Proturbo  Autodiagnoosi

Volvon tuonti Ruotsista..

  • 224 Vastauksia
  • 127687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #150 : 16.09.2018, 10:53:48 »
Toi rekisterienpalautus vois olla hyvä syy.
Rekisterit pitää palauttaa.
Ja sukulaisten kanssa homma on ehkä sujuvampaa.

Kilvet voi jättää jo suoraan ruotsiin ja ottaa suomesta siirtarit mukaan - siis jos auton VIN on jo tiedossa.
Audi Q4 40

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #151 : 16.09.2018, 14:42:07 »
Olisi tarkoitus hakea Ruotsista V70 D5 -07 ensi kuussa. Emännän sisko asuu Ruotsissa miehensä kanssa. Mietein että hyötyykö siitä rahallisesti mitään jos he ostavat auton ensin ja myyvät sen sitten minulle heti ? Liikeistä ja yksityisiltä olen Volvoja katsellut
Fordonsskatt maksetaan takaisin sille jonka nimissä auto on Ruotsissa kun se myydään ulkomaille. Voi olla siis hyötyä jos verot maksettu vasta, Volvo V70 D5 2007 verot 6463 sek vuodessa

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsskatt/Aterbetalning-av-skatt/
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #152 : 17.09.2018, 17:50:10 »
Mitenkäs olette tehneet maksamisen yksityiseltä ostettaessa. Itse olen pari autoa hakenut ja molemmissa on onnistunut käteinen mutta nyt on kiikarissa auto jonka omistaja ei käteisestä perusta. Minulla tili op pankissa, sieltä sanottiin että rahojen siirrossa menee muutama päivä. Vaihtoehto ei ole että odottelisin paikanpäällä rahojen siirtoa tai siirtäisin rahat ennen kauppoja. Ruotsissa käytössä oleva swish ei ilmeisesti suomen pankeissa toimi? Summana tuollainen vajaa 9ke.

Itse nostin viimeksi rahat täältä kotoa forexin automaatista, toisessa tapauksessa myyjä suostui ottamaan rahat euroina.

Sitten toinen kysymys on että voiko auton ajaa siirtokilvillä SUomeen. Olen ajanut aikaisemmin tarrakilvillä ruotsista mutta ottanut jo ne "pysyvät" tarrakilvet eli tehnyt käyttöönottoilmoitukset ym jo matkalle lähtiessä.





Paikalla Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #153 : 17.09.2018, 22:21:58 »
Paypal  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #154 : 25.09.2018, 14:39:11 »
Kyllähän sitä taas joutui käteisellä maksamaan. Myyjän kanssa mentiin paikalliseen pankkiin ja laskettiin rahat siellä, ei ongelmia. Sen verran noita pankkisiirtoja selvittelin että nordeassa siirto voi onnistua samankin päivän aikana, muilla menee enemmän aikaa. Mutta nordeakaan ei pelaa viikonloppuisin nopeasti. Mutta nihkeitä ovat ruotsalaiset tuolle käteiselle. Paypal ottaa omansa välistä ja ruotsalaisten swiss ei toimi Suomen pankeissa.

Muuten ajelin siirtokilvillä suomeen ja kävin sitten hakemassa erikseen tarrakilvet. Helpompaahan  tuo olisi ottaa jo kerralla väliaikaiset siirtokilvet eli tehdä autosta veroilmoitus näkemättä sitä ensin, säästö huimat 13e. Mun tapauksessa vaihtoehtona olisi ollut auton ollessa pommi että ajelen julkisilla takaisin, lähitienoilla ei ollut muita potentiaalisia yksilöitä. Pohjoisemmasta siis kävin.




Poissa Teeneli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #155 : 27.09.2018, 21:53:31 »
Eli Ruotsista saa ostettua siirtokilvet joilla voi ajaa suomeen ? Tarkoitus kk päästä lähteä hakemaan varmaan yksityiseltä Volvoa. Emännän sisko asuu Ruotsissa ja vkon olemme siellä. Katson sieltä lähimmät autot ja jonkun sieltä tuon Suomeen.
Kyllähän sitä taas joutui käteisellä maksamaan. Myyjän kanssa mentiin paikalliseen pankkiin ja laskettiin rahat siellä, ei ongelmia. Sen verran noita pankkisiirtoja selvittelin että nordeassa siirto voi onnistua samankin päivän aikana, muilla menee enemmän aikaa. Mutta nordeakaan ei pelaa viikonloppuisin nopeasti. Mutta nihkeitä ovat ruotsalaiset tuolle käteiselle. Paypal ottaa omansa välistä ja ruotsalaisten swiss ei toimi Suomen pankeissa.

Muuten ajelin siirtokilvillä suomeen ja kävin sitten hakemassa erikseen tarrakilvet. Helpompaahan  tuo olisi ottaa jo kerralla väliaikaiset siirtokilvet eli tehdä autosta veroilmoitus näkemättä sitä ensin, säästö huimat 13e. Mun tapauksessa vaihtoehtona olisi ollut auton ollessa pommi että ajelen julkisilla takaisin, lähitienoilla ei ollut muita potentiaalisia yksilöitä. Pohjoisemmasta siis kävin.

Poissa Alvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #156 : 28.09.2018, 09:59:13 »
Suomalaisilla siirtokilvillä saa ajaa Ruotsissa ja samalla tavalla kai muissakin pohjoismaissa. Vaatii auton Vin numeron jotta voi hakea kilvet ja olikohan niin että viikkoa etukäteen voi maksimissaan hakea siirtokilvet. Kustannus 13e/kilpi + vakuutus on tietenkin otettava.

Ruotsin siirtokilvistä tuntuu olevan kaikilla käsitys että niiden saaminen on hankalaa ja kestää pitkään.

