Samppasport  Futurez

Kansipahvikeskustelua virimoottorissa - jaettu projektikeskustelusta

  • 27 Vastauksia
  • 14795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Pahvi on joissain tapauksissa kuulemma hyvä sulake vs täystuho.

Ite olen ajellut ihan vakiopaffilla, sekä vakiopulteilla ja näin aion jatkossakin tehdä. Kyseessä ihan perus tinanelonen jossa jotain litratehoakin on ja vedot on olleet aina mallia pitkät.

Jos paffit porsii niin ensisijaisesti ettisin syytä säädöistä/ tasopinnoista/ mekaniikasta, sen enempää ihmettelemättä itse pahvin valmistajaa.
raw d

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Pahvi on joissain tapauksissa kuulemma hyvä sulake vs täystuho.

Ite olen ajellut ihan vakiopaffilla, sekä vakiopulteilla ja näin aion jatkossakin tehdä. Kyseessä ihan perus tinanelonen jossa jotain litratehoakin on ja vedot on olleet aina mallia pitkät.

Jos paffit porsii niin ensisijaisesti ettisin syytä säädöistä/ tasopinnoista/ mekaniikasta, sen enempää ihmettelemättä itse pahvin valmistajaa.
Vasta-ajetut tasot, uusi pahvi, käytetyt pultit. Ja ekaan kunnon vetoon porsii. Samat säädöt ja paine kuin botniaringillä oli. Ja kuten totesin, niin penkissä ei nakuttanut.

Jankkaamiseks menee mutta pentasta petti taasen ykkösen mäntä victor reinzin pahvia ennen. Aina ei pelasta. Mutta toki peltitiiviste ei anna ollenkaan anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2013, 18:36:01 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Lainaus
käytetyt pultit.
Oisko toi tossa, et venähtäneet jolloin momentti väärä uudelleen kasauksessa
raw d

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Oisko toi tossa, et venähtäneet jolloin momentti väärä uudelleen kasauksessa
Itse aiemmin sitä ehdottelin, muttei kukaan uskonut vaikka kuvaa näytin venyneistä pulteista :D mutta tuo glaserin pahvin valmistusjälki oli jotain ihan hirvittävää, osasyynä sekin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Jeesus eiku se olikin Elvis, jonka sain siniseltä oli täyttä kuraa. Vaparissa (puristussuhde 12,8:1) ensimmäinen startti ja puolen minuutin käytön jälkeen oli nesteet pytyissä >:( Samassa koneessa Victor Reinz ja Elring ovat kestäneet, vaikka on käynyt jonkin verran kuumanakin (~120°C) joskus ja kasattu aina vanhoilla pulteilla. Kerran pullahti Reintzistä liekkirengas vesikanavaan kun oli vähän julmat puristussuhteet (16:1), ennakkoakin saattoi olla hivenen liikaa ja lämmöt huiteli 130 asteessa (mutta oli möyhyä) :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Jeesus eiku se olikin Elvis, jonka sain siniseltä oli täyttä kuraa. Vaparissa (puristussuhde 12,8:1) ensimmäinen startti ja puolen minuutin käytön jälkeen oli nesteet pytyissä >:( Samassa koneessa Victor Reinz ja Elring ovat kestäneet, vaikka on käynyt jonkin verran kuumanakin (~120°C) joskus ja kasattu aina vanhoilla pulteilla. Kerran pullahti Reintzistä liekkirengas vesikanavaan kun oli vähän julmat puristussuhteet (16:1), ennakkoakin saattoi olla hivenen liikaa ja lämmöt huiteli 130 asteessa (mutta oli möyhyä) :D
Anteeks mutta mitä vit**a elvis?! Eikö se oo jo kuollu? Has left the building ja sitä rataa? :D joo mutta got the point on niissä eroa, muutakin kuin hinta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Elringin massatiiviste ja spm:n pinnapultit vinokoneessa.
Mihin momenttiin pitäisi kiristää ton pahvin kanssa?
Ohjeet sanoo 130Nm rasvattuna, kuulostaa aika isolta ainakin omasta mielestä.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Rikuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Kysellääs vähän kun en löytänyt oikeen kunnon faktaa.

