Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1068916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1275 : 20.03.2019, 21:41:21 »
Tarkoitat varmaan sitä rajaa , jonka alapuolella mennään sähköllä ja yläpuolella dieselillä. Se on varmaan ihan ohjelmistollisesti säätyvä raja , joka ihan järkevästi laskee alemmaksi isoilla nopeuksilla, koska on selvää , että polttomoottorin tarve tulee eteen paljon helpommin kaasupoljinta painamalla , kuin pienillä nopeuksilla.

Tämä ominaisuus korostuu kun ajaa Save-moodilla. Maantiellä mennään täysin polttomoottorilla ja taajamissa pienillä nopeusrajoituksilla pääsee ajamaan sähköllä. Vaihtorajan muutos on iso nopeuden suhteen.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1276 : 22.03.2019, 18:34:07 »
Tavallisesti nelivetoautossa pitää olla kaikki renkaat saman kokoisia, että nelivetoasennossa ei synny pyörimisnopeuden eroa. Mitenkähän tässä D6 hybridissä tuo vaikuttaisi jos esim. laittaisi eteen hieman pienemmät ja taakse suuremmat renkaat? Siinähän takaveto on sähkömoottorilla. Jos edessä olisi 225/45-17 ja takana 235/45-17 niin niiden vierintäero on 1,4%. Eli onkohan taka-akselin pyörintänopeus jotenkin lukittu etuakseliin? Vai onko luistonesto ainoa joka tuon pienen eron ehkä huomaisi?

Poissa Kjyyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1277 : 22.03.2019, 21:33:27 »
Terve,
Tuli ostettua elämäni ensimmäinen volvo ja mikäs muukan kuin d6 hybrid. Koeajo ja koukussa oltiin.

Vajaan viikon ajo ja eka ilmoitus "akkujen lataus häiriö, huolla kiireesti"
Onko muille ilmenny moista ilmoa? 

Poissa asdzesar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1278 : 22.03.2019, 23:19:01 »
Tavallisesti nelivetoautossa pitää olla kaikki renkaat saman kokoisia, että nelivetoasennossa ei synny pyörimisnopeuden eroa. Mitenkähän tässä D6 hybridissä tuo vaikuttaisi jos esim. laittaisi eteen hieman pienemmät ja taakse suuremmat renkaat? Siinähän takaveto on sähkömoottorilla. Jos edessä olisi 225/45-17 ja takana 235/45-17 niin niiden vierintäero on 1,4%. Eli onkohan taka-akselin pyörintänopeus jotenkin lukittu etuakseliin? Vai onko luistonesto ainoa joka tuon pienen eron ehkä huomaisi?

Tä ei nyt ole mikään asiantuntijan faktatieto, mutta perusinssinä kuvittelisin että etupäässä tulisi jonkun verran ylimäärästä mekaanista rasitusta kun takapää puskee nopeampaa. Nelivedolla siis. Itse en laittaisi.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1279 : 23.03.2019, 08:16:38 »
Terve,
Tuli ostettua elämäni ensimmäinen volvo ja mikäs muukan kuin d6 hybrid. Koeajo ja koukussa oltiin.

Vajaan viikon ajo ja eka ilmoitus "akkujen lataus häiriö, huolla kiireesti"
Onko muille ilmenny moista ilmoa?
Terve,
Itselläni tuli samainen ilmoitus, heti seuraavana päivänä, kun ostin auton. Mutta lähti itsekseen pois, eikä ole tullut takaisin 7kk aikana.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1280 : 23.03.2019, 09:01:06 »
Tavallisesti nelivetoautossa pitää olla kaikki renkaat saman kokoisia, että nelivetoasennossa ei synny pyörimisnopeuden eroa. Mitenkähän tässä D6 hybridissä tuo vaikuttaisi jos esim. laittaisi eteen hieman pienemmät ja taakse suuremmat renkaat? Siinähän takaveto on sähkömoottorilla. Jos edessä olisi 225/45-17 ja takana 235/45-17 niin niiden vierintäero on 1,4%. Eli onkohan taka-akselin pyörintänopeus jotenkin lukittu etuakseliin? Vai onko luistonesto ainoa joka tuon pienen eron ehkä huomaisi?

Pito-ongelmat on enemmän etupyörillä ja siksi lienee turhaa laittaa taakse leveämpiä renkaita.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1281 : 23.03.2019, 12:23:19 »
Pito-ongelmat on enemmän etupyörillä ja siksi lienee turhaa laittaa taakse leveämpiä renkaita.
Se on tyhmän näköistä jos takarenkaat on pienemmät. :2funny: En ole laittamassa nyt tuollaista rengastusta, mutta tulipahan vaan mieleen , että mitä jos..

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1282 : 23.03.2019, 21:31:51 »
Ajattelin ajella kuukauden tai kaksi tuolla Nesteen MY dieselillä eli sillä uusiutuvalla dieselillä mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.  Onkos kukaan ajellut sillä ja mitkä on kokemukset? Kait tämä D5 kone kestää ajella tuolla?

Sika kallista se tietysti on, mutta pakko testata....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1283 : 23.03.2019, 21:55:31 »
Oulun seudulla 0.2€/l kalliimpaa mitä normidieseli, ei juuri nappaa edes kokeilla.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1284 : 24.03.2019, 10:12:18 »
1230km/37l = 3l kulutus.. Saas nähdä mikä mahtaa olla kulutus tällä tankilla kun kelit lämpee kokoajan :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1285 : 24.03.2019, 15:33:07 »
Onhan tuossa MyDieselissä se hyvä puoli että ei tarvitse murehtia sitä jäätyykö se tankkiin talven tullen.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1286 : 24.03.2019, 17:26:21 »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1287 : 24.03.2019, 19:09:40 »
My Diesel keskustelua voi jatkaa:


https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=102462.msg1061368818#msg1061368818

Sillätavallahan tuo kuuluu hybriditopikkiin että hyvin vähäisen polttoaineenkulutuksen takia riski siihen että kesälaatua jää tankkiin liian pitkälle syksyyn on merkittävä.

Tosin onhan noita vastaavia dieselpolttoaineita myös muitakin. Tai