Samppasport  Futurez

Volvo 945, Pussitettu nokkamuki + Volvo 240 B230FK

  • 91 Vastauksia
  • 51099 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #15 : 30.12.2014, 02:27:35 »
Kiitoksia jälleen palautteesta!

Takavanteiden sovitus on vielä vähän vaiheessa. Niinkuin aloitusviestin kuvassa näkyy ottaa rengas pahasti kaareen kiinni, mutta kuvassa on pokkaus vakiomitoissaan ja lisäksi muovinen sisälokari paikoillaan. Pitää rälläköidä pokkaus pois niin näkee miten alkaa istumaan. Tämän lisäksi joutunee hieman mankeloimaan takakaaria ulospäin tai pahimmassa tapauksessa tekemään uudet takavanteet/siirtämään nykyisistä keskiöitä isomman offsetin toivossa :idiot2:

Väri vielä vähän vanteiden osalta auki. Vannehopea omalla tavallaan kiehtoisi, mutta omalla tavallaan tykästyin tähän väriin:

Tuota kun saisi ruiskuvärinä niin voisi olla aika siisti tuon myrkynvihreän kanssa S*

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #16 : 31.12.2014, 14:38:37 »
Mankelilla noi kaaret venyy kovin kehnosti, jos niistä meinaa siistitkin saada. Mun edellisestä oli joku seppä pilannu takakaaret ihan täysin :facepalm: Sisäloksut ja pokkaukset pois eikä tuo keskiön siirto ihan mahdoton homma ole jos ei siltikään mahdu joustaan enempää sisään. Tää aiheuttaa ulkonäköpaineita omalle kontille :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #17 : 05.01.2015, 22:54:07 »
Putkisto tuli tehtyä volvoon. Vakiolaippa, jossa ite tehty supiste 2.5"--> 3". Downpipen jälkeen 2.5" ilman kattia ja takana yks iso läpivirtaava vaimennin.


Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #18 : 04.02.2015, 23:49:35 »
Päivitellääns tätäkin. Pientä hiljaiseloa ollut "projektin" suhteen, kun eräs lauantai ilta kolmisen viikkoa sitten veti yllättäen tiet jäähän ja spinnasin 80kmh vauhdeista motarin kaiteeseen. Ekana irtosi perä tiestä, normaalisti pieni vastaohjaus, joka menikin hyvin, kunnes tuli sula kohta ja jäätävä vastaheitto. Tästä sitten ekana perä eellä kaiteeseen, jonka jälkeen uusi spinnaus ja keula eellä uudestaan.

Vahinkoahan tuli jonkunverran:



Molemmat takaumpiot, takakontti, vasen takakulma, takapuskuri, vasen etuumpio/vilkku, maski, etupuskuri, vasen etulokari, yms :idiot2:

Noh muutama päivä ja keula sai uutta ilmettä:

Lokarien kulmien muokkausta:



Rälläkällä takakulma irti. Tiivistepinnan pokkauksen purin pisteistä ja liitin korjauspalan tulppahitsaamalla niinkuin alunperinkin. Kuvassa jätetty vielä hieman reunoille pelivaraa...

Korjauspala hitsattu kiini:

Tinattuna ja paklattuna. Pakkelia todella ohut kerros...


Kaipaa vielä viimeistelyä ;)

Tullut myös jotain muuta tehtyä.

Kaarien pokkaukset leikattu ja vanteita soviteltu. Takavanteita pakko kaventaa tuumalla, kuvassa hieman camberia leveän vanteen takia, mutta tähän pyritään:

Säädettävä panhard:

Tuplavakaaja:

Poissa Artorou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #19 : 05.02.2015, 12:49:29 »
 :o :o :o :o Silkkaa seksiä  S*
Volvo 940 STW Tbo -95
Volvo 240 GL -89 EX
projekti Nissan 200sx -89

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #20 : 05.02.2015, 13:18:59 »
Maalaatko vaan ton takakulman vai ylimaalaatko? Nättiä jälkee taas, kyllä siitä hyvä tulee :)
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #21 : 05.02.2015, 15:04:30 »
Kumeillakin voi näköjään pilata auton, miksi leveille vanteille pitää venyttää ihan liian kapeat kummit :idiot2: :facepalm: Kai nyt vielä sentään edes tulee ihan sikana camberiakin (kyllä se taka-akselikin taittuu), että näyttää vielä vähän tyhmemmältä :buck2:
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #22 : 05.02.2015, 16:06:24 »
Kumeillakin voi näköjään pilata auton, miksi leveille vanteille pitää venyttää ihan liian kapeat kummit :idiot2: :facepalm: Kai nyt vielä sentään edes tulee ihan sikana camberiakin (kyllä se taka-akselikin taittuu), että näyttää vielä vähän tyhmemmältä :buck2:
Yhtälailla makuasia niinkuin kuormajouset+jääkiekot ja suokumit.. Kaikki ei tykkää kaikesta, jos haluaa ne 10" leveet vanteet kaarelle niin onnistuuko se sun mielestä 275 leveillä kumeilla?