Motonetistä tuli b230 yläpään tiivistesatsi, merkiltään professional parts sweden.

Tuo kannentiiviste mietityttää, onko kellään kokemusta ahdetussa vinokkaassa, vai hommaanko tilalle paremman pahvin ja heitän sarjassa olevan menemään.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Professional Parts Swedenin osat on järkiään ollut niin paskalaatusia että noin kriittisen tiivisteen hakisin jonkun laadukkaaman tilalle. Vaikka se Victor Reinz tai Elring.

Kerran kävin Motonetistä yhden PPS:n pahvin hakemassa "myyntiautoon" ja myyjä varoitteli että näistä on tullut todella paljon reklamaatioita.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Rikuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Professional Parts Swedenin osat on järkiään ollut niin paskalaatusia että noin kriittisen tiivisteen hakisin jonkun laadukkaaman tilalle. Vaikka se Victor Reinz tai Elring.

Kerran kävin Motonetistä yhden PPS:n pahvin hakemassa "myyntiautoon" ja myyjä varoitteli että näistä on tullut todella paljon reklamaatioita.

Arvelinkin että on susi kun liekkirenkaat esimerkiksi todella köykäiset. Reinzin pahvin tilasin sitten kuitenkin.

Vähän ohi aiheen mutta tekeekö lopuilla tiivisteillä mitään, vai lähettää koko sarja pois?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vähän ohi aiheen mutta tekeekö lopuilla tiivisteillä mitään, vai lähettää koko sarja pois?
Laittaisin parempilaatuisia niihin paikkoihin, mihin ei välttämättä halua vaihtaa uudestaan ihan heti. Osa niistä PPS sarjan tiivisteistä on toiminut ihan ok vaparissa.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Itte oon omiin ahdettuihin 16v pentoihin laittanut goetzen, elring, reinz tai glaserin pahvit. Pahvit kestäneet hyvin 2bar rääkkiä, tosin vedot ei oo pitkiä, eikä nakuta ja ajetaan E85. PPS tiivisteitä en oo uskaltanut kanteen laittaa, ei ole häävin näköinen.

Jos tasopinnat on kunnossa, tasaiset (EI JYRSINJÄLKIÄ vaikka mukama pitävät massapahvin paikallaan) ja PUHTAAT, eli EI RASVAA!!! niin kestää vaikka ja mitä KUNHAN PULTIT kunnossa ja kiristetty JUST OIKEIN. Ohjekirja neuvoo muistaakseni 20->50Nm + 90ast. Kiristän 10-20-50nm+90ast ja tsekkaan aina et pultit ei oo venyneet. Yhtään pahvia ei oo 13v aikana mennyt. Kerran kansi 0,5mm kieroks ku ruikkas nesteet ulos vedossa ja kerran reikä mäntään ku suutin jumasi (pahvi säilyi).

PPS osat on kyl vähän kuraa, käy vakio vaparikoneisiin, mutta jo 0,5bar alkaa mietityttämään turboissa. Imu ja pakosarjojen tiivisteetkään eikä venakopankaan oo kauhean häävit. 16v pakotiivareita meni yhtenä kesänä 3kpl veneestä!!! Tiivisteet about 6mm vahvuisia, siis pakoaukosta ulkotilaan, paksuus jotain 2mm. Pentan vakiotiivari on pahvinen about 4mm paksu ja reilu 10mm pakotilasta ulospäin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AnteroL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Onko minkälaisia kokemuksia PPS pahveista b19 ja b200 koneissa? Itsellä on nyt tässä vierekkäin reinzin ja pps pahvit. Pps pahvi on ihan siistin näköinen ja liekkirenkaat on leveemmät kuin reinzin pahvissa. Edellinen reinzin pahvi oli jo alkanu antamaan periksi muttei ollu vielä vesitiloissa asti. Joten kumpi nyt kannattais laittaa kiinni? Reinz joka on ihan hyvä ”merkki” pahvi vai lähteä kokeilemaan pps pahvia jossa ois kuitenki leveämmät liekkirenkaat? :idiot2:



 

Ateho  Elekma