RallyBaron  Samppasport

v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus

  • 25 Vastauksia
  • 11079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« : 01.12.2013, 19:14:34 »
Elikkäs tämmöstä havaittu muutaman kerran, normisti ajastimella aika näyttöön milloin sen pitäisi olla valmis niin se on menny itestään off asentoon, kuitenkin kun on ajan sinne laittanut ja painanu sen päälle niin näytössä kaikki ok. Siis ei ilmota mittään ongelmaa lämmityksen suhteen esim. liian vähän polttoainetta tai akussa liian vähän varausta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #1 : 01.12.2013, 19:44:19 »
Kokeile ensin lähteekö lämmitin päälle suorakäynnistyksellä. Jos lähtee niin tarkasta ohjekirjasta ajastuksen ohje. Jos ei niin lukituksen purku taisi vaatia huollossa käynnin..

(Masinahan sammuttaa itse itsensä, kun riittävä lämpö on saavutettu. Ajastimeen laitetaan oletettu lähtöaika, ei sitä aikaa milloin haluaa lämmittimen käynnistyväksi)

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #2 : 01.12.2013, 20:07:38 »
Joo kyllä se muuten toimii niinku pittääkin ja tiedän että se aika mikä sinne laitetaan on se millon pitäs olla valmis. Tossa käytiin esim. mökillä ja aamulla oli pakkasta 15 astetta ja kävin laittaan sen normisti päälle että olis valmis klo 10.00 vaan eipä pelittäny ja näytössä oli off, siitä suoraan vaan on asentoon niin alko pömiseen. Pitääpä seurata tilannetta ja käytävä huollossa näyttämässä jos toistuvasti heittää offille.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #3 : 02.12.2013, 14:40:05 »
Elikkäs, tämmöstä tänään. Lisälämmitin toimii muuten ihan niinku pittääkin, ainoastaan ajastimella ei pelitä. Aamulla normisti töihin ja laitoin että olisi valmis kello 13.35, vaan eipä ollu lämmittäny, eikä aamulla herjannu mitään etteikö olisi toiminut. Onkohan mulla nyt joku juttu siinä väärin vai onko mentävä tarkistuttaan onko joku päivityshommeli vinksallaan. Siis on ennen toiminu niinku pittääki ja ohjekirjan mukaan toimittu.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #4 : 02.12.2013, 17:30:36 »
Painatko tarpeeksi pitkään sitä nappulaa, kun olet ajan asettanut, ja tuleeko näyttöön ON. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #5 : 02.12.2013, 17:46:27 »
Omasta mielestäni kyllä, näyttöön tulee ajastus asetettu tai jotain sinnepäin ja se i-merkki siinä keskellä syttyy palaamaan. Pittää vielä kokkeilla mutta vituttaa tuo hommeli jo valmiiksi, toisaalta pukkee enempi vaatetta niin ei vituta  niin paljon :)

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #6 : 03.12.2013, 07:59:50 »
Lisäinfoa, eli lisälämmittimen ohjelma 1 toimii niinku pittää mutta ohjelma 2 on offilla kun pelkästään sen ajan asettaa sinne, se kuitenkin menee ihan oikein päälle. Onko ensin aktivoitava ohjelma 1 ennenku voi ottaa ohjelman 2 käyttöön sillain että se toimis?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #7 : 03.12.2013, 09:35:52 »
Ainakin mulla molemmat toimii, eikä järjestyksellä ole väliä.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #8 : 03.12.2013, 10:45:42 »
Tuttavan kaveri on wetterillä töissä ja hänen mukaansa kakkosohjelma menee päälle vasta kun ykkönen on on-asennossa elikkä aktivoituna, testataanpa viikonloppuna ko on enempi aikaa. Hölmö jos on nuin mutta minkäs sille teet, toimitaan sitten sen mukaan.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #9 : 03.12.2013, 13:09:35 »
Mikähän järki siinä olisi? Olen kokoajan olettanut että 2 vaihtoehtoa on vain arkea helpottamassa, toinen aamulähdölle ja toinen iltapäivälähdölle, ettei kello tarvitse kokoajan "säätää".

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #10 : 03.12.2013, 14:39:15 »
Sitä järkiähän minäki yritän tästä löytää, vaan eipä mahu meikän kaaliin. Ja tosiaan sitä vähempää kellon eestaas ruuvamista yritin itekki vähentää ko vaimo eri vuorossa töissä. Pittääpä kysellä vielä mutta näinhän siellä ohjekirjassaki lukee, tulkitsee sen sitten miten kukakin haluaa.

Suora lainaus ohjekirjasta


Kun pys.lämm. Ajast 1 on asetettu, voidaan ohjelmoida käynnostymisaika pys.lämm.Ajast  2 askeltamalla siihen säätöpyörällä.

Että tämmöstä tälläkertaa, kertokaa ihmeessä jos joku tietää enemmän.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #11 : 03.12.2013, 15:10:54 »
Meillä oli samanlaisia kujeita, tosin vanhempi auto sekä eri lämmitin käsittääkseni mutta sama logiikka... Ajastuksella lähti päälle, mutta välillä sammui pois parin minuutin sisällä. Suorakäynnistyksellä lähti ja lämmitti ihan ok, kunnes alkoi silläkin sammua samalla tavalla.

Nyt lämmitin osina ja poltin menee uusiksi (Ardic, puhallinmoottorin laakeri loppu ja turbulaattorikupissa reikä joka ei siihen kuulu)...

Editsiä: vanhemmassa myös ne kaksi eri aikaa ja voi ihan vapaasti käyttää kumpaa tahansa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #12 : 03.12.2013, 15:39:58 »
Niin ja nyt käyttäny ainoastaan ajastus 1 niin toimii kuin junan vessa, pittää kysästä viimestään huollossa. Toisaalta aika heikkojahan nuo ois jos autolla ajettu 110 000 ja vaikka ois käyttäny kuinka paljon lisälämmitintä :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #13 : 03.12.2013, 19:30:31 »
Sitä järkiähän minäki yritän tästä löytää, vaan eipä mahu meikän kaaliin. Ja tosiaan sitä vähempää kellon eestaas ruuvamista yritin itekki vähentää ko vaimo eri vuorossa töissä. Pittääpä kysellä vielä mutta näinhän siellä ohjekirjassaki lukee, tulkitsee sen sitten miten kukakin haluaa.

Suora lainaus ohjekirjasta


Kun pys.lämm. Ajast 1 on asetettu, voidaan ohjelmoida käynnostymisaika pys.lämm.Ajast  2 askeltamalla siihen säätöpyörällä.

Ja seuraava kappale, ainakin mulla jatkaa:

Vaihtoehtoinen aika asetetaan kunten pys.lämm. ajast. 1.

Seuraavassa kappaleessa kerrotaan 1 ja 2 vaihtoehtojen sammuttamistesta. Sulla on bitit solmussa, ei sen noin pidä toimia tai tässä tapauksessa olla toimimatta.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #14 : 04.12.2013, 06:42:47 »
Voihan tuolla jotku olla solmussa, eipä tuo munkaan mielestä nuin toimittuna kovinkaan järkevä ole.

 

Proturbo  Autodiagnoosi