Jos kyse on dieselistä, niin Ardic (ainakin vm 1998) karstaantuu rumaan kuntoon jo yhden talven tavanomaisella käytöllä ja käynnistyminen seuraavan talven lopulla on jo perin epävarmaa. Karstaa kertyy paloilmapuhaltimen akselin päässä pyöriviin osiin (turbulaattori, ulkokuppi ja suutin) sekä hehkutulpan läheisyyteen. Lisäksi ulkokuppi palaa ruvelle ja turbulaattori ohenee, joten niidenkin vaihto on ollut muutaman vuoden välein tarpeen. Jos "vuosihuolto" on samanlainen, kuin se oli joskus kymmenen vuotta sitten, laite puretaan siinä määrin, että karstat saadaan putsatuksi pois: paloilmapuhallin irti ja sen akselin päässä liekissä pyörivät osat irrotetaan, putsataan ja kootaan takaisin sekä palotilan karstakokkareet nuohotaan ulos. Luultavasti vaihtavat akselin päässä pyörivät osat ja veloittavat ne mainitun työhinnan lisäksi (50 - 500 € lisää). Aikaa siinä itse hitaasti tehtynä menee pari kolme tuntia ja ulkokuppi, turbulaatturi sekä niiden kiinnitysruuvi maksavat Ardiceja korjaavissa ja varaosia myyvissä autosähköliikkeissä muutaman kympin.