Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 STW "Jape"

  • 304 Vastauksia
  • 99256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Iskarit
« Vastaus #120 : 12.04.2015, 20:59:20 »

Päivällä vaihtui kummatkin etuiskarit. Saschilaiset oli entiset ja Nk tuli.
Muuta kuvaa ei tarttunnu vaihdosta matkaan kuin tämä...
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" päiväajovalot
« Vastaus #121 : 14.04.2015, 21:47:51 »

Päivä värkäilty lipan valojen kanssa. Valojen omat telineet kävi ku laittoi ristiin ja väänti 90 kultman, piti pari tukirautaa tehdä toiseenpäähän ettei heilu. Johtosarjan tein ja sukitin sen. Valot lähtevät päälle ku parkit on päällä tai saapi sammutettua katkaisijastakin.





940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Kiiltoa lisää!
« Vastaus #122 : 17.04.2015, 21:03:02 »

Uus mylläri tuli ostettua tässä ja tänään ostin Prestan Croma Ultra Polish tahnaa. Eillen pesasin Japen, sai rauhassa yön yli kuivahtaa. Tunteja kului tänään useampi. Myllytys, vahaus, lasien vahaus ja ovikarmien puhdistus ja vahaus.

Näillä Eväillä mentiin


Kait se vähä paremmin kiiltää  8)


940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Kiiltoa lisää!
« Vastaus #123 : 20.04.2015, 01:09:20 »

Kiekot nakkasin takajousiin alle korottamaan perää. Ei nyt mielestäni tarpeeksi nosta, saa varmaan ostaa ne Diesel farmarin kuormajouset nousee perä! Tietysti kun ilmaiskareilla nostaa nii on riittävän ylhäällä jotta pää mahtuu väliin :D vähä kahen paikkeilla noitten jousien kanssa... Samalla pesin pyöräkotelot rasvanpoistolla ja alustamassasin uudestaan. Vahasin auton toiseen kertaan myös. Illasta pesin talvirenkaat, vielä vahaus ku kuivuvat

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja
« Vastaus #124 : 20.04.2015, 23:00:27 »

Varastoja pengoin, sieltä löytyi parit takavakaajat. Puhaltamaan en pystynnyt, asuntovaunun oisin saanu suojata. ulos otin muuvan päivä sitten talvisäilöstä. Lamellilla hijoin puhtaaksi, muuntajalla hitsaus, viimeistely lamellilla, rasvanpoistolla pesu, happo päälle ja vähä oli jääny mustaa pohjamaalia nekin tölväsin tuohon. Pintaväri vetästä jokupäivä.
Pyöränkotelot käsittelin toiseen kertaan. Talvivanteet vahasin myös ja vein säilöön.

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja
« Vastaus #125 : 21.04.2015, 06:19:57 »
Hitsasit yhteen? Jousiterästä, mahtaakohan pysyä..?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja
« Vastaus #126 : 21.04.2015, 12:42:56 »
Hitsasit yhteen? Jousiterästä, mahtaakohan pysyä..?

Khyllä pysyy. Ei oo irronnut toisestakaan vaikka on ollu kolme vuotta alla.
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja
« Vastaus #127 : 21.04.2015, 17:05:28 »
No sitten se pysyy jos kerta on jo kokeiltu :) itse tein lattaraudasta korvakkeet ja niillä laitoin vakaajat yhteen.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja
« Vastaus #128 : 21.04.2015, 17:18:53 »
Tapoja lienee yhtä monta kuin tekijöitä. Tai ainakin 3: hitsaten, pulttiliitoksella tai molemmilla kuten oma vakaaja on.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Tuplavakaaja + Flekti
« Vastaus #129 : 21.04.2015, 21:40:20 »
Kusti toi sähköflektin. Flektin telineen tarpeet on jo muutaman päivän ootelleet. Tänään leikkasin reijän, hitsailin korokkeet, porasin tarvittavat reijät, hijoin pellin, pesin, hapotin ja maalasin.

Sommittelua


Pelti jäi kuivumaan


Sähköjä siistin. Nyt ei ole enää kaikki erillisillä sulakepesillä.


Vakaaja löysi paikkansa. Entinen oli 16mm ja nyt 2x19mm eli noin 23mm käytännössä. Meinas unohtua, näin lisäyksenä  :D Maalasin kiiltävän mustalla ennen paikalleen laittoa, ei ole pohjamaalissa  :D
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 21:45:21 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Varaosa auto
« Vastaus #130 : 27.04.2015, 22:15:24 »

Samanlainen farkku tuli varaosiksi hommattua, toki vanhempi. Kivoja varusteita tuli matkassa: Draconit, Keskuslukkoa, Snow capit, Kolikkolokero, nahkainen vaihdekepakon pussukka, Cromikaaret. Tästä tulee osasia myyntiin











940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Vp ja Flekti
« Vastaus #131 : 29.04.2015, 22:01:14 »

