Kulkukoira  Proturbo

2.4t manuaalin ohjelmointi

  • 11 Vastauksia
  • 5417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makeu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
2.4t manuaalin ohjelmointi
« : 27.03.2014, 14:13:23 »
hulluja huhuja oon kuullu että näis olis valmiiksi ohjelmoitava boksi pitääkö paikkaansa? mitähän tuasta 2.4t koneesta saa pihalle vakio hiluulla? ruvennu tuntumaan vähän laiskalta jo ottamaan se kaks markkaa tauluun  :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #1 : 27.03.2014, 14:48:06 »
hulluja huhuja oon kuullu että näis olis valmiiksi ohjelmoitava boksi pitääkö paikkaansa? mitähän tuasta 2.4t koneesta saa pihalle vakio hiluulla? ruvennu tuntumaan vähän laiskalta jo ottamaan se kaks markkaa tauluun  :D
Riippuu vähän vuosimallista että pystyykö pelkällä softalla muuttaa. Jos auto on muuttunut laiskemmaksi niin kannattaa tutkia mistä se johtuu eikä ekana pelkkää virisoftaa laittaa. Semmoinen vajaa 240hv tuosta saa irti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Makeu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #2 : 27.03.2014, 14:59:33 »
07/00 tullu linjalta pihalle.. kyllä ne vedot tallella on ei siinä mitään vikaa oo :) ohitustilanteisiin olis kiva vaan saada lisää potkua :)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2014, 15:10:26 kirjoittanut Makeu »

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #3 : 27.03.2014, 21:43:50 »
Kannattaa katsoa ettei hukkiksen toiminta jää vajaaksi.

itselläni oli - 03 2.5T (210hp)  ja luulin että se oli ihan normaali , kunnes ostin nykyisen 07-mallin. Jo ensimmäisten kilometrien jälkeen oli pakko kysyä ed .
omistajalta että  onko siinä lastua. Noh ei ollut kuullu koskaan moisesta asiasta.
Huollossa kerroin asiata niin sanoivat että yleensä ainaki noissa 2.5T malleissa saattaa hukkis antautua vaivihkaa.
Auto oli kuin eri planeetalta vaika on sama moottori.
Varpaan kun laittaa kaasupolkimelle jo ollaan menossa.

Nykyisellään on kyllä vielä siitä Optimoitu  muutamalla kymmelellä hepalla ja eroa on selvästi vakioon.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #4 : 27.03.2014, 23:12:54 »
Eikös tämän yllämainitun voi todeta ahtopaine mittarista? 0,5bar eikös nämä ahda?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #5 : 28.03.2014, 07:33:26 »
Eikös tämän yllämainitun voi todeta ahtopaine mittarista? 0,5bar eikös nämä ahda?
2.5T ahtaa enemmän kuin tuo 2.4T. Mittarista voi todeta, jos semmoisen on asentanut.

Niin ja tuo 2.4T kone kannattaa ehdottomasti softata, muuttuu niin paljon paremmaksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa maapertaja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #6 : 02.05.2014, 16:51:34 »
Mites tuo automaatti tässä 2.4t koneessa. Kannattaako enää reilu 200tkm ajettua autoo softata? Itsekin hieman potkua kaipaisin lisää mutta pelkään lootan puolesta. :o

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #7 : 02.05.2014, 17:37:58 »
Mites tuo automaatti tässä 2.4t koneessa. Kannattaako enää reilu 200tkm ajettua autoo softata? Itsekin hieman potkua kaipaisin lisää mutta pelkään lootan puolesta. :o

Jos ei yhtään riskiä ole valmis ottamaan, niin kannattaa unohtaa softaus.

Mutta kunhan ottaa ns. maltillisen ohjelman ja sellaiselta tekijältä joka osaa ottaa huomioon myös laatikon vääntöjen kestot yms. niin mikäs siinä. Ei tuo 200tkm vielä paljoa ole.

Nimim. ~300tkm ajetun S60 2.4T:n omistaja. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #8 : 03.05.2014, 00:09:59 »
Itsellä on 222tkm ajettu softattu 2.5t samalla laatikolla. Virisofta ollut autossa 120tkm ja kasvaneita tehoja on käytetty. Vielä ei ole ollut ongelmia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #9 : 03.05.2014, 07:14:11 »
Mites tuo automaatti tässä 2.4t koneessa. Kannattaako enää reilu 200tkm ajettua autoo softata? Itsekin hieman potkua kaipaisin lisää mutta pelkään lootan puolesta. :o
OT: Siisi eihän se softa sitä suoranaisesti laatikkoa hajoita vaan kaasujalan paino.  itsellä on 200tkm 2.5T AWD ns. ja ajettu 60thkm "suurin piirtein kaikki irti mitä softalla saa" eikä se ole mihinkään hajonnut(kop kop kop).
Oliskohan muutaman kerran tullut painettua lapikas lattiaan asti kun on valoista lähretty sillee rivakasti.
Tietty jos sitä tekee joka armas kerta kun kiihdyttää nin jossain kohtaa tulee piste vastaan missä se laatikko antautuu  MUTTA se voi tulla ihan yhtä hyvin ilman softaakin ja
eihän sitä kestä omat niskalihaksetkaan ainaista revitystä.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #10 : 03.05.2014, 09:29:11 »
Oliskohan muutaman kerran tullut painettua lapikas lattiaan asti kun on valoista lähretty sillee rivakasti.
Itsellä voisi sanoa että on vähintään kerran päivässä pedaali tulipeltiä vasten eikä ole mitään ongelmaa ollut. Varsinaisia lähtöjä en kuitenkaan harrasta
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: 2.4t manuaalin ohjelmointi
« Vastaus #11 : 03.05.2014, 19:05:34 »
Itsellä voisi sanoa että on vähintään kerran päivässä pedaali tulipeltiä vasten eikä ole mitään ongelmaa ollut. Varsinaisia lähtöjä en kuitenkaan harrasta
Niin mut mää olen jo siinä iässä ettei ihan joka kerta tartte lähteä kuin viimeistä päivää.. :)
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron