Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240 STW "Jape"

  • 304 Vastauksia
  • 99293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" alakerta tilkitty
« Vastaus #210 : 12.06.2016, 00:54:18 »

Niputtelin alakerran uusilla stefoilla ja tiivisteillä. Nyt vain oheismateriaalia ympärille rakentamaan  :D
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Kansi
« Vastaus #211 : 16.06.2016, 23:05:41 »

Kantta tuli tehtyä. Ventiilinpuolelta ajoin pakokanavan yhtäisoksi kui seetirenkaan. Tuli myös samaa tehtyä imukanavalle ja kattoa vähä nostin.  Ventiilit putsasin ja puhalsin kanavat sekä kannen ulkopäin. Huomenna jos kiikuttaisi koneistamolle oikasuun. Vielä on mietinnässä teetätänkö kavennukset ventiileille, riippuu laitanko peltisarjan tähän

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Konetila
« Vastaus #212 : 27.06.2016, 23:10:54 »

Konetilan sain pääpiirteittäin pestyä vielä pitää rätillä ja vahvemmalla tökötillä käydä läpi. Osiakin on tullut puhhallettua aika pino vaatis maalia niskaan
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Pientä
« Vastaus #213 : 05.07.2016, 22:16:21 »

Japeakin välillä pajattannut. Kansi meni koneistamolle viimeviikolla. Eillen vähä malliksi niputtelin ja tänään pesin Lh johtosarjan,
Vauhti ei kieltämättä päätä huimaa. Kovasti harkinnu rupeis konetilan tästä maalaamaan

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Valoa
« Vastaus #214 : 09.07.2016, 11:13:13 »

Ajovalojen lasit vaihtelin vähempi puhallettuihin versioon, kuskinpuolella oli aika komia kivenisku. Samalla maalailin taustat mustaksi ja vilkunpuolelta myöskin


940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Uusia Moottoreita
« Vastaus #215 : 27.08.2016, 14:16:21 »

Tästä tuli tekemäni kansi hävitettyä. Tarkoitus olisi 531 kassoa tai jotain vieläkin parempaa. Ostin pari moottoria, toisessa olisi potentiaalia tähän

B234F Ajettu 296tkm yhdeltä omistajalta ja huolettu viimosen päälle. Ollut Wetterin asentajalla uudesta asti


B230FS Ajettu 343tkm
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #216 : 08.09.2016, 15:32:12 »

Kusti toi 405 kannen jossa ei ole suuttimen reikiä, eikä halkeemia. Tästä taitaa kansi tulla Japeen  :) Kiitos kaupoista Santtu244 -H-



940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #217 : 08.09.2016, 19:28:50 »
Oot kyllä aika epeli näiden erikoisuuksien trokaamisessa, tai sitten mä kattelen vääristä paikoista :D

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #218 : 08.09.2016, 21:31:14 »
Oot kyllä aika epeli näiden erikoisuuksien trokaamisessa, tai sitten mä kattelen vääristä paikoista :D

Tiedä nyt siitä trokaamisesta, näitä kuitenkin on tarkoitus pitää, rakennella ja harrastaa :)
Paikkoja on paljon missä osa liikkuu, jokaisella on mahdollisuus saada niitä :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #219 : 09.09.2016, 10:05:15 »
Oot kyllä aika epeli näiden erikoisuuksien trokaamisessa, tai sitten mä kattelen vääristä paikoista :D
Kyllä minä kutsuisin tätä mielummin harvinaisuuksien keräilyksi ::)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #220 : 09.09.2016, 21:03:15 »
Kyllä minä kutsuisin tätä mielummin harvinaisuuksien keräilyksi ::)
samaa mieltä,TROKARI sana ei mielestäni tässä kyllä kohtaa  ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #221 : 11.09.2016, 20:00:58 »

Purin kannesta ylimääräiset roippeet pois ja ventiilin hionnan aloittelin. 1kpl imuventiileitä valmis, enää vain loput  :D
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #222 : 13.09.2016, 22:56:56 »

Nyt ois imuventiilit hiottu, vielä pakovenat. Kannesta siistiä imu, pakoa muotoilla ja isontaa. Lopuksi tason oikaisu ja läppäys
Jäykemmät jouset tilata. Kovasti himottas kaventaa venanvarsia mutt taidan jättää tällä kertaa väliin, varsinkin kun pakopuolelle tulee turbon natriumtäyteiset venat
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #223 : 14.09.2016, 21:53:06 »
mistä kohti meinasit pakokanavaa isontaa?jäi vaan mieleen ku joskus myllärin esalta kansi hommista kyseltiin niin sano että pakokanavaa pitää isontaa sitten jos meinaa yli 250hp vaparista tehoa.paras muutos olis 38 vena ja vakio kanava.vai tuleeko tästä ahdettu?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape" 405
« Vastaus #224 : 15.09.2016, 22:33:21 »
mistä kohti meinasit pakokanavaa isontaa?jäi vaan mieleen ku joskus myllärin esalta kansi hommista kyseltiin niin sano että pakokanavaa pitää isontaa sitten jos meinaa yli 250hp vaparista tehoa.paras muutos olis 38 vena ja vakio kanava.vai tuleeko tästä ahdettu?

Jouhevammaksi mutkaa, ainakin kanavan kattoa. Isompi vena vois auttaa, tuohon vakio kanavaan en todellakaan usko.
Joskus voi ahdettukkin tulla, remmillä


Tänään saatu pakovenat hiottua
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

KL-varaosat  Race.fi