla kolmas.

« Viimeksi muokattu: 09.05.2014, 17:57:01 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Kyllä tympii miestä.. 24v tuli täytee ja ainoa jolla voi ajella muttei kummemmin pelleillä on 460:nen :-\
Se pärräkin ois kiva :)
Jos paremmin ensvuonna V:> :3/4 jättää sen: :pupu:

Mennääs vaihteeks editillä, kun tää^^ postaus nyt oli mitä oli taas :D

Siitepöly.. S* :tickedoff:

Nyt 460:ii löytyy jopa hyväpintaiset nastat :) Huomata varmaan voi, että maalasin uusiksi nuo kaksi vannetta.
Nuo joilla vielä kumit päällä, niin oottelee vielä visioita.. Vääntäiskö paremmat niillekkin vai antasko olla.
Kyseist rassii on ny pari kertaa pesty kestopesul, kertaallee pitkäst aikaa vahattu helppovahalla.
Jos ihan tän postauksen jälkeen heti koittais Sonaxin extreme brilliant shine detailer:ia.
Ei oo noita sumutettavia tullu koitettua vielä missää, luin vaan Gti:stä jonku artikkelin ko litkusta..
Jos hyvääkin, niiin viittis 240:iinkin koittaa :)

Edit: Joo sonaxi aika turha tälläsee ei niin uuteen/siliään maalipintaan.
Värivaha turtle waxilta tuntuu näihi paskamaalipintasiin toimivan parhaiten :D
« Viimeksi muokattu: 23.05.2014, 14:03:35 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jaah mitähä ton 460:n kanssa tekiskää.. >:(
Vetelyy ja etupään levottomuutta...
Eilen illalla tuli yhestä risteyksestä lähettyä vähä räväkämmin
ja ei niin pehmein kytkimen päästelyin.
Jossain abaut repsikan vetarin pakeilla sitte naksahti/poksahti
ikäänku ois hypänny vetoakseli hampaan verran yli,
mutta ei mitään vaikutusta mihinkää.
Tänään sitte töihi mennes rampista kiihytin motarille
ja vaihteen vaihos poksahti samalviisii taas.
Sen jälkeen ois voinu väsyneempi vasta heränny kuski 80:n vauhista vetässä
abaut 2m korkeesee betoniaitaan, kun "pikkasen" hyökkäs oikealle :o
Tuon jälkeen ajelin ratti klo 11 asennossa suoraa päästen
ja tuntu että onko raidepäiden kiinnitykset tehty kumista molemmin puolin
ja vaikka tukivarren toinen kiinnityspultti ois poikki repsikan puolelta..
Pysähyin siin (kiroilujen kera) katteleen, niin vanne mustana vaseliinista,
ulompi suojakumi siis revenny, varmaan eilen jo.
Remmoin käsillä rengasta joka suuntaan, kävin koiranluuta ja raidetankoa siinä läpi,
mutta ei mitään.
Töistä kotiin ajaessa veto päällä jyrkemmissä käännöksissä jurinaa kuultavissa ja vähän jopa tunnettavissakin.

Nyt se sit on tuossa pukeillla keula ilmassa.
Ajoa mahollisen kumin repeemisen jälkeen tullu max 30km.
Eikä kyllä väljää tunnu ilmassa ollessaankaan.
Ainoa outo juttu vaan on hammastangon osalta...
Repsikan rengasta kääntäessä niin että auto kääntyis ajaessa oikealle,
niin ohjausvara ei ikäänku stoppais mihinkään.
Kuskin rengas stoppaa molempiin suuntiin käännettäessä ja repsikan rengaskin,
kun kääntää sen vasemmalle kääntyväksi.
Jotain pientä porinaa hammastangosta kuultavissa, ilmaa.

Eli oma aavistus ois.
Hammastangossa ilmaa öljyjen seassa ja edit: liukuholkit tms kulunu ja se tanko elää sielä ohjausvaihteen sisällä.
Ilmankos sisäreunatkin kuluu renkaista vaikka aurausta säädetty olemaan 5-10mm.
Lootasta tasauspyörästön osalta jtn paskana?

