Futurez  Kulkukoira

v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus

  • 25 Vastauksia
  • 11077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #15 : 12.12.2013, 14:48:43 »
No nii, vikakoodit luettu bosch korjaamo nikusella oulussa ja seuraavaa tuli

B1D3194 flame detection before normal operation unexpected operation
B1D3392 flame interuption during normal operation performance or incorrect operation

Hallissa yrittivät sitä pakkosyötöllä päälle mutta ilmeisesti ulkolämpötilaa ei saatu jähytettyä tarpeeksi tai moottori oli liian lämmin ko ei menny päälle, mutta ei jättäny tuosta mitään vikakoodia. Seurataan tilannetta, ja kysehän on edelleen siitä ajastuksen vaihtoeto kakkosesta, ykkös ajastus pelittäny ihan hyvin.

Mitä nuo koodit sitten tarkoittaakaan, korjaaja sano että vaihtoehtoja on monta että seuraa tilannetta ja palaa uudestaan asiaan, joskopa joku asiaan enempi vihkiytynyt vois suomentaa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2013, 14:50:16 kirjoittanut björn »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #16 : 12.12.2013, 15:11:22 »
No nii, vikakoodit luettu bosch korjaamo nikusella oulussa ja seuraavaa tuli

B1D3194 flame detection before normal operation unexpected operation
B1D3392 flame interuption during normal operation performance or incorrect operation

Hallissa yrittivät sitä pakkosyötöllä päälle mutta ilmeisesti ulkolämpötilaa ei saatu jähytettyä tarpeeksi tai moottori oli liian lämmin ko ei menny päälle, mutta ei jättäny tuosta mitään vikakoodia. Seurataan tilannetta, ja kysehän on edelleen siitä ajastuksen vaihtoeto kakkosesta, ykkös ajastus pelittäny ihan hyvin.

Mitä nuo koodit sitten tarkoittaakaan, korjaaja sano että vaihtoehtoja on monta että seuraa tilannetta ja palaa uudestaan asiaan, joskopa joku asiaan enempi vihkiytynyt vois suomentaa.

Pitäisi saada päälle kunhan automatiikan sulkee, tais noissa-10 malleissa olla vielä Eberi? kun 2011 eteenpäin on webastot. Uusimissa ainakin ne kellot toimii mitenpäin vain! Ja kuulemma ei ajastin kello 2 ei vaadi kello 1 asettamista(näin ainakin uutena näitä myynet kertoivat).
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #17 : 12.12.2013, 16:39:01 »
Eikö edellisessä korimallissa ollut Ardic, joka brändättiin yrityskaupan jälkeen eberiksi ja näissä uusikorissa kaikissa on Webasto? Vaikkei sillä merkillä mitään väliä ole, oikeasti.

Edit: Meinasi asia unohtua, tossa mun -09:ssäkin kelloja voi käyttää miten haluaa - kokeilin...
« Viimeksi muokattu: 12.12.2013, 16:40:42 kirjoittanut D5GT »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #18 : 12.12.2013, 19:11:32 »
Keskusohjausyksikön CEM päivittäminen uusimpaan ohjelmistoversioon pitäisi korjata tuon ongelman, päivitys onnistuu vaikkapa meillä tai jos asut kaukana meistä, niin lähimmässä volvo merkkiliikkeessäkin hoituu.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #19 : 12.12.2013, 20:00:09 »
Tuo päivityshommeli pittää tehä tuolle joskopa se poistais nuo ongelmat, oulun wetteristä ainaki entisen v40:sen kanssa ei paljon kehumista löydy mutta suomen autohuollolla näyttäs olevan valtuutettu volvo huolto, kuulemma paljon halvempi ko wetteri muttei omakohtasta kokemusta löydy, tai sitten ajetaan vaikka seinäjoelle :) eikö ne autot tykkää ko niillä ajetaan.

