Kulkukoira  Proturbo

Volvon tuonti Ruotsista..

  • 224 Vastauksia
  • 128013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #75 : 29.04.2017, 20:01:26 »
Minkälainen politiikka teidän kokemusten mukaan on Ruattissa hinnan tinkaamisen kanssa? Tarkotus olis hintaluokaltaan +25k€ Volvo S/V60 käydä ostamassa, no vuoden päästä vasta. Oon tässä vaan miettiny et minkälaisia Ruattalaiset on, että lähteekö pyyntihinnasta kuinka kruunuja pois? Autoliikkeestä puhutaan nyt. Saksasta pari autoo hakenut ja siellä ei hinnasta paljoa lähde.
Omasta V60 hybridistä ei Ruotsin Bilialla lähtenyt kruunuakaan, kun marraskuussa kauppaa kävin. Eli ei nyt hirveitä tinkimisvaroja kannata haaveilla. Saksassa on outo kulttuuri, eivätkä oikein ymmärrä suomalaista tinkimistä. Tuskin moni edes ymmärtää meidän ämpäri villitystäkään ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa joksun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #76 : 29.04.2017, 20:33:54 »
Omasta V60 hybridistä ei Ruotsin Bilialla lähtenyt kruunuakaan, kun marraskuussa kauppaa kävin. Eli ei nyt hirveitä tinkimisvaroja kannata haaveilla. Saksassa on outo kulttuuri, eivätkä oikein ymmärrä suomalaista tinkimistä. Tuskin moni edes ymmärtää meidän ämpäri villitystäkään ;D
No hitto! Elättelin toiveita, että Ruattalaiset olis parempia tinkihommissa kuin Saksalaiset :D

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #77 : 29.04.2017, 20:37:54 »
No hitto! Elättelin toiveita, että Ruattalaiset olis parempia tinkihommissa kuin Saksalaiset :D
Eiköhän ne suurimmaksi osaksi ole valmiiksi hinnoiltaan tingitty, jos meidän hintatasoon vertaa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa joksun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #78 : 29.04.2017, 20:45:46 »
Eiköhän ne suurimmaksi osaksi ole valmiiksi hinnoiltaan tingitty, jos meidän hintatasoon vertaa 8)
Tuo on kyllä varmasti totta :)

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #79 : 30.04.2017, 14:51:15 »
Eiköhän ne suurimmaksi osaksi ole valmiiksi hinnoiltaan tingitty, jos meidän hintatasoon vertaa 8)

Tämän lisäksi myyjät varmaan yleisesti kokee olevansa lähtökohtaisesti vahvoilla, kun suomalainen tulee heidän mailleen shoppaileen autoa. En minä mitään tiedä, mutta luulisin näin  :D
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #80 : 30.04.2017, 16:57:19 »
Tämän lisäksi myyjät varmaan yleisesti kokee olevansa lähtökohtaisesti vahvoilla, kun suomalainen tulee heidän mailleen shoppaileen autoa. En minä mitään tiedä, mutta luulisin näin  :D
Tuo pitänee kyllä paikkansa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa eo4063

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #81 : 01.05.2017, 22:49:18 »
Minkälainen politiikka teidän kokemusten mukaan on Ruattissa hinnan tinkaamisen kanssa? Tarkotus olis hintaluokaltaan +25k€ Volvo S/V60 käydä ostamassa, no vuoden päästä vasta. Oon tässä vaan miettiny et minkälaisia Ruattalaiset on, että lähteekö pyyntihinnasta kuinka kruunuja pois? Autoliikkeestä puhutaan nyt. Saksasta pari autoo hakenut ja siellä ei hinnasta paljoa lähde.

Toin itse juuri tuohon hintaluokkaan menneen 2014 V60:n viime kuun alussa. Alkuun hinnasta ei saanut mitään tingittyä, mutta pienen 5000 kruunun alennuksen sai kun digitaalimittariston pleksissä oli halkeama, joka ilmeni vasta kun pääsin katsomaan autoa. Oikeastaan siis tuon vaihtamiseen Suomessa antoi auton myyneen merkkiliikkeen myyjä alennusta.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #82 : 04.05.2017, 13:25:41 »
Enpä ole Volvoja tuonut, mutta muuten tuonut Ruotsista 7 autoa viimeisen parin vuoden aikana, ja vain yhdestä olen joutunut maksamaan pyynnin verran. Varmaan 50 autosta olen kysellyt puhelimitse, sähköpostitse en edes uskalla arvailla..

Autot ovat olleet sellaisia n. 100000-200000kr hinnoissa olevia, ja yleensä hinta on tippunut 10000-20000kr, eli noin 10%.
Eivätkä ole olleet mitään kuukausikaupalla nurkissa seisoneita, vaan sellaisia, joiden tiedän menevän kaupaksi 24h aikana(hinta, kilsat & varusteet kohdillaan), joten olen soittanut heti kun ilmoitus on tullut blocketiin ja sopinut kaupat puhelimessa. Toki kun tuo vain tietynlaisia autoja, niin tietää niiden oikeat hinnat aika hyvin, joten kun hinta on kohdillaan, niin ei edes viitsi sen suuremmin tingata.

Esimerkiksi Citroen C6:sta eivät antaneet kruunuakaan alennusta, mutta tekivät Sitikan merkkiliikkeenä 1000e arvoisen jakohihnarempan+öljynvaihtohuollon samaan hintaan, joten mukaan lähti.

Yleensä kun on menty suoraan listahinnalla, niin on puhelimessa jäänyt juuri sellainen kuva, että eivät oikein luota suomalaiseen(/ulkomaiseen) ostajaan, vaan haluavat sitten listahinnan, jos kerran ulkomaalainen on niin kiinnostunut olevinaan.

Osa tosin ihan suoraan sanonutkin ettei edes kiinnosta myydä autoja ulkomaalaisille kun olis helpompi myydä ruotsalaisille, ja kerran olen sellaisenkin kohdannut, ettei millään suostunut myymään autoa, vaikka miten sanoin, että voin maksaa vaikka etukäteen tilille koko auton hinnan, mutta kun ei niin ei. Aika monta viikkoa vieri, ja kysyin uudestaan, mutta ei siltikään suostunut  ???
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #83 : 05.05.2017, 12:06:04 »
Enpä ole Volvoja tuonut, mutta muuten tuonut Ruotsista 7 autoa viimeisen parin vuoden aikana, ja vain yhdestä olen joutunut maksamaan pyynnin verran. Varmaan 50 autosta olen kysellyt puhelimitse, sähköpostitse en edes uskalla arvailla..

Autot ovat olleet sellaisia n. 100000-200000kr hinnoissa olevia, ja yleensä hinta on tippunut 10000-20000kr, eli noin 10%.
Eivätkä ole olleet mitään kuukausikaupalla nurkissa seisoneita, vaan sellaisia, joiden tiedän menevän kaupaksi 24h aikana(hinta, kilsat & varusteet kohdillaan), joten olen soittanut heti kun ilmoitus on tullut blocketiin ja sopinut kaupat puhelimessa. Toki kun tuo vain tietynlaisia autoja, niin tietää niiden oikeat hinnat aika hyvin, joten kun hinta on kohdillaan, niin ei edes viitsi sen suuremmin tingata.

Esimerkiksi Citroen C6:sta eivät antaneet kruunuakaan alennusta, mutta tekivät Sitikan merkkiliikkeenä 1000e arvoisen jakohihnarempan+öljynvaihtohuollon samaan hintaan, joten mukaan lähti.

Yleensä kun on menty suoraan listahinnalla, niin on puhelimessa jäänyt juuri sellainen kuva, että eivät oikein luota suomalaiseen(/ulkomaiseen) ostajaan, vaan haluavat sitten listahinnan, jos kerran ulkomaalainen on niin kiinnostunut olevinaan.

Osa tosin ihan suoraan sanonutkin ettei edes kiinnosta myydä autoja ulkomaalaisille kun olis helpompi myydä ruotsalaisille, ja kerran olen sellaisenkin kohdannut, ettei millään suostunut myymään autoa, vaikka miten sanoin, että voin maksaa vaikka etukäteen tilille koko auton hinnan, mutta kun ei niin ei. Aika monta viikkoa vieri, ja kysyin uudestaan, mutta ei siltikään suostunut  ???

