Vilkaise sinne tutkan ohjausyksikön sisään, että ei ole hapettumaa, pari tullut sellaista vastaan johon on vähän vettä jostain päässyt.
Tuli tuossa loman aikana vähän lisää etsittyä vikaa tähän, mutta parkkitutka on edelleen mykkä. Irroitin ja aukaisin tuon PAM yksikön, mutta se näytti päällepäin ihan hyvältä. Lisäksi kävin kaikki liittimet lävitse ja putsailin ne huolella. Vaihdoin myös kaikki 3 vanhaa parkkianturia uusiin (foorumin kautta ostettu edullisesti
), muttei niilläkään ollut vaikutusta. Ja samalla vielä mittailin PAMin ja joka anturin väliset johdot ja ne olivat kunnossa.
Ja volvolla siis testeri näytti, että tutka on kunnossa, mutta kuitenkaan anturit ei havaitse mitään esteitä. Ainut mikä tässä tulee enää mieleen, on se että kun ensimmäisen kerran kokeilin rikkinäisen anturin tilalle uutta ja irroitin sen maalausta varten, on tuo PAM yksikkö jotenkin tykännyt huonoa. Akunkenkä oli siis paikallaan koko ajan.
Seuraavaksi on varmaan hommattava uusi PAM yksikkö. Toisaalta ei sitäkään viitsisi vaihtaa ennen kuin saa varmuuden että se on rikki. Osaako joku sanoa onko tuon yksikön vaihdon yhteydessä käytävä piuhan päässä vai voiko sinne vaihtaa vaan suoraan uuden yksikön? Ruotsissa noita olisi käytettynä myynnissä n. 700 kruunulla, mutta tuskin nuo nyt siniselläkään kovin kalliita on...?