Proturbo  Autodiagnoosi

S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)

  • 258 Vastauksia
  • 68333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #210 : 22.10.2017, 18:34:56 »
Osaako kukaan neuvoo, millä nimellä kulkee tommonen englannin kielen sana "Steering column U-joint"? Eli siis kyse jostain ohjauksen nivelestä vissiin? Lueskelin vaan, että sekin saattaisi aiheuttaa tuota ohjauksen kireyttä. Sitä voisi alkuun kokeilla rasvata tai kerralla vaihtaa jos on helppo homma itse vaihtaa. Pitäs vaan tuo osan nimi saada ensiksi selville.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #211 : 22.10.2017, 19:59:44 »
Osanumerot löytynee tuolta:
https://www.volvopartswebstore.com/

Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #212 : 28.10.2017, 13:38:06 »
Eipä tuo lukija löydä sit kuitenkaan sitä ohjaukseen liittyvää vikakoodia...

Mutta tommonen koodi tuli ECM puolelta kun ECM-532D liian suuri signaali. Liittyy nähtävästi kaasuläppäkoteloon. Näyttää että on permanent fault eli ei pysty nollaamaan. Itse en ole tehnyt kyseiselle osalle muuta kuin ottanut liittimen kerran irti kun putsasin sitä. Onko muilla jotain lisätietoa kyseisestä koodista?
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #213 : 16.12.2017, 16:52:41 »
Antautu seuraava osa volvosta:




Kuskin puolen taka iskarin yläpää murtui molemmista kiinnityskohdista. Mitähän seuraavaksi...
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #214 : 29.12.2017, 21:12:52 »
Kyllä nyt alkaa mennä tosissaan moti tuohon Volvoon. Aivan jatkuvalla syötöllä jotain vikaa, edellisen kun saat korjattua niin seuraava kurkkii jo kulman takana.

Tuon jousituksen kun olin saanut korjattua, seuraavana päivänä töihin mentäessä, moottorin vikavalo sytty... Kotiin kun pääsin, lukasin koodit. Herjasi ulkolämpötilan anturista. Noh, osa tilaukseen, ei onneksi maksanut kun 20 euroo.

Tänään kävin sitten osan hakemassa ja olin aikeissa asentaa sitä niin eikös seuraava vika pamahtanut vireille. Takakontti ei enää suostunut aukeamaan, vasen takavalo oli päällä jostain syystä vaikka virrat oli avaimesta käännetty pois, myös oikea etu parkki oli päällä... Hieman siinä raavin päätä vitutuksen kourissa, että mikä ihme tässä nyt voi oikein olla. Purin sitten takaata pois osia sen verran, että pääsin ottamaan takakontin mikrokytkimen liittimen irti ja kas kummaa, valot sammui. Eli vika todennäköisesti pakko olla tuossa mikrokytkimessä. En vaan ymmärrä miten se voi sekottaa noi sähköt tolleen ja sytyttelee ihan randomi paikoista polttimoita.

Sitten se itse ulkolämpötilan anturin vaihto, eihän se onnistunukkaan niin helposti kun olin kuvitellut, johdot menee jonnekkin ovipahvin sisään nähtävästi joten joutuu menee huomenna jonnekkin sisätiloihin purkaamaan ovipahvia ja vaihtamaan tuo anturi.

Heikoilla vesillä mennään nyt volvon kanssa, jos rahaa olisi niin vaihtasin tuon pois hyvinkin nopeasti.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #215 : 31.12.2017, 16:03:35 »
Uusi mikrokytkin ei sitten auttanu kun hetken... Laitoin takakontin uudestaan kiinni niin taas jäi kontti lukkoon. Vika oltava siinä johtosarjassa mikä menee kontin lukolle ja mikrokytkimelle.

Laitoin uuden ulkolämpötilan sensorin paikoilleen, mutta edelleen auto nykii kiihdytyksissä ja heittää saman vikakoodin kun aikasemminkin. Ei tuu enää muuta mieleen kun, että laitoin johdot väärin päin asentaessa. Mielenkiintoista vaan, että molemmat johdot olivat valkoisia, ei siis voinut mitenkään tietää onko niillä joku merkitys miten päin menevät.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Volin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #216 : 01.01.2018, 08:42:42 »
Heikoilla vesillä mennään nyt volvon kanssa, jos rahaa olisi niin vaihtasin tuon pois hyvinkin nopeasti.

Itselle tuli syksyllä  mitta täyteen volvo seikkailusta. Kaikenlaista pientä vikaa jatkuvalla syötöllä. Todennäköisesti ainoa volvo ikinä tässä taloudessa  ::)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #217 : 03.01.2018, 14:21:34 »
Tuskin se auton nykiminen ulkolämpömittarista johtuu.. Jos en väärin muista niin ei ole väliä miten päin ne johdot on.. Eikä moottorin vikavalo syty siitä anturista.
On joku muu vika jos sen sytyttää. Missä olet luetuttanut koodit?

Takakontin vika johtuu johtosarjasta ja rikkoutunut kohta löytyy, jostain siitä kumisesta haitari osasta.. Aika yleinen johdon rikkoutumis paikka autossa, kuin autossa.
Maksoi muistaakseni 30€ mutta jos kolvi pysyy kädessä, sen askartelee itse kuntoon.. Ainakin niin tein itse.. Vaikka helpommalla pääsee, kun vaihtaa johtosarjan.  :)

Jos antaa vikakoodia kaasuläpästä niin vika on todennäköisesti siellä suunnalla.. Joko se on likainen tai rikki. Tai sitten kuten omassani, huohotinletku poikki.
Tämä antoi sitten vaikka jos mitä vikakoodia...

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #218 : 03.01.2018, 19:43:44 »
Näin vähän arvelinkin, että takakonttia vaivaa se rikkoutunut johtosarja. Ongelma on vaan se, että en pääse siihen johtosarjaan käsiksi kun kontti on kiinni ja pysyy :D Oon yrittäny aukaista lukkoa 12V ulostulosta jossa kaksi johtoa, jotka laitan lukon ensimmäiseen ja kolmanteen pinniin. Lukko naksuu vaan, mutta ei aukea. Jostain foorumilta lueskelin, että voisi aukea sillä konstilla. Eipä auennut... Tilasin uuden johtosarjan Biiliasta, hintaa 60 euroo.

Sitten noista vikakoodeista. Luen koodit omalla Autelin MaxiDiag Elite MD802-lukijalla. Pitäisi aika kattavasti löytää kaikki koodit. Tämmösiä koodeja sieltä löytyy tällä hetkellä:

ECM-532D= communication, central electronic module (CEM): Signal too high
ECM-1100= outside temperature sensor: Signal too high
CEM-3A00= ECM, software: Faulty Signal

Tuota viimeistä antaa satunnaisesti, muistaakseni liittyy tuohon lastuun

Tuo ensimmäinen koodi on se mikä mua vaivaa, se on antanut tuota jo pitkän aikaa ennen kun tää moottorin vikavalo alko palamaan. Auto toimi sillon normaalisti. Joten en usko senkään liittyvän tuohon vikavaloon. Voisiko tuo eka koodi liittyä jotenkin siihen kaasuläppään? Aluksi luulin, että tuo koodi liittyisi tuohon lastuun, en tiedä oikeen enää.

Miksi se ulkolämpötilan sensori ei voisi sytyttää tuota vikavaloa? Se on kuitenkin kytketty myös moottorinohjaus yksikköön. Mitähän virkaa tuolla kyseisellä sensorilla on? Miten moottori käyttää tätä hyödyksi?

Käyn lauantaina Biliasta hakee tuon kontin johtosarjan niin luetutan siellä koodit vielä, katotaan jos löytävät jotain muuta mitä mun lukija ei löydä.

Kotimatkalla laitoin torquen päälle ja seurailin kaasuläpän asentoa. Voisin kuvitella, että sen pitäisi olla melko tasainen kiihdytyksissä, jos kaasun pitää tasaisena? Minulla se heittelee aika rankasti alaspäin, aina kun alkaa auto nykimään. Tyhjäkäynnillä prosentit läpän asennossa oli 11%.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2018, 19:51:07 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #219 : 03.01.2018, 21:18:48 »
Kyllä mulla heitti vikavalon V50ssä kun ulkolämpötilan anturissa oli kosketushäikkä(lämpötila näytti mitä sattuu). Signaalili liian suuri.

Hapettumaa oli boksin pinneissä mihin anturin johto tulee.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2018, 21:26:00 kirjoittanut AkiT »
Audi A4
Volvo V50

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #220 : 03.01.2018, 21:26:55 »
Kyllä mulla heitti vikavalon V50ssä kun ulkolämpötilan anturissa oli kosketushäikkä(lämpötila näytti mitä sattuu).

Tämä ulkolämpötila sensori on mielestä eri kuin se mikä näyttää lämpötilan kojelaudassa.

Kyseinen sensori minkä vaihdoin, sijaitsee kuskin puolen peilissä ja on siis yhteydessä moottorin ohjaukseen. Apukuskin puolella peilissä oleva anturi on se mikä mittaa ulkoilman lämpötilan ja syöttää sen arvon kojelaudan näyttöön. Käsittääkseni tämä sensori myös hoitaa tuon ilmastoinnin toimivuuden jne. Korjatkaa jos väärässä olen. Mutta jos puhut tuosta kuskin puolen peilin sensorista niin siinä tapauksessa tämä tarina kävisi yhteen minun ongelmani kanssa.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #221 : 03.01.2018, 21:42:03 »
Juurikin kuskipeilissä oleva.
Audi A4
Volvo V50

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #222 : 03.01.2018, 21:43:11 »
Juurikin kuskipeilissä oleva.

Mitä teit sille oikeen, että sait toimimaan? Mulla ei vikakoodi lähe mihinkään vaikka uusi anturi asennettu.

Pystyykö tuota huohotinletkua tarkistamaan konehuoneesta käsin? Se sijaitsee jossain kaasuläppäkotelon suunnilla?
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #223 : 03.01.2018, 21:49:13 »
Kävin liittimet läpi verhoilun sisältä. Monessa pinnissä oli hapettumaa. Tällä alko toimimaan enkä siis uusinu anturia.
Audi A4
Volvo V50

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 -04 (Huoltopäiväkirja)
« Vastaus #224 : 03.01.2018, 21:53:40 »
Aluksi luulin, että tuo koodi liittyisi tuohon lastuun, en tiedä oikeen enää.

Mulla luettiin vasta vidalla vikakoodit ja kun mulla löytyy tuo sama lastu niin ei antanut mitään siihen vihjaavaa koodia eikä siis mitään noista kolmesta, eli tuskin siitä johtuu  ???
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

 

Futurez  Kulkukoira