Tai kysäsin minä tuolta SAH:ilta 120 000km huoltoa niin 560€ ilman hiukkassuodattimen vaihtoa (vaihettu uuteen 100 000km kohalla ko oli kuulemma niin tukossa ettei ennään pelittäny vaikka mitä yrittivät), wetterin hintaa en tiiä mutta ei tuokaan minun mielestä ihan ilmanen ole.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #20 : 12.12.2013, 21:53:31 »
120tkm huoltohan on vähä isompi huolto (eli 60tkm välein tehtävä huolto), jossa täytetään muunmuassa hiukkassuodattimen lisäaine, jonka hinta oli vissiin sille pönikälle jotain 100-150e, mitähän se nyt olikaan, polttoainesuodatinkin taitaa olla satasta lähentelevä hinta  jne,


Jos testaat sitä ajastusta niin, että ajastat ajastin ykkösen ja kakkosen saman vuorokauden puolelle, kuin jolla teet ajastuksen, niin todennäköisesti molemmat ajastukset toimii silloin, mutta jos toinen ajastus menee seuraavalle vuorokaudelle, se ei toimikkaan, tämän toiminnon tuon päivityksen pitäisi muokata sellaiseksi, että molemmat ajastukset saa toimimaan myös seuraavan vuorokauden puolelle.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #21 : 13.12.2013, 15:35:13 »
No nyt on tännään testailtu lämppäriä ko oon käyny töissä, aamulla oli ohjelma 1 toiminu niinku pittääki ja iltapäiväksi ohjelma 2 minkä asetin kun olin työmaalla aamulla oli toiminu niinku pittääki, tämmöstä tälläkertaa, seurataan tilannetta kuinka kauan :)

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #22 : 27.12.2013, 15:09:28 »
Eihän se sitten kauaa pelittäny, nyt suomen autohuollossa jossa volvon merkkihuolto täällä oulussa vaihettu poltinyksikkö ja tehty cpm-päivitys, nyt pitäs pelittää. Kuulemma aikas yleinen vika ainaki tässä mallissa, kuulemma, ja koko lysti makso 510€. Toivossa on hyvä ellää, myös talven ja pakkasten suhteen :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #23 : 27.12.2013, 17:47:42 »
Eihän se sitten kauaa pelittäny, nyt suomen autohuollossa jossa volvon merkkihuolto täällä oulussa vaihettu poltinyksikkö ja tehty cpm-päivitys, nyt pitäs pelittää. Kuulemma aikas yleinen vika ainaki tässä mallissa, kuulemma, ja koko lysti makso 510€. Toivossa on hyvä ellää, myös talven ja pakkasten suhteen :)

Tuon ajastus-ongelman korjauksen pitääs kyllä tulla CEM-päivityksessä (keskusohjausyksikkö)  eikä CPM (lisälämmittimen ohjausyksikkö)
Eli jos ei vieläkään toimi ajastus seuraavan vuorokauden puolelle toisella ajastimella, niin sitten CEM-päivitykseen.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #24 : 27.12.2013, 18:28:04 »
Katellaan pittääkö tuo toinenki päivitys käyä tekemässä jos ei pelitä. Nyt kyllä heitti toimimasta aivan sama mihin laitto ajastuksen ja sanovat että tuo poltinyksikkö ois vaihdon tarpeessa ja näin tehtiin. Sanoin vaan niille että vaihtakaa koko paska ja laittakaa siihen päivitys jos semmonen löytyy, soittivat että ois uudempi päivitys ja laittovat sen, enpä minä tuota päivitysasiaa hoksinu siinä sen kummemmin miettiä ko töihin soittelivat. Pääasia että toimii.

Poissa björn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 2010 1.6d drive lisälämmittimen ajastus
« Vastaus #25 : 27.12.2013, 18:32:11 »
Unohimpa tuossa että kiitos vaan paljon kaikille jotka osanotollaan tähän murheeseen osaa ottivat, ei itellä nuitten lisälämppäreiden kohalla paljoa kokemusta ole niin kaikki apu oli eteenpäin, ja ehkä tämä ongelma takanapäin. Ei muuta ko kohti uusia seikkailuja, ja ehkä murheitäkin ;)

 

Proturbo  Autodiagnoosi