Mitä minä kuulen? Pussihousujen rahinaa S* ;D Älkää huoliko, maailmassa on ja tulee olemaan vieläkin enemmän traktorivolvoja kuin stancevehkeitä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015, 16:10:59 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #23 : 05.02.2015, 16:49:21 »
Alkaahan näitä keulaswappeja ilmestymään enemmänkin. Hyvä näin! Mukavampi nähdä faceliftejä liikenteessä mitä noita isolamppusia.

Ja ilmajouset takavetovolvossa ei taida myöskään olla mikään ihan jokapäivänen projektin aihe. Pitääkin alkaa seurailemaan miten edistyy 8)

Pikku miinus tulee kyllä peltivanteista. Ne ei vaan sytytä. Mutta ei sen enempää keskeneräistä kommentoimaan, innolla odottelen mitä tästä saat aikaan S*
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #24 : 05.02.2015, 17:15:10 »
Tämä vaihe meni itseltä ainakin hyvin nopeasti ohi. Nykyisin ajo-ominaisuudet menee mataluuden edelle ja vanteille asennetaan niille sopivat renkaat.

Peltivanteet alkaa tosiaan olla ehkä vähän nähty juttu näissä mutta mielenkiinnolla odotetaan täälläkin miten ilmajouset saat toteutettua ja paketin pelaamaan! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #25 : 05.02.2015, 20:26:43 »
Ihan vaan pohdintana, mutta mitä hyötyä on esim 10" vanteesta vrt että toisi esim 7" vanteen yhtä lailla 5cm ulommas kuin se pyöräholvissa mahtuu?

Ja mitä hyötyä on saada vanne kaarelle kun ei siihen mahdu rengas lähimaillekaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #26 : 05.02.2015, 20:47:14 »
Tartteeks kaikesta aina ettiä se hyöty? Eipä oikeestaan mitään hyötyä ole aftermarketti vanteistakaan liikenteessä? Miksei siis ajettaisi vaan oem-vanteilla?

Asiaan, hyvän näköstä puuhastelua edelleen. Faceliftauksen olisin jättäny välistä, mutta menihän se tossa muun remontin ohella sopivasti   ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #27 : 05.02.2015, 21:04:32 »
Tartteeks kaikesta aina ettiä se hyöty? Eipä oikeestaan mitään hyötyä ole aftermarketti vanteistakaan liikenteessä? Miksei siis ajettaisi vaan oem-vanteilla?


no rengas/vanne valinnat aika olennaisia, jos auton ajettavuutta halutaan parantaa. Miks käyttää siihen auton alustaan mieletön määrä aikaa ja xxxxeuroja jos koko homma vejetään överiks laittamalla alle sellanen rengastus, että jos millinki joustaa nii kaariin raapii. eikö sillon ois sama napata kokonaan iskarien tilalle rautakangen pätkät. Tai sitten venytetään se 195 kumi sille 10" vanteelle jollon rengas menettään lähes kaikki ajoominaisuudet.

Edit. enkä nyt meinnannu dissauksena tälle prokkikselle, koska kesken-erästä on paha arvostella. vaan ihan yleisesti ku tästä ko. toimepiteestä on tullu nyt se "ainoo oikee" tapa tehhä autoon alusta.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015, 21:07:07 kirjoittanut jepajee »
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #28 : 05.02.2015, 21:16:51 »
Harva taitaa näitä ilmajousia ja coileja näihin lähes vakioihin rakennella muutenkuin maksimimadallus mielessään..
Tottahan toki TÄMÄ näyttää miljoona kertaa paremmalta ja on parempi ajaa vrt TÄMÄ.
Tässä noin niinkun kärjistetysti se mitä tällä foorumilla tunnutaan suosivan ::)

Anteeks jos tuo seiskan kuva on jonkun käyttäjän täältä, googlen kuvahaku vaan ekana tarjos tommosta..

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Ilmajousitusta rakentamassa.
« Vastaus #29 : 05.02.2015, 21:23:28 »
Anteeks jos tuo seiskan kuva on jonkun käyttäjän täältä, googlen kuvahaku vaan ekana tarjos tommosta..

Hakusanoilla merikontti, suokumit, jääkiekko korotus, käännetyt pellit?  ;D
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo