Autoracing  KL-varaosat

Alapallonivelen vaihto

  • 16 Vastauksia
  • 9571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sibi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Alapallonivelen vaihto
« : 28.10.2013, 14:49:53 »
Pitääkö vuosimallin -05 Volvo S40 uusia koko tukivarsi, kun vaihtaa alapallonivelen??

Suomen autohuollosta sain kustannusarviota, niin laskivat kokonaan uuden tukivarren, kun pelkkä alapallonivel tarttis vaihtaa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #1 : 28.10.2013, 18:32:36 »
Originaalina ei alapalloa erikseen oo saatavissa, kun se on niitattu tukivarteen kiinni, mutta tarvikkeena alapallon siihen saa.
Siitä syystä sah sinne sen alatukivarren vaihtaa.

Poissa sibi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #2 : 31.10.2013, 15:35:31 »
OK, kiitos tiedosta.

Taidan kuitenkin vaihdattaa sen tarvikeosan, kun suht edullisesti saa sen vaihtotyön porauksen kanssa.

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #3 : 12.08.2016, 15:06:06 »
Nostetaan vanhaa ketjua kun tuli leimalla hylsy tuon alapallon vuoksi.
Eli minkämoinen homma on vaihtaa pelkkä pallonivel?
Ja auto v50 2004.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 15:14:28 kirjoittanut pepper2 »

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #4 : 12.08.2016, 17:31:01 »
Helppo homma jos omistaa rälläkän.. Eli rengas irti, nivel navasta irti. Sit itse nive on kolmella niitillä kiinni alatukivarressa.. Pultti ja mutteri korvattu niitilleillä siis prässätty vaa läpi.. Rälläkällä sievästi jommalta kummalta puolen kanta(niittaus) pois. Helpoin kun tekee terällä rastin siihen kantaan ja meisselin ja vasaran kans lyö sen irti.. Sit vaa uus takas pulteilla.
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #5 : 12.08.2016, 17:43:26 »
Kiitoksia, mites pitääkö vetarin napamutteri avata vai onnistuuko ilman avaamista ja pelkoa vetarin "leviämisestä"?

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #6 : 13.08.2016, 00:54:50 »
Vähemmällä työllä pääsee kun uusii koko alatukivarren. Tulee uudet puslat (jotka on takuuvarmasti myös lopussa) samalla eikä tarvitse porata niittejä yms. Hintaerokin on melko mitätön.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #7 : 13.08.2016, 09:13:47 »
No en pidä ongelmana tuota niittien porausta ja hintaeroa on kyllä yli tuplasti(oem osana nivel 35,-)
Puslat ei ainakaan vielä ole miksikään mennyt...

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #8 : 13.08.2016, 14:28:38 »
Hyvälaatuinen alatukivarsi on n. 80 € eli onhan se yli tuplat. Silti näistä tuntuu menevän ensiksi se alatukivarren taaempi (iso) pusla mutta hyvä jos se on kunnossa. Viallisuutta ei tyypillisesti huomata edes katsastuksesta mutta kun tekee kovan jarrutuksen moottoritievauhdista niin täristää...
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #9 : 13.08.2016, 22:27:01 »
Hintaeroa on ehkä tuplat tai yli mutta eroa on myös siinä mitä sillä rahalla saa.
Tukivarsi, puslat ja pallonivel vs pelkkä pallonivel.

Jos autoa ei ole heti katsastuksen jälkeen tarkoitus myydä niin en näe mitään järkeä vaihtaa pelkää palloniveltä.

Itsellä meni taaemmat puslat vähä 200 000 jälkeen ja laitettiin uudet tukivarret molemmin puolin, ero ajettavuudessa on huomattava.
V50 d5 -10

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #10 : 13.08.2016, 23:54:52 »
Komppaan edellistä ja lisään vielä että jos puslat menee huomaamatta niin eturenkaat ehtivät äkkiä kulua enemmän kuin sen osien hintaeron edestä. Jos autossa on kilometrejä yli 150000 niin puslat ovat varmasti lopussa vaikka eivät vielä näyttäisikään siltä päältäpäin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #11 : 14.08.2016, 12:43:25 »
Napamutteri auki normaalisti.. Ei mulla ainakaa nivel ole levinny mitenkää vaikka iha ulos asti nykässy... Kannattee tosiaan kattoa puslat.. Ite vaihoin vanhaa tukivarteen puslat ja alapallot säästi pari kymppiä, toki työmaa ilma prässiä asentaa ne.
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #12 : 14.08.2016, 13:59:27 »
Juu kiitoksia, prässi on käytössä mutta alustavasti puslat näytti ihan hyviltä.
Onkos tohon napamutteriin momenttia tiedossa?

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #13 : 17.08.2016, 08:40:52 »


Vähemmällä työllä pääsee kun uusii koko alatukivarren. Tulee uudet puslat (jotka on takuuvarmasti myös lopussa) samalla eikä tarvitse porata niittejä yms. Hintaerokin on melko mitätön.
En ihan menis takuuseen tosta vähemmällä työllä lauseesta, itsellä alatukivarren etummaiseen puslaan ruostunut pultti kiinni. Aika mukava irroittaa kun joutunee katkaisemaan pultin parista kohtaa, eikä tilaakaan kauheasti ole ja sitten vielä kiertämään jäljelle jääneet pultin rippeet pois, puhumattakaan siitä että pitäisi vielä saada tuollainen melko eksoottisella kiertellä oleva 14mm kiinnityspultti jostain.
Itsellä jäi toistaiseksi puslat vaihtamatta.


Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

s73

  • Vieras
Vs: Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #14 : 17.08.2016, 09:31:57 »
En ihan menis takuuseen tosta vähemmällä työllä lauseesta, itsellä alatukivarren etummaiseen puslaan ruostunut pultti kiinni. Aika mukava irroittaa kun joutunee katkaisemaan pultin parista kohtaa, eikä tilaakaan kauheasti ole ja sitten vielä kiertämään jäljelle jääneet pultin rippeet pois, puhumattakaan siitä että pitäisi vielä saada tuollainen melko eksoottisella kiertellä oleva 14mm kiinnityspultti jostain.
Itsellä jäi toistaiseksi puslat vaihtamatta.


Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla



Tilaa siniseltä.

 

RallyBaron  Samppasport