KL-varaosat  Race.fi

V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen

  • 13 Vastauksia
  • 5689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
On ollut jo jonkin aikaa mielessä ahtimen vaihtaminen isompaan ja siinä samassa downpipe, auto on siis -98 V70 2.0T. Mikä ahdin olisi bolt-on ilman mitään kummempia modauksia, ja mikä 3" downpipe olisi sopiva sinne (mistä saa). Putkiston ajattelin muuten pitää vakiona. Auto on lisäksi lastutettu, mitenköhän käyttäytyy jos ahtimen vaihtaa isompaan, tuleeko haittaa vai hyötyä siis tuolla ohjelmalla. Tietysti jos kaikki sieltä irti uuden ahtimen myötä haluaa niin toki pitää viedä uudelleen ohjelmoitavaksi?
V70 2.0T -98

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #1 : 13.04.2014, 11:25:39 »
Riippuu mitä haet? Noissa tais olla mitsun 13 vakiona? Kyllä sinne 19T menee heittämällä,mutta jos haluaa kaiken irti niin tarvii uuden ohjelman, uudet suuttimet ja ehkä jo uudet kangetkin? Itellä oli BSR 3" DP kisakatilla ja oli hyvä, ehkä vähän hintava. Jokatapauksesaa jos isomman ahtimen laitat taitaa joutua ohjelman uusimaan. Ilman suuttimien vaihtoa taitaa mennä vielä 16T?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #2 : 18.04.2014, 15:51:14 »
Se oli ajatuksena että ei mitään hirveän rajuja tehoja haeta, koska ihan jokapäiväinen käyttöauto on kyseessä, eikä ole intressejä hirveesti alkaa konetta purkamaan atomeiksi tai sen enempää rakentamaan ja sijoittamaan rahaa.
Niin mä vähän meinasinkin, että kun ahdin vaihtuu niin varmaan pitää ohjelmoida uudestaan, auton käytös muuttuu varmaan jonkin verran uuden ahtimen myötä jos ei optimointia uudelle ahtimelle tee.
Meneekös ilman suutinten yms osien vaihtoa tuo 16T, mites 15T?
Muitakin dp ehdotuksia otetaan vastaan, on vähän turhan arvokas toi bsr  ::)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2014, 16:06:50 kirjoittanut duster »
V70 2.0T -98

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #3 : 19.04.2014, 20:02:27 »
Noita t5 suuttimia saa ainakin ihan suht halpaan hintaan ja vaihtohan on helppo ja riittää suht pitkälle mitsujen kans... Ja 15g ahtimellakin saa ihan kivasti potkua ja ovat halpoja käytettynä  :) dpn tekee itse halvalla jos hitsivehkeet löytyy. Ohjelmasta ei itsellä mitään hajua ole miten pelaa muutoksien kanssa. ohjelmaa, suuttimia ja isompaa kukkopilliä kehiin  :)

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #4 : 20.04.2014, 09:21:02 »
Noita t5 suuttimia saa ainakin ihan suht halpaan hintaan ja vaihtohan on helppo ja riittää suht pitkälle mitsujen kans... Ja 15g ahtimellakin saa ihan kivasti potkua ja ovat halpoja käytettynä  :) dpn tekee itse halvalla jos hitsivehkeet löytyy. Ohjelmasta ei itsellä mitään hajua ole miten pelaa muutoksien kanssa. ohjelmaa, suuttimia ja isompaa kukkopilliä kehiin  :)
Jep, onko noita mitsuja jotenkin erilaisilla laipoilla, vai onko ne järjestään ihan pulttaa kiinni-tyyppisiä näihin Volvoihin?
V70 2.0T -98

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #5 : 20.04.2014, 09:52:24 »
Mun käsittääkseni nämä td04h sarjan ahtimet on samalla laipalla.

Tosta DP http://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-downpipe-volvo-850-turbo.html
« Viimeksi muokattu: 20.04.2014, 09:59:21 kirjoittanut dometic »
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #6 : 20.04.2014, 10:01:32 »
Mun käsittääkseni nämä td04h sarjan ahtimet on samalla laipalla.

Tosta DP http://shop.klracing.se/sv/artiklar/3-downpipe-volvo-850-turbo.html
Ei pahan hintainen, pitää laittaa harkintaan!
V70 2.0T -98

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #7 : 20.04.2014, 11:14:58 »
Olisko 19T ahdin jo liian suuri, jos pysytään siinä että suuttimet+putkisto+ohjelmointi, ei muuta.
V70 2.0T -98

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #8 : 20.04.2014, 11:35:26 »
Olisko 19T ahdin jo liian suuri, jos pysytään siinä että suuttimet+putkisto+ohjelmointi, ei muuta.

Ei pitäs olla liian suuri. Oletan että kanget on yhtä kestävät kuin T5? 2.3 T5 noilla pääsee sinne +300 heposeen. Tosin taidetaan tarvita jo R-suuttimet. Olikos ne sitten vihreät?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #9 : 20.04.2014, 13:17:10 »
Ei pitäs olla liian suuri. Oletan että kanget on yhtä kestävät kuin T5? 2.3 T5 noilla pääsee sinne +300 heposeen. Tosin taidetaan tarvita jo R-suuttimet. Olikos ne sitten vihreät?
Jaa ei tietoa, olettaisin että kanget olis ihan samat? Oikaisee kuka tietää asiasta. Siis vaatiiko 19T ahdin nuo suuttimet vai noille tehoille pääsy  :)
V70 2.0T -98

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #10 : 20.04.2014, 15:24:50 »
Ahdin, suuttimet ja sen ohjelman. Toi "pikkulohko" taitaa jäädä kakkoseksi väännöissä? Mutta kyllä se tolla setillä jo liikkuu aikalailla eri tahtiin.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #11 : 20.04.2014, 15:36:07 »
Voishan tuota 19T sitten harkita. Moottorin/voimansiirron kestävyyden takia oli alun perin oikeastaan mielessä pienemmässä ahtimessa pysyttely, ettei mennä ihan kestävyyden äärirajoille, koska ihan luottopeli/käyttöauto kyseessä.
Mutta jos kestää tuosta ahtimesta irti saatavat tehot niin taidan lähtee tekemään sellaista projektia.
V70 2.0T -98

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #12 : 20.04.2014, 15:49:50 »
Kyllä tää manuaali oli? Muistaakseni vakiokytkimen pitäs noi tehot kestää. M56 laatikko itsessään pitäisi kestää vielä tuplatehot? Itellä oli harkinnassa tommonen setti mutta myin auton pois.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 B5204T2 ahtimen+dp vaihto, vaikutus lastutukseen
« Vastaus #13 : 20.04.2014, 17:27:39 »
Joo on manuaali. Täytyykin ottaa yhteyttä Hariselle, jos vanha asiakas saisi vanhan ohjelmoinnin muutoksen vähän edukkaammin  :P
V70 2.0T -98

 

Autoracing  KL-varaosat