Samppasport  Futurez

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 47982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #30 : 24.10.2013, 18:36:50 »
Pitkään houkuttanut hankkia tuo alfamerin opus 700-sarjaa varten. Ihan pätevän olonen kirja. 200-sarjaan omistan vastaavan. En sitte raaskinut ostaa vajaan 40e kirjaa niin päätin hakea kirjastosta. Ajoin parkkiin kirjaston eteen ja huomasin ettei mulla o tässä autossa parkkikiekkoa. Nopeesti aattelin sitte vaa sisällä käydä eikä mulla mennykkään kun 5min mutta sillä välin oli parkkipirkko ehtinyt jo kirjailla  :tickedoff: se siitä säästöstä sitten. Eikä totakaan maksua vastaan saa kirjaa kerralla pitää kuin sen 4vk...

Loppujen lopuksi opuksen sisältö automaatin sielunelämään on suorastaan olematon  :-\ Foorumin kautta sitten sain ton nelosen toimimaan hyppylangalla  ;) kiitokset vinkistä!

ja jos hyppylangalla ei kytke nelosta niin todennäköisesti solenoidi on jumissa tai panut. Nelosen saa käyttöön niin että irroittaa solenoidin ja ajaa vingulla öljylle uuden "reitin" solenoidiin eli ns.ohitusleikkaus  :D

Tätä silmällä pitäen solenoidin käytin auki. Tarkotus oli suorittaa "ohitusleikkaus",  :D mutten raaskinut kun solenoidi kuitenkin naksahti  :-X
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #31 : 24.10.2013, 20:10:59 »
Multa löytyy tuo alfamerin opus seitensatas sarjalaisille "huokeaan" hintaan jos joskus kiinnostaa kun ei seitensatasta enää löydy niin joutaa tuo kirja melkeenpä lahjottaa:D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #32 : 25.10.2013, 00:16:23 »
Se vaihdevalitsimen pikkunappi teki ennen semmosen "klik" ja samalla siinä tuntu kytkeytyminen. Nyt on vain sellainen tunnoton eikä mitään tapahdu.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #33 : 25.10.2013, 10:21:07 »
Se vaihdevalitsimen pikkunappi teki ennen semmosen "klik" ja samalla siinä tuntu kytkeytyminen. Nyt on vain sellainen tunnoton eikä mitään tapahdu.

Itellä on tainnut tuo "klik" jäädä vuosien varrelle, mutta käytin katkasijan irti ja koitin suoralla virralla ja sähkökynällä niin katkaisija toimii. Siis vielä ois tsäänssit saada laatikosta vielä kaikki "herkut" käyttöön  ;) tarttee joskus hommata tuo rele jos jostain sattus puolilmatteeks tulee vastaan  :P

Taas hiukan tutkailin noita sisävaloja (mittaristo, vaihteenvalitsin jne.) Kun niissä sitten sellasta kipua ettei aina syty  :idiot2: Sellasen huomion oon tehnyt että riippuu täysin käynnistyskerrasta palaako vaiko ei. Kuulostaa taas rele vialta... Sisältääköhän tuo valojen rele myös nuo sisävalot "erillisenä" releenä sisällään, kun ajovalot on toimineet aina ja sisävalot sitten sattuman varaisesti..?

Ei tästä tekeminen ihan heti lopu  :D

Niin ja pitää hakea uus ilmanputsari. Tuntuu ettei oikeen saa happea niinkuin pitäs...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #34 : 25.10.2013, 12:44:43 »
Kokeiles tehdä näin: Kun valot ei syty käytä avainta auton käydessä I-asennossa. Pidä tietty kierroksia senverta yllä, että auto ei pääse sammumaan. Kaverilla piti tehdä noin että sai puhaltimen pelaamaan ja yhden toisen seiskan tiedän missä ei valot pelannut ennen tuota kikkaa. Virtalukon pohja näissä kenkuttelee.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #35 : 25.10.2013, 14:01:18 »
Kokeiles tehdä näin: Kun valot ei syty käytä avainta auton käydessä I-asennossa. Pidä tietty kierroksia senverta yllä, että auto ei pääse sammumaan. Kaverilla piti tehdä noin että sai puhaltimen pelaamaan ja yhden toisen seiskan tiedän missä ei valot pelannut ennen tuota kikkaa. Virtalukon pohja näissä kenkuttelee.

Okkei.. Ei olisi taas käynyt tollanenkaan mielessä! Pitääpi kokeilla  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #36 : 25.10.2013, 17:18:36 »
Miksi käyttää ykkösasennossa kun avainta heiluttamallakin se pitäis todeta jos pohja rikki.  ???