Saman olen huomannut , yksityiset ovat tosi epäluuloisia , mutta liikkeessä onnistuu paremmin . Ja ilman vaihdokkia liikkeestä ostettaessa voi hieman tinkiäkin.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #84 : 05.05.2017, 12:45:03 »
Vahvistan saman. Jokunen vuos sitten kun hain auton Ruotsista niin oli kolme vaihtoehtoa mitä lähteä hakemaan, kaikki yksityisiä siis. Kaks meni puihin ihan vaan sen takia, etteivät halunneet myydä ulkomaille edes suoralla käteiskaupalla, koska käytännön järjestelyt olis ollu niin hankalat.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #85 : 05.05.2017, 22:23:55 »
Oon ostanu melkein kymmenen Volvoa Ruotsista yksityisiltä, yks myyjä oli vähän vastahakoinen mutta seki suostu myymään ku soitti trafikverkettiin tai jonnekki ja kun itse selitti miten hommat menee. Yhteisymmärrykseen helppo päästä kun myyjä haluaa autosta eroon ja itsellä käteistä taskut täynnä.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Lapinmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #86 : 08.05.2017, 08:08:01 »
Itsellä yksi auto haettuna ja liikkeestä sain suoralla kaupalla tingittyä 9000 kruunua, pyynti siis oli 149 000 kruunua.

Mutta itse huomasin, että kyllä hinnoissa on paljon vähemmän ilmaa, kuin Suomessa.

HCPeltsi

  • Vieras
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #87 : 03.06.2017, 21:50:45 »
Moi!

Itsellä olisi tarkoitus ihan lähiaikoina hankkia tod. näk. V60 (D5 AWD AUT) Ruotsin puolelta. Hintaluokkassa alle 180 000Kr. Lähinnä nuo verotushinnat jännittää. En meinaa millään pysyä kärryillä, että mikä sen lopullisen verotushinnan todella ratkaisee.

Olen katsellut aiempia verotuspäätöksiä, joissa esim tämän vuoden puolella kyseisestä mallista V60 2.4D AWD AUT 151KW on maksettu noin. 4200-5500euroa veroa. Mutta välillä tulee noista aiemmista vähän kauhistuttavan näköisiä lukemia. Esim. http://www.belcar.fi/autoverolaskuri/ -sivun kautta pääsin tämän näköiseen tulokseen:



11700 euroa kuitenkin "hieman" eri summa kuin ≈5500euroa. Onko tässä kyse päätösvuodesta 2013 ja ajokilometreistä, jolloin auto on mahdollisesti mielletty "lähes uudeksi", vai mikä on homman nimi?

Omaan mieleen olevat autot ovat lähes kaikki 179 000Kr hintaluokassa (noin 18500 euroa) ja 100-130tkm ajettuja. Tarkoitus olisi koko paketin kanssa selvitä max. 25K € kanssa. Onko aihetta pelätä jotain posketonta verotuspäätöstä vai pitäisikö suosiolla katsella halvempia vaihtoehtoja?

- Janne

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #88 : 03.06.2017, 22:36:12 »
Veroprosentti lasketaan päästöistä ja auton hinnan katsot Mahdista. Ei muuta tarvita :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

HCPeltsi

  • Vieras
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #89 : 03.06.2017, 22:46:11 »
Veroprosentti lasketaan päästöistä ja auton hinnan katsot Mahdista. Ei muuta tarvita :)

Nojoo siis tossa kuvassa näkyy, että tällä hetkellä sain autoveron hinnaksi 5760€, kun Tullin Mahti -palvelu antoi kyseisen auton myyntihinnaksi kuvassa näkyvän 21177€.
Mutta lähinnä mietityttää noi "satunnaisemmat" isot summat, mikä esim. näkyy tuossa kuvan alareunassa, viimeisimmän esimerkin mukaan tuolta kyseiseltä Belcar:in sivulta maksettu veroa samasta mallista 11000€. Että onko mahdollista, että odottaessa 4-6K€ verotuspäätöstä, jostain syystä mitä en ymmärrä, tuleekin joku mukava 10K€+ :D

 

Ateho  Elekma