Koneistettu littu tuli Mikael73 Kiitokset  P> Painoa 6.5kg ja lh kehä.
Osia puhaltelin aamupäivästä, pohjamaalailin ja maalailin. Syyläriin tein reijän anturalle, flektin asentelin paikoilleen. Johtoja vetelin ja kaikki sukitin nätisti suojaan









Pitää vielä jostain taikoa uus 215mm kytkinlevy tai sitten asetelma 228mm levylle
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" anturi ja pakosarja
« Vastaus #132 : 01.05.2015, 00:22:50 »
Ilmailin järjestelmää ja kattelin miten flekti lähtee päälle. Miltei punaisen rajaan nousi ennen kuin lähti päälle. Ajattelin jotta liijan ylös laitoin anturin. Jäähdytys, nesteet pihalle, reikä ja toinen anturi alemmaksi. Nesteet sisään, ilmaus ja vähä parani tilanne mutta ei mieluista tulosta. Jännä jotta viime kesänä toimi Whitessä samalla anturilla ja alemmassa kohti ihan normaalisti, vähänkin ku meni yli puolenvälin nii lähti päälle mutta Japessa ei ? En ymmärrä mistä tämä voi johtua

Pakosarjan alla oleva laippa vuoti. Tiivisteen vaihtoo eikös tuossa katkennu kaks pinnapulttia... Pakosarja irti. Toinen lähti nätisti ja toisen joutui poraa, tekemään uudet kierteet. Samalla kävin läpi muut kierteet ja kannesta kävin pari kierrettä läpi kans ku laitoin uusia pinnapultteja. Katin kiinnityksen kohalla näkyi vähä mustaa olevan ja pultti poikki noh putki pois ja kävin viereiset kierteet läpi. Huomenna kassoa uus reikä ja pultti siihen. Harmi kun ei oo pakosarjan tiivisteitä saatika tuota katin tiivistettä... Peltisarjaa mallailin mutt saisi pikkasen taivuttaa etunmaisia putkia sivulle ku ottavat etupalkkiin kiinni, eikä kyllä ole sitä sopivaa laippaa katille... Tarjotkaa sitä laippaa  :D


Osasi vastustella koko tämän päivän miltei kaikki  :buck2:
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 240 STW "Jape" anturi ja pakosarja
« Vastaus #133 : 01.05.2015, 10:53:16 »
Ilmailin järjestelmää ja kattelin miten flekti lähtee päälle. Miltei punaisen rajaan nousi ennen kuin lähti päälle. Ajattelin jotta liijan ylös laitoin anturin. Jäähdytys, nesteet pihalle, reikä ja toinen anturi alemmaksi. Nesteet sisään, ilmaus ja vähä parani tilanne mutta ei mieluista tulosta. Jännä jotta viime kesänä toimi Whitessä samalla anturilla ja alemmassa kohti ihan normaalisti, vähänkin ku meni yli puolenvälin nii lähti päälle mutta Japessa ei ? En ymmärrä mistä tämä voi johtua

Pakosarjan alla oleva laippa vuoti. Tiivisteen vaihtoo eikös tuossa katkennu kaks pinnapulttia... Pakosarja irti. Toinen lähti nätisti ja toisen joutui poraa, tekemään uudet kierteet. Samalla kävin läpi muut kierteet ja kannesta kävin pari kierrettä läpi kans ku laitoin uusia pinnapultteja. Katin kiinnityksen kohalla näkyi vähä mustaa olevan ja pultti poikki noh putki pois ja kävin viereiset kierteet läpi. Huomenna kassoa uus reikä ja pultti siihen. Harmi kun ei oo pakosarjan tiivisteitä saatika tuota katin tiivistettä... Peltisarjaa mallailin mutt saisi pikkasen taivuttaa etunmaisia putkia sivulle ku ottavat etupalkkiin kiinni, eikä kyllä ole sitä sopivaa laippaa katille... Tarjotkaa sitä laippaa  :D


Osasi vastustella koko tämän päivän miltei kaikki  :buck2:

Mulla on parikolme vuotta vanha Nissenin turbo syyläri ja siinä anturi, lämmöt nostaa puolikkaan ja punarajan väliin ja flekti käynnistyy. Kuuma anturi taikka paskanen syyläri?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Plyyssiä ja pakosarja
« Vastaus #134 : 04.05.2015, 23:53:35 »

Tarvittavat tiivisteet hankittu pakosarjalle ja putkelle. Osia tuli myös paljon lisää kiitos näistä hookkan ja Panssarivaunu  -H-


Plyyssisen takapenkin sain pitkän etisinnän jälestä. Tähän piti vaihtaa kaado mekanismi jottai sain täydellisesti toimivan


Yhtehäisen näköinen  :)


Peräkonttiin tuli Orikinelli kaukalomatto


Pakosarja ja putkisto kasaantu nätisti, eikä vuoda enää. Konehuoneesta vähä yleiskuvaa, lämpöpeltikin sai väriä


Kokonais kuvaa. Vielä tuohon 850 helmat sovitella ja takalippa lisäksi myös. 16" vanteet alle myös nii aijj  8)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Autoracing  KL-varaosat