Ymmärsinkö nyt oikein; 8v ja 16v pyöreähampaiset hihnapyörät ovat eri hihnan profiililla?
Ton Contin luettelon mukaan on eri profiili hihnassa. Mutta pyörissä on mun mielestä sama profiili 8V/16V
Muistaakseni Gatesin 5256XS on sopiva 122 hampainen versio, huom muistaakseni...
Jos muistini pelaa niin tuollainen on kilpurissa b230 leveillä hammaspyörillä.
Toi Gatesin 5256XS on nimenomaan just se mk4 Galantin hihna mistä tuolla ylempänä mainitsin. Eli se on ainakin sopiva, joskin hampaan lyhyt. Varsinkaan jos kantta ei ole laskettu niin on se vähän tiukka, mutta ei tekemätön juttu asentaa..
Eli yhteenvetona topicin otsikkoon:
122x24 (Mitsubishi Galant mk4 2.0 8V FWD)
Gates 5256XS
Contitech CT802
123x24
Gates 5362XS(NS)
Sitten on vielä yksi kysymysmerkki; Gates T204. Joku jenkkimarkkinoiden hihna, käytetty vain jossain Eagle/Plymouth/Mitsubishi tietyissä malleissa (Pohjois?)-Amerikan markkinoilla. Ja 2.4 SOCH koneessa. on 123x24 ja pitäisi olla oikealla profiililla. Mielestäni samalla kun toi Galantin hihna. Löytyy paljon myyjiä ebaysta jne.. En vaan löydä tolle "eurooppalaista" numeroa (eli mitä Gates yleisemmin käyttää muodossa esim 0000XS)
Löytyy tuolta Conti/CRP luettolosta TB204 numerolla
http://www.crpautomotive.com/pressreleases/CRP-BeltsandBeltKitsDomestic.pdf