Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvon tuonti Ruotsista..

  • 224 Vastauksia
  • 127709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #90 : 04.06.2017, 10:19:38 »
Tuossa kuvassa on tuotu vuonna 2013 vuosimallin 2010 auto. 3 vuoden ikäinen, 15tkm ajettu auto joten sen mukaan verotkin.

Toinen on sitten uudempi mutta se on D6 hybridi. Pienet päästöt, pienet verot.

Verot määräytyy auton arvon (vuosimalli, ajokilometrit, vakavat viat maahantuonti katsastuksessa, varustetaso -> verrataan vastaavan myyntihintaan suomessa) ja päästöjen mukaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #91 : 04.06.2017, 13:54:54 »
Verot määräytyy auton arvon (vuosimalli, ajokilometrit, vakavat viat maahantuonti katsastuksessa, varustetaso -> verrataan vastaavan myyntihintaan suomessa) ja päästöjen mukaan.
Varusteet vaikuttaa alle 2 vuoden ikäisessä. Sitä vanhemmissa Mahtiin laitetaan vuosimalli, rekisteröint kk ja kilometrit. Lisäksi valitaan malli ja moottori. Nuo vaikuttaa ainoastaan siihen hintaan. Sitten veroprosentti päästöjen mukaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa justindr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #92 : 06.08.2017, 16:00:48 »
Isäukko on katsellut tuommosta XC60 autokuumeen kourissa. Katseltiin sille Ruotsistakin vaihdokkia mutta onko näin että verot on noissa vm2014-> niin kovat että ei oikein kannata tuoda?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #93 : 06.08.2017, 18:41:38 »
Isäukko on katsellut tuommosta XC60 autokuumeen kourissa. Katseltiin sille Ruotsistakin vaihdokkia mutta onko näin että verot on noissa vm2014-> niin kovat että ei oikein kannata tuoda?
Päästöjen mukaan menee. Vuosimalli ja kilometrit vaikuttaa. Ehkä siinä 8000-10000€ luokkaa on verot ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa justindr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #94 : 06.08.2017, 21:37:03 »
Aikalailla samoissa pyörii hinnat noissa kun ottaa verot ja tuontipalkkiot huomioon.

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #95 : 07.08.2017, 10:17:44 »
Isäukko on katsellut tuommosta XC60 autokuumeen kourissa. Katseltiin sille Ruotsistakin vaihdokkia mutta onko näin että verot on noissa vm2014-> niin kovat että ei oikein kannata tuoda?

tuoltahan löytyy toteutuneita veroja

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/autoverotus/taulukoita_ajoneuvojen_sovelletuista_ve/

ite kans kattellut Ruottista XC70:stä joka olisi rekisteröity ennen huhtikuuta 2012, tuolloin autovero olisi 26,7%. Huhtikuusta etiäpäin vero on 31,4 päästöjen ollessa 179g/km. Eroa tuossa olisi toista tonnia, ehkä...
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa aliasJukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #96 : 22.08.2017, 10:10:34 »
Kerrataanpa vielä hieman aihetta, itsellänikin olisi ensimmäinen ulkomaan auton osto ajankohtaista, Ruotsista toki


- Helpoin(ko?) tapa oli hommata siirtokilvet valmiiksi Suomesta katsastuskonttorilta, siirtolupaa hakiessa piti tietää vain VIN numero, tämän voinee pyytää suoraan myyjältä. Tällöinkö heti kaupanteon jälkeen ruotsin kilvet irroitetaan, siirtokilvet kiinni ja auton sai ajaa itse satamaan? Lisäksi vakuutus tulee ottaa, joko siirtovakuutus konttorilta tai omasta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus, käytäntö selvitettävä tällöin omasta vak.yhtiöstä?

-Mitä tositteita tarvitse kaupanteosta mukaan, kuuluuko minun saada I ja II -osa auton rekisteröintitodistuksesta kaupanteossa vai vain toinen osa? Luonnollisesti kauppakirjat kaupasta molemmille tehdään samalla. Jossain aiemmassa viestissä oli puhetta että kaupanteon yhteydessä tarvitaan täyttää paikallisen Trafin paperi auton rekisteristä poistoa varten ja vientiin toiseen EU-maahan, tarvitseeko tällaista vielä?

- Toinen vaihtoehto oli pitää Ruotsin kilvet, saada auto jotenkin satamaan ja ajaa niillä Suomeen sekä jossain vaiheessa lähettää kilvet takaisin Ruotsiin?

- Olen ostamassa alle 5000€ autoa, olen ajatellut nostaa kauppasumman valmiiksi kruunuina Suomessa pankista ja kuljettaa käteisenä Ruotsiin. Tarvitsenko käteiskauppaa tehtäessä yksityiseltä mitään kuittia todisteeksi kaupasta?

-Kun auton saa Ruotsissa satamaan, niin kannattaako lippu autolle ja itselle ruotsista suomeen ostaa etukäteen, vai samalla ruotsin satamaan saavuttaessa?

-satamaan saapumisen jälkeen ruotsin myyjä tekee liikennekäytöstä poiston autolle netissä?

-suomen päähän tultaessa täyty ajaa suoraan tulliin ja ottaa sieltä leima verottoman ajoneuvon siirtolupaan, tämän kaavakkeen sai valmiiksi netistä? Sitten käyttöönottoilmoitus?

- aloitetaan verotusprosessi 5 vuorokauden sisällä ja haetaan pitkä 3kk siirtolupa, rekisteröintikatsastukset jne ?



Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #97 : 22.08.2017, 12:35:02 »
Ite ajoin ruotsin kilvillä suomeen. Käyttöönottoilmon tei laivalla netissä-> ei tarvi mennä tulliin ollenkaan.
Sulle kuuluu molemmat otteen osat.
Myyjällä ei ollu kumpaakaan. Sanoi, että Ruotsissa on sähköinen palvelu ja tilas nuo saman tien ja lähetti ne postissa sitten mulle. Meni siinäkin yli viikko. Sit hain 3kk kilvet ja lähetin kilvet Transportstyrelseniin.
Sun kandee pyytää myyjää hommaamaan nuo molemmat rekisteriotteen osat etukäteen.

Ifistä otin vakuutuksen puhelimella VIN-koodilla, lisäks kyseli mm. päästöjä ja painoja. Ostin netistä carfax raportin etukäteen josta nuo arvot sain ja samasta raportista näkee auton omistushistorian ja katsastukset ym.
Kandee huomioida, että liikkeet laittaa herkästi autot pois liikennekäytöstä kun ne on myynnissä, niinkuin suomessakin. Autohan on silloin ajokiellossa. Kysyin myyjältä tuosta ja hänen mielestään voin huoletta ajaa laivalle, kun kauppakirjassa lukee export ja autolla on suomalainen vakuutus... no mahtaako olla nyt ihan noinkaan, mutta otin riskin ja ajoin auton kuitenkin suomeen.
Lähetin myös tuon käyttöönottoilmoituksen myyjälle sähköisesti, hän teki sitten rekisteristä poiston. Pari viikkoa näemmä mennyt että on poistunut. Nuo tiedothan löytyy transportstyrelsenin sähköisestä palvelusta ihan rekkaritunnuksella.
Katsastamassa pitäis käydä ja veropäätöstä tässä oottelen.

Suosittelen hommaamaan laivaliput ennakkoon. Tosin pahin lomakausi taitaa olla jo ohi, joten lippuja saanee kyllä.
Itellä oli melkoinen sumpliminen kun pahimpaan loma-aikaan tuolla kävin. Viimeiset liput sain ja päivälaivalla jouduin menemään ja ottaan hotellin tulholmassa.

Pienimmän valuuttahävikin sais kun maksais auton suoraan myyjän tilille. Ite en uskaltanut sellaista riskiä ottaa, maksoin vain varausmaksun ja loput käteisellä.

Loppupeleissä helppoa kun myyjä puhui englantia hyvin. Aloitin kyl keskustelun sähköpostilla ruotsiks, mut helpotti huomattavasti kun selvis et myyjä haltsaa englannin.



Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #98 : 26.08.2017, 17:28:00 »

- Helpoin(ko?) tapa oli hommata siirtokilvet valmiiksi Suomesta katsastuskonttorilta, siirtolupaa hakiessa piti tietää vain VIN numero, tämän voinee pyytää suoraan myyjältä. Tällöinkö heti kaupanteon jälkeen ruotsin kilvet irroitetaan, siirtokilvet kiinni ja auton sai ajaa itse satamaan? Lisäksi vakuutus tulee ottaa, joko siirtovakuutus konttorilta tai omasta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus, käytäntö selvitettävä tällöin omasta vak.yhtiöstä?

Siirtotarrat mukaan suomesta ja vakuutus voimaan VIN numerolla. Oston jälkeen ruotsin kilvet pois tarrat tilalle. Ruotsin kilvillä et saa ajaa


-Mitä tositteita tarvitse kaupanteosta mukaan, kuuluuko minun saada I ja II -osa auton rekisteröintitodistuksesta kaupanteossa vai vain toinen osa? Luonnollisesti kauppakirjat kaupasta molemmille tehdään samalla. Jossain aiemmassa viestissä oli puhetta että kaupanteon yhteydessä tarvitaan täyttää paikallisen Trafin paperi auton rekisteristä poistoa varten ja vientiin toiseen EU-maahan, tarvitseeko tällaista vielä?

Yksi osa eli sininen lappu riittää, rekisteröinnin yhteydessä konttori pyytää rekisteröintiluvan ruotsista eli onko poistettu siellä kirjoilta.
Itse tein kaupat liikkeen kanssa, ja tehtiin vain normaalit kauppakirjat ja kuitti ostosta.



- Olen ostamassa alle 5000€ autoa, olen ajatellut nostaa kauppasumman valmiiksi kruunuina Suomessa pankista ja kuljettaa käteisenä Ruotsiin. Tarvitsenko käteiskauppaa tehtäessä yksityiseltä mitään kuittia todisteeksi kaupasta?

Pidä kuitti mukana rahoista jos ne käteisenä kuljetat ja tee kauppakirja ym. kuten suomessakin missä näkyy maksettu summa ym


-Kun auton saa Ruotsissa satamaan, niin kannattaako lippu autolle ja itselle ruotsista suomeen ostaa etukäteen, vai samalla ruotsin satamaan saavuttaessa?

Liput kannattaa varata etukäteen


-satamaan saapumisen jälkeen ruotsin myyjä tekee liikennekäytöstä poiston autolle netissä?

Myyjä tekee rekisteristäpoiston ja ilmoituksen vientiin myynnin jälkeen


-Suomen päähän tultaessa täyty ajaa suoraan tulliin ja ottaa sieltä leima verottoman ajoneuvon siirtolupaan, tämän kaavakkeen sai valmiiksi netistä? Sitten käyttöönottoilmoitus?

Jos et tee heti maahantullessa esim. netissä käyttöönottoa niin tullista leima verottoman siirtoon. Uudet tarrat vaaditaan jos otat heti suomen ajoon satamasta lähtien.
Turussa täytyy etsiä liikkuvat tullimiehet, jos leimaa tarvitsee. Ei taida olla enää vakituista tullin aukioloa?



- aloitetaan verotusprosessi 5 vuorokauden sisällä ja haetaan pitkä 3kk siirtolupa, rekisteröintikatsastukset jne ?

Käyttöönotot, verotuksen aloitus ym. hoituu kaikki nykyisin netissä. Sitten vaan rek.katsastukseen. Ruotsin katsastus kelpaa myös suomessa jos on voimassa



Autoliikkeiden kanssa kaupanteko on sujuvaa. Yksityisten kanssa kauppakirjat ym. on tärkeitä. Myös rekisteriotteen molempien osien saaminen mukaan voi ola perusteltua. Aikaisemmin II-osan saaminen mukaan oli hankalaa, en tiedä mikä on nykyinen käytäntö.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 17:39:46 kirjoittanut X70R »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #99 : 26.08.2017, 18:19:05 »

Siirtotarrat mukaan suomesta ja vakuutus voimaan VIN numerolla. Oston jälkeen ruotsin kilvet pois tarrat tilalle. Ruotsin kilvillä et saa ajaa

Autoliikkeiden kanssa kaupanteko on sujuvaa. Yksityisten kanssa kauppakirjat ym. on tärkeitä. Myös rekisteriotteen molempien osien saaminen mukaan voi ola perusteltua. Aikaisemmin II-osan saaminen mukaan oli hankalaa, en tiedä mikä on nykyinen käytäntö.

Käsittääkseni saa ajaa ruotsalaisilla kilvillä:
https://www.autoliitto.fi/tietoa-tienkayttajalle/auton-osto-ulkomailta/auton-siirto-ruotsissa-tulo-suomeen-ja-vakuutukset
"Ajoneuvon voi ajaa kotiin, jos ajoneuvo on yhä rekisteröitynä toiseen ETA-maahan, rekisterikilvet ovat ajoneuvossa kiinni ja sillä on Suomessa voimassaoleva liikennevakuutus.
Muussa tapauksissa ajoneuvon siirtämistä varten tarvitaan siirtolupa."

Mulla ei ollut vaikeuksia saada rekkariotteen molempia osia mukaan. Myyjän mukaan heillä ei niitä normaalisti edes enää ole, kun on sähköinen järjestelmä, kuten suomessakin.
Yksityiset voi jotain jumpitella, vaikka transportstyrelsenin sivuilla lukee, että molemmat osat pitää antaa ostajalle.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #100 : 27.08.2017, 03:39:50 »
Käsittääkseni saa ajaa ruotsalaisilla kilvillä:
https://www.autoliitto.fi/tietoa-tienkayttajalle/auton-osto-ulkomailta/auton-siirto-ruotsissa-tulo-suomeen-ja-vakuutukset
"Ajoneuvon voi ajaa kotiin, jos ajoneuvo on yhä rekisteröitynä toiseen ETA-maahan, rekisterikilvet ovat ajoneuvossa kiinni ja sillä on Suomessa voimassaoleva liikennevakuutus.
Muussa tapauksissa ajoneuvon siirtämistä varten tarvitaan siirtolupa."

Mulla ei ollut vaikeuksia saada rekkariotteen molempia osia mukaan. Myyjän mukaan heillä ei niitä normaalisti edes enää ole, kun on sähköinen järjestelmä, kuten suomessakin.
Yksityiset voi jotain jumpitella, vaikka transportstyrelsenin sivuilla lukee, että molemmat osat pitää antaa ostajalle.

Vaihtelee niin pirusti nuo ohjeet riippuen mistä kysyy, mutta aika selkeästi tuo ruotsin kilpien käyttö on tuossa sanottu.
Ruotsin puolella tuskin kyllä tulee ongelmia ajoi millä kilvillä tahansa.

Poissa Jarkkosa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #101 : 04.09.2017, 10:57:52 »
Tänään lähtö Ruotsiin ja itse toimin näin, tapoja on toki useita. Eli jos tiedät minkä tuot niin käyttöönotto ilmoitus verohallinnon sivuilla auton tiedoilla, vin nro tarvitaan (löytyy rekkarilla esim. Biluppgifter.se) sitten katsastuskonttorille sen vahvistuksen kanssa jonka sait verohallinnolta, näin saat heti 3kk kilvet jotka ovat nykyään voimassa eu/eta maissa. Tämän jälkeen kävin vielä hakemassa kaskon ja green cardin lähitapiolan konttorilta. Tämä mielestäni helpoin tapa ja ei tarvi myyjän kanssa alkaa vänkäämään niistä ruotsin kilvistä ja kasko on voimassa ku lyö tarrat laseihin. Ja jos sattuu että kaikki menee mönkään niin tässä ei häviä ku 16€ mitä konttorille meni, ko.ilmoitus raukeaa jos ei 5 päivän sisällä tee verotusilmoitusta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #102 : 04.09.2017, 15:15:48 »
Halvempikin noin, kun ei tarvi kilpiä lähetellä ruotsiin. Säästyy sekin kymppi  8)

Poissa KA3RPP4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Volvo ruotsista.
« Vastaus #103 : 16.10.2017, 20:14:50 »
Elikkäs, ensi keväänä olis tarkotus volvo ostaa, ja katellu nuita nettiauton hintoja ni aika kallista nämä v50, s40 ja c30 mitä juuri katellut. haaveena siis olisi oikeastaan tuommonen manuaali T5 c30, mutta ovat huomattavasti kalliimpia kuin nuo s40 ja v50. Mutta silloin tällöin tulee kateltua tuolta ruotsin sivuilta niitä autoja ja vaikuttaa että aivan jäätävän paljon halvemmaksi tulis sieltä ostaa auto. Ainoa ongelma on että itsellä ei sinne ole mahdollista oikein lähteä eikä myöskään kielitaito riitä ollenkaan, joten katselin tuossa esimerkiksi kamuxin sivuilta tuota ruotsin tuontia, eli onnistuuko kamuxin kautta auton ostaminen Ruotsista aivan mistä vain ruotsin liikkeestä vai pitääkö sen olla Kamuxin oma ruotsissa sijaitseva liike missä auto on. Sillä tuollakiin nyt tällä hetkellä oli Karlsborgissa sijaitsevassa liikkeessä oli tuommonen volvo c30 T5 vain 66 500 kruunun hintaan, joka siis olisi veroineen laskettuna noin 2-3000€ halvempi kuin suomessa vastaavat isommilla kilometreillä. Eli onko tämmöinen tuonti esim: Kamuxin kautta mahdollista ja paljonko tulee rahteineen ja rekisteröintineen maksamaan??
Volvo XC70 2004

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ruotsista.
« Vastaus #104 : 17.10.2017, 08:16:28 »
. Eli onko tämmöinen tuonti esim: Kamuxin kautta mahdollista ja paljonko tulee rahteineen ja rekisteröintineen maksamaan??

On mahdollista. Itse kanssa kyselin muutama vuosi sitten, niin silloin olisi kulut olleet muistaakseni 3000 euron luokkaa. Jos haluat säästää pari tonnia, niin kysele esim. tuolta http://www.rfcimports.com/.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

 

Proturbo  Autodiagnoosi