Ei meinaan huvittais tämmösen väliaikais käyttiksen kohalla tehä turhia osahankintoja.
Möisin varmaan osina vi**uun mutta kun jo nykysistä kilkkeistä napissaan,
niin saati sitten ku totaki alkasin tossa leväyttämään :D


Siin epämääräst tarinaa kerraksee.
Täs tuntee ittesä nyt aika hölmökski, voi sieltä ihan selväkin vika löytyä.
Kuhan vaan maltan tuolla auton alla tarpeeks kauan aikaa viettää.
Veikkaampa että toi 460:nen on omassa omistuksessa vielä 5v päästäkin...
Vähäkin ku on räpelletty ja vikaa löytyy, niin kelleen ei kelpaa :D



Edittiä taasen.
Joo o :D Tossa nyt purkasin kuskinkin puolen, niin raidepäät on löysähköt mutta ei väljät.
Paikallaasa ollessaa ei tuntunu mitään.
Että joo ostan "tavallaan" turhaan molemmille puolelle nyt huomenna kerrasta uudet, sitte tuoreet rasvat murrokseen ja uus suojakumi.
Ja nakkaan rumat 14" kesägummialut alle, osansa tekee toi 16" 205/50 rengastuskin noihi uraherkkyyksiin ym..
Jos sitte sais ainaki ees siedettävän ajettavuuden, eikä tarvi niin pelätä sitä tunnetta että kohta menee rengas irrallaan edellä.
Itellä kun tuo ajotyylikin on sellanen että näkee autoista niitä puolia, mitä perus Pentti ei rajotusten mukaan ajaessa huomaakkaan.

Ps. iski jo visio, että hommaan perkele vaikka toisen b200k koneen ja m47:n ja saisin luottopeli rfc:n ajoo.
Siinä ku sentään on fiksuja vikoja, jos ois tullakseenkaan :)
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014, 21:39:51 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
...luottopeli rfc:n ajoo.
Siinä ku sentään on fiksuja ei ole vikoja, jos ois tullakseenkaan :)

Tee se. Kasaat vaikka alkuun jonkun miedomman turbomosan? S*

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!


Tullu semmoset 100km ajeltuu ja nyt huomas sit tommosen vihdoinki. Ihan "paperia" tuosta kohtaa.


Huonohkoja kuvia..
Halkaistuista putken paloista ja yhestä lattaraudan palasta hitsailtu umpeen.
Ja nyt on "pikkase" eri maailmasta ajaa  :)
Tää tais olla se legendaarinen apurunko...
Jos tää auto pysyis mulla kauemminkin, ni tää oikeen huutais alapuolista poikkitukee >:(
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Tuli parilla kympillä ostettua taas välttäväpintaiset kumit.
Sisäreunat menny siliäksi tuon poikki olleen kohdan takia, niin kun halvalla sai ni ostimpa sit.
Kehtaa rusan shellilläki ehkä pyörähtää joku päivä taas, toisinku 14":lla.. :D
Noi 16" vanteet taitais btw huutaa vannepajassa pystyheiton ja sivulle heiton oikasua.
Koneessa nollat painotuksen osalta saatu, muttamutta se vipotus ja tärräys +80 vauhin jälkeen :facepalm:
Liekö rengaskoneessa käyny källi kun olin ite viemässä välillä vanhoja kumeja pihalle romukasaan :-\






Tärytyksestä huolimatta kävin kuitenki heittämäs jonkimoist +200km huviajelulenkkiä ja tuli huviksee nappailtuu parit photot.




Vähä venähtän ja v enähtän, mut tänää hinasin ja tuuppasin 460:llä tänki tallii.
Vähän ees niitä olemattomiaki motivaation rippeitä ropaamisee kerääntyy ku omp tallis, eikä katokses.
Sielä katoksessa ei tosin mahtus mitn tekemääkää :-\

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Olet kyllä saanut erittäin siistin "käyttislookin" tuohon 460:een. Todella siisti ja sopusuhtaisen näköinen "vakio". O0

Mitäs siihen 245:een pitäisi tehdä?

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
No ilmasia puuhia ois nyt laitella mustat sähkölasi ovipahvit etu ja takaoviin kahvoineen, nostimineen.
Kaverilta hommasin sen autosta vanhan Volvo akun, jonka sitten antaa 460:n mukana.
En hyvää agm akkua raaski antaa mukaan, vaan käytän sitä noissa 245:n sähköhommissa.
Korin osien putsailua ja maalaamista, kun hammeritea löytyy runsaasti kuten myös lämpökilikolia.
Muutenkin kaikkien paikkojen läpikäyntiä, joissa vesi yms paska vois muhia.
Ovien alaosissa olevien vanerien uusiks päällystämistä hiilikuitulook nahalla/kankaalla.
Munapussit vissiin pois ja mahdollisesti samaan syssyyn takarenkaille lisätilaa.

Irrallaan oleva taka-akseli niputtaa wavetracilla ja krhmmm vakiovetareilla?
http://www1.garaget.org/gallery/images/126/125922/125922-cfc70d380ce66010c27794c9e2b70a5d_large.jpg
Autossa kiinnioleva akseli pitää jotain loksahteluja/naksumista, joten kuuumeisesti oon koittanu ettiä juttua, että missä vääntö/teholukemissa noita vakioita saa jo kiihyttämällä solmuun/poikki.
Siinä nyt jotain, tulis taas kauhee romaani jos alan enempi miettimään :D


460:n osalta taaas tapahtuu :facepalm: 16" vanteet lähtee taas pois alta ja tilalle tulee ne vielä hopeanharmaat 14" kesäset.
14":sista tulee ihan tunnin sisään mattamustat ja pultit jo maalasin metallihohtopunasella  :D
Niin sysiruman muotoset vanteet, niin saa ns "piilotettua" sen muodon ja viestittyä porukalle että...
No jaa.. ajatus katkesi.. :2funny:
Saateri tuossa jo vähän lisääntyneessä tärytyksessä saa muuten vielä aikaseks lisäremontteja :-\
Joten otan 16":lta kumit 245:n huulivanteille ja kauppaan nuo soikiat Stillauto 500 16" johonkin.
Tai jos päässä naksahtaa taas, niin oikaistuttavaksi johonkin...

Kaikenlaista hohhoijjaa... Juhannustaki pukkaa, mihkää ei oikee tunnu taas osaavan keskittyä kunnolla V:>
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

460 kävi vähä kolmella(Like a subaru impreza without turbo)   :2funny:
n. 12tkm ajetut tulpat ??? Ostin sitten yhen uuden samanlaisen,
kun motonetin valikoimassa kaikki muut niitä lyhkäsempiä.
Samassa 2 pytyssä oli silloin kun tulpat kaikki vaihdoin, niin 2 vai kolmikärkinen tulppa...
Kyseisessä pytyssä huonoimmat puristuksetkin verrattuna muihin.
Nooh ihan sama... ???





Vanteet sais olla lähempänä kaarta, menkööt toistaseksi noin.

Kumit pois...

Ja näiden päälle, tasapainotusmahiksia en kotona omista. Mutta onha tuota muutakin tekemistä, tekniikka ja kaikki..

Kaiutinpaneeli joka tulee takaoveen, toinen samanlainen pala vielä pitäs käyä hakemassa,
niin vois alkaa veistelemään muotoon ja päällystää.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!



Hetkellinen luovutus sähkölasien laiton suhteen, kytkykaaviota olis kiva löytää.
Mulla yks vanha tee se itse kirja löytyy, mutta ei oo hääppönen kytkykaavio siinä opuksessa... :buck2:
Siintä kaaviosta kuitenkin käsitin että multa yks rele uupuisi ja tietenkin johtoja tarvitsee lisempää,
kun hilppeiden irrotustapa on ollut sivareilla poikki jostain kohtii mistä kivalta tuntuu pistää poikki.
Laiskana en jaksais alkaa käyttämää oikosulkusuojattua virtalähettä+yleismittaria.. :D
Joilla kyllä ajan kanssa sais varmuuen miten nuita pitäs kytkeä :-\

Motivaatio vaihteeks taas suht vähänen. Kuhan nuo sähölasi kytkyt sais selville, '
niin samaa syssyy tekis muutki oviin liittyvät hommat.
V*tuttaa tehä mitään pikkunäpräystä kerrallaan.
Asia erikseen jos auto ois muuten jo nipussa/ajossa, silloin onkin taasen ihan kivakin näprätä sitä sun tätä pientä  :P
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Hetkellinen luovutus sähkölasien laiton suhteen, kytkykaaviota olis kiva löytää.
http://www.volvowiringdiagrams.com/

Ollos hyvä!

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
http://www.volvowiringdiagrams.com/

Ollos hyvä!

Ohops.. Toimiva linkki jopa :P
Yks topicci jossa oli linkkejä, niin ne linkit ei toiminu edes.
Jos tuolta löytäis, lataa vaan pirun kauan tuota isoa reilu 30 megasta pdf:ää :-\
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Ohops.. Toimiva linkki jopa :P
Yks topicci jossa oli linkkejä, niin ne linkit ei toiminu edes.
Jos tuolta löytäis, lataa vaan pirun kauan tuota isoa reilu 30 megasta pdf:ää :-\
Minä taisin tallentaa 940:n kaaviot koneelle, niin pystyy sitten kattelemaan rauhassa aina kun jaksaa (ei rasita nettiä).

Mitäs muuten noille ovipahveille meinaat? Kun on vanerilevy ovipahvin päällä...? ???

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain

 

Autoracing  KL-varaosat