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #37 : 26.10.2013, 10:28:05 »
Vaihdoin mittaristioon kaksi palanutta polttimoa. Valot sitte toimi koko asennuksen ajan mutta kun illan pimeydessä tein lähtöä niin eihän ne valot taaskaan palanut  :tickedoff: Koitin sitte ravistella avainta virtalukossa ja I-asentoa koitin auton käydessä mutta tuloksetta  :-\ pitää paremmin tutustua. Eilinen päivä meni vähän turboräpellykselle  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #38 : 27.10.2013, 11:02:09 »
Aika kova kulutus tuntus olevan edelleen. Luin koodit herjas immua ja lambda liian rikasta/laihaa seosta. Immu selvis tarvikkeeksi ja vaihdoin farkusta immun tähän. Selvinnee myöhemmin vaikutus.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #39 : 31.10.2013, 19:50:47 »
Vähän epämäärästä kulutusmittausta "suorittanut" ja tuntus imasevan tommoset 13-14L/100km  :o Ollaan tosiaan jo tultu alaspäin mutta hurjalta tuntus silti... t0mpp4n kanssa filosofoitu sitä etteihän nää mitään pihejä tiettävästi ole mutta jos b200k meni 4 vaihteisella lodjulla ~10L ni ei kai sähköruiskullinen voi nää helvatasti enempi viedä  :idiot2:

Oon vaihtanut nyt immun ja ilmansuodattimen, mutten oikeen pienempää kulutusta aikaseks ole saanut  :-\

Mitä muute tällänen b230f automaagilla pitäs viedä?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #40 : 31.10.2013, 20:01:12 »
9satku 200f konella ja automaatilla, ei tahtonu päästä alle kympin.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #41 : 31.10.2013, 20:13:59 »
9 satku taitaa painaakkin jonkun verran enempi ku 740? mut ei kai tän kuulu vetää näin paljon  :buck2: edelleen painotan et 240 tic menee nätisti ajaen pinemmällä kun tää  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #42 : 31.10.2013, 20:20:57 »
9 satku taitaa painaakkin jonkun verran enempi ku 740? mut ei kai tän kuulu vetää näin paljon  :buck2: edelleen painotan et 240 tic menee nätisti ajaen pinemmällä kun tää  :idiot2:
En tiiä painoerosta mutta onhan ne melkein samat autot. Mulla oli kyllä farkku. Maantie ajossa pääsi just alle ysin.

240 on huomattavasti kevyempi.  ;)

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #43 : 31.10.2013, 22:35:48 »
Eiks me just miuzo katteltu sitä rek otetta ni tää 740 oli 1320kg? Eroa olis siis alle 100kg tohon 240 painoon?
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #44 : 12.11.2013, 14:05:07 »
Vaihdoin akunkin vielä farkusta tähän. Muutamana aamuna ollut vähän siinä ja siinä jaksaako vielä pyörittää käynnistymiseen saakka  :D Omaan makun melko v-mäinen tuo akun kiinnitys tai aavistuksen ikävässä paikassa (vrt. 240). Samalla tuli nollattua vikakoodit kun akunnapaa kiristäessä otti avain kiinni runkoon  V:> Ei ainakaan hetken käytön jälkeen antanut vikakoodeja. Pitää lukea myöhemmin uudestaan.

Kulutus tosiaan kaupunkiajossa hipoo 14l/100km.... Viime tankkauksen jälkeen ajelin about 50:50 maantietä ja kaupunkia. Kulutus laski 12 pintaan. Lienee vähän antiikkista tekoa nää aw-laatikot, ainakin kulutuksen kannalta...

Kone pitää ihmeellistä kolkotusta ja eilen kuulostelin kahdella pitkällä jatkovarrella koittaen paikallistaa äänen lähtöpaikkaa. En o ikinä kokeillut tollasta kuuntelua mutta yllättävän selvästi tuntuu kuuluvan mitä siellä koneen sisässä oikein tapahtuu! Ääni kuuluu selkeesti alakerrasta  :( Eli kierturin- tai runkolaakeri mahdollisesti ilmottelee itsestään... Tiiä sitten onko joskus käynyt kuivana tai vastaavaa kun näin on päässyt käymään.

Mutta kertokaa joku mistä tuollanen laakerin "koputus" lähtee? Väljää liukulaakerissa joka pääsee liikkumaan?  :idiot2: 
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Kulkukoira  Proturbo