Sinun tapauksessa helpointa on sopia myyjän kanssa että ajat ruotsalaisilla rekisterikilvillä Suomeen ja lähetät ne sitten myyjälle. Itse olen laittanut kopion Suomalaisesta rekisteröintikatsastuksesta (rekisteriotteen) myyjälle sähköpostiin niin ongelmia ei ole rekisteristä poistosta ollut myyjällä.

Poissa Teeneli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #157 : 28.09.2018, 18:07:01 »
Ok. Kiitos vastauksesta !!
Suomalaisilla siirtokilvillä saa ajaa Ruotsissa ja samalla tavalla kai muissakin pohjoismaissa. Vaatii auton Vin numeron jotta voi hakea kilvet ja olikohan niin että viikkoa etukäteen voi maksimissaan hakea siirtokilvet. Kustannus 13e/kilpi + vakuutus on tietenkin otettava.

Ruotsin siirtokilvistä tuntuu olevan kaikilla käsitys että niiden saaminen on hankalaa ja kestää pitkään.

Sinun tapauksessa helpointa on sopia myyjän kanssa että ajat ruotsalaisilla rekisterikilvillä Suomeen ja lähetät ne sitten myyjälle. Itse olen laittanut kopion Suomalaisesta rekisteröintikatsastuksesta (rekisteriotteen) myyjälle sähköpostiin niin ongelmia ei ole rekisteristä poistosta ollut myyjällä.

Poissa Dim4

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #158 : 26.10.2018, 23:34:06 »
Onkos kellään kokemusta maksaa tilisiirrolla etukäteen autoliikkeille. Olis yks auto kiikarissa ruotsissa, mutta ainut maksuvaihtoehto on tilisiirto ja rahojen pitää näkyä autoliikkeen tilillä. Kortilla ei pystynyt maksamaan eikä käteisellä. Vähän epäilyttää maksaa 12k etukäteen. Myyjä oli kyllä luotettavan oloinen kun senkaan soittelin ja sano et saa rahat takas jos auto ei kelpaakkaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #159 : 27.10.2018, 06:15:13 »
Onkos kellään kokemusta maksaa tilisiirrolla etukäteen autoliikkeille. Olis yks auto kiikarissa ruotsissa, mutta ainut maksuvaihtoehto on tilisiirto ja rahojen pitää näkyä autoliikkeen tilillä. Kortilla ei pystynyt maksamaan eikä käteisellä. Vähän epäilyttää maksaa 12k etukäteen. Myyjä oli kyllä luotettavan oloinen kun senkaan soittelin ja sano et saa rahat takas jos auto ei kelpaakkaan.
Itse maksoin reilut 35k€ kun tuon nykyisen hybridi Volvon 2v sitten Ruotsista hankin. Liike tosin oli Bilia. OP tililtä Ruotsin Nordealle taisi mennä 2 päivää. Nykyään taitaa ulkomaan siirrotkin olla tuostakin nopeetunut.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #160 : 27.10.2018, 07:06:54 »
OP tililtä Ruotsin Nordealle taisi mennä 2 päivää. Nykyään taitaa ulkomaan siirrotkin olla tuostakin nopeetunut.

Saman se otti myös viime elokuussa Kamux:lle S40:sen kanssa, siis OP -> Nordea pari päivää.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2018, 07:09:27 kirjoittanut Taky »
Audi Q4 40

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #161 : 27.10.2018, 11:23:38 »
Onkos kellään kokemusta maksaa tilisiirrolla etukäteen autoliikkeille. Olis yks auto kiikarissa ruotsissa, mutta ainut maksuvaihtoehto on tilisiirto ja rahojen pitää näkyä autoliikkeen tilillä. Kortilla ei pystynyt maksamaan eikä käteisellä. Vähän epäilyttää maksaa 12k etukäteen. Myyjä oli kyllä luotettavan oloinen kun senkaan soittelin ja sano et saa rahat takas jos auto ei kelpaakkaan.

Olen maksanut etukäteen liikkeelle (virallinen volvon jälleenmyyjä) joka meni ihan ok . Sitten oli "liike" joka kanssa olisi halunnut rahat etukäteen , mutta iban tietoja kysyttäessä rahat olisikin mennyt yksityiselle  :o
No en tehnyt kauppoja , vaikka olisikin ollut asiallinen auto ...
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #162 : 27.10.2018, 12:04:40 »
Onkos kellään kokemusta maksaa tilisiirrolla etukäteen autoliikkeille. Olis yks auto kiikarissa ruotsissa, mutta ainut maksuvaihtoehto on tilisiirto ja rahojen pitää näkyä autoliikkeen tilillä. Kortilla ei pystynyt maksamaan eikä käteisellä. Vähän epäilyttää maksaa 12k etukäteen. Myyjä oli kyllä luotettavan oloinen kun senkaan soittelin ja sano et saa rahat takas jos auto ei kelpaakkaan.

Eikö pysty menemään vaikkapa perjantaina paikan päälle ja jos auto mieluinen niin maksuun. Sitten vietät mukavan viikonlopun kansankodissa ja huristelet maanantaina autolla kotiin. Kai raha viikonlopun aikana sentään siirtyy(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #163 : 27.10.2018, 13:03:31 »
Sitten vietät mukavan viikonlopun kansankodissa ja huristelet maanantaina autolla kotiin.

Sekin mahdollista - mutta aina aikataulut ei anna sille myöden.
Audi Q4 40

Poissa Dim4

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #164 : 27.10.2018, 13:10:46 »
Perjantaina olis aikomus mennä, mutta kun kyselin pankista kauanko rahan siirtymiseen menee niin vastaus oli 1-5 päivää. Et välttämättä viikonloppu ei riitä ja tuskin silloin raha liikkuukaan.

 

Futurez  Kulkukoira