Carcom Oy  Ateho

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 48006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
940SE b230fb turbo
« : 12.10.2013, 09:23:08 »
Pitkään oli hakusessa jokin käyttöauto turboräpellyksen rinnalle. Hakukriteereinä oli karkeasti: mieluusti volvo, takaveto, 2,3 koneella, mielellään ruisku (LH), leimassa ja ennen kaikkea HALPA.

Usko meinas loppua eikä noihin kriteereihin yksikään osu. Sitten:





Tollanen Raato löyty. Nimitys siitä että tyttöystävä ilmoitti nätisti ettei ikinä aio edes istua kyytiin tähän raatoon  :D

Eli 740GL vm. 1990, b230f + automaatti (mistä saa selville onko aw70 vai 71?), mittarilukema 197,000km, ostohinta 300€. Tyyppikilpi tsekattu: AW70L

Sanotaanko ettei näillä hakukriteereillä voinutkaan ihan priimaa odottaa, joten "muutama" "pikku" vikakin löytyy...

Vikoja (niitä merkittävimpiä):
-käy oudosti, kylmänä ~500rpm lämpimänä ~2000rpm. vika: kolmen kanavan kohdalta vuotava imusarjan tiiviste, korjattu toimii
-vilkut ei aina vilku, jää palamaan. rele, vaihdettu toimii
-takavalon maahäiriö uudelleen maadoitettu, toimii
-laatikko vaihtaa jotenkin oudosti, 1 ja 2 tuntuu toimivan 3 vaihtaa vasta kun kiihdytyksen jälkeen päästää kaasun kokonaan ylös 4 vaihdetta harvemmin näkee. kickdownvaijeri jumitti (3vaihde), relevika (4vaihde)
-mittaristovalot/ym sisä valot lähes kaikki palaneet ja ne muutamat toimivat palavat vain joskus Purkumittarista vaihdettu kirkkaudensäädin. Kojetaulun valoja vaihdeltu, toimii

Sitten lukemattomia muita enemmän ja vähemmän merkittäviä vikoja/ominaisuuksia:
-kuskin ikkuna "lyö ylitse" ei nouse ihan ylös. Onneksi on nuo tupakkimuovit
-käsijarru ei pidä vaijeri kiristetty, kuskin puoli pitää
-lukemattomia määriä lommoja, lakkavikaa, pintaruostetta jne
-pyyhkijöistä ei toimi kuin nopea ja nopein asento. Kerta pyyhkäsy ei toimi lainkaan ja tihku toimii joskus muutaman pyyhkäsyn
-apparin puolen takaovi ei aukea ulkoa

Eiköhän siinäkin ala jo vähä olemaan, ainakin omiin tarpeisiin  ::)

farkku sai luovuttaa hydrat


Yleisilme






ei kovin siisti tosiaan. Katsotaas mikäli ens kesänä tapahtuis jottain kittailuja ja ylimaalaus...

Takavalolle koitin tota perinteistä vesihiontakikkaa. Meni kyllä kuivahionnaksi 120 paperilla kun joku oli nuo lakannut ja tuo 120:kin paperi oli jatkuvasti tukossa. Ei löytynyt välikarkeuksia, joten kuvassa rankka 120 hiontajälki  ;D Ei hirveesti pääse kiiltelemään



Tän tarkotus on toimia välineenä siirtymiseen paikasta A paikkaan B ja mielellään vielä takas. Joten tähän ei herkästi aleta tekemään mitään suurempaa remonttia mikä aiheuttas seisottamisen!

Jos heräs noihin vikoihin jotain epäilyksiä aiheuttajista niin saa vapaasti, on jopa toivottavaa, kommentoida!!  :)

« Viimeksi muokattu: 30.08.2015, 19:22:53 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #1 : 12.10.2013, 09:40:38 »
Ota vetokokun sähköliittimet irti peräkontin vasemmalta puolelta ja kokeile lähteekö vilkut toimimaan jos toimii vika on vetokoukun pistokkeessa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #2 : 12.10.2013, 09:44:44 »
4 vaihteen puuttuminen saattaa olla solenoidi vikakin. Omassani joskus zippas se. Eli alkoi toimimaan kun lämpes kunnolla.
Tuossa mahdollinen "korjaus". http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38662.msg684113#msg684113
Uusi solkku maksaa Volvolla reilu 300 egee. Ei saa tarvikkeena.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #3 : 12.10.2013, 10:17:26 »
Ota vetokokun sähköliittimet irti peräkontin vasemmalta puolelta ja kokeile lähteekö vilkut toimimaan jos toimii vika on vetokoukun pistokkeessa.


-vilkut ei aina vilku, jää palamaan. rele, vaihdettu toimii




Vilkut toimii. Kiitos silti vinkistä  :) Ei välttämättä olis heti käynyt mielessä....

4 vaihteen puuttuminen saattaa olla solenoidi vikakin. Omassani joskus zippas se. Eli alkoi toimimaan kun lämpes kunnolla.
Tuossa mahdollinen "korjaus". http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38662.msg684113#msg684113
Uusi solkku maksaa Volvolla reilu 300 egee. Ei saa tarvikkeena.


Jostain luin kanssa tollasta.. En ole sitten yhtään vielä perehtynyt automaatin sielunelämään, jotenka kaikki apu enemmän kuin tervetullutta. Pitää tutustua ja koittaa. Mikäli rupee automaatin kunnostus maksamaan niin tästä tulee manuaali. M47 askejahan nyt saa melkein ilmatteeks...

Mutta en heti, enkä mielelläni tee tästä manuaalia. Onhan tuo (vaillinaisesti) toimiva automaagi varsin mukava  :) Joten yritetään nyt mikäli sais sen toimimaan!!
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #4 : 12.10.2013, 11:03:02 »
Tuo ratinpäällynen.  S*

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #5 : 12.10.2013, 11:20:05 »
Tuo ratinpäällynen.  S*

 :2funny:  Sain muikkelilta ton  :) Ratin oli ilmeisesti ex-omistaja päällystänyt erkkarilla niin oli vähän ikävä liimapinta  >:(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #6 : 12.10.2013, 14:50:07 »
Onks tos bägitön ratti? Jos on ni käyks näihin 240 ratti? Ois hyllyssä ihan priima tollanen meinaa  ;)

P.S. koska kahvitellaan, oli vissiin puhetta et mulla ois muutakin lahjusta tähän tuolla tallissa jossain. Oon Porissa ny.
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #7 : 12.10.2013, 15:03:46 »
on bägitön. Mutta huomattavasti pienempi kun 240 ruori  :D et vaikka sopis ni mä pysyn pinkissä karvassa  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #8 : 12.10.2013, 16:51:19 »
Multa saa puoli-ilmatteeks hakea M47 lodjun jos tulee tarvetta ::) on kyllä varmasti hyvä talviauto O0
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #9 : 13.10.2013, 03:17:05 »
Multa saa puoli-ilmatteeks hakea M47 lodjun jos tulee tarvetta ::) on kyllä varmasti hyvä talviauto O0
Jos ei Miuzo tarvi ni saanko mä hakea?  :D
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #10 : 13.10.2013, 12:14:32 »
Multa saa puoli-ilmatteeks hakea M47 lodjun jos tulee tarvetta ::) on kyllä varmasti hyvä talviauto O0

Hyvä homma! pidetään mielessä  ;)

Jos ei Miuzo tarvi ni saanko mä hakea?  :D

Eiks kannattas haaveil jostain muusta askista kun m47 ?  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #11 : 13.10.2013, 12:33:14 »
Lainaus
Eiks kannattas haaveil jostain muusta askista kun m47 ?  ::)

Eikös se niin ollu että M47 vaihteet kytkeytyy nopeemmin kun M90, ja ei tarvii säheltää minkään napin kanssa :D getragit sitte asia erikseen... ja nuita laatikoita riittää molemmille ;)
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #12 : 13.10.2013, 13:34:50 »
Eikös se niin ollu että M47 vaihteet kytkeytyy nopeemmin kun M90, ja ei tarvii säheltää minkään napin kanssa :D getragit sitte asia erikseen... ja nuita laatikoita riittää molemmille ;)
M90 ei ole mikään nappivitonen vaan kovalla vitosella ja paljon kestävämpi kuin m4x laatikot.
M46 on nappivitonen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #13 : 13.10.2013, 21:48:58 »
M90 ei ole mikään nappivitonen vaan kovalla vitosella ja paljon kestävämpi kuin m4x laatikot.
M46 on nappivitonen.

Juu tiedän, ilmaisin vaan asian epäselvästi :) tarkotin siis että M47 vaihteet kytkeytyy nopeemmin kuin M90:ssä. Ja silti ei tarvii käyttää nappia, kuten M46. Pitäis ajatella ennen ku kirjottaa ::) [/offtopic]
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #14 : 13.10.2013, 21:56:49 »
Juu tiedän, ilmaisin vaan asian epäselvästi :) tarkotin siis että M47 vaihteet kytkeytyy nopeemmin kuin M90:ssä. Ja silti ei tarvii käyttää nappia, kuten M46. Pitäis ajatella ennen ku kirjottaa ::) [/offtopic]
no ei oikeen nuinkaan, luulenpa että m90 on nopein vaihtaa, itelle vissiin sattunu huonoja m47 laatikoita kun en oo nopeaa vielä nähäny
LH&ostrich

 

Elekma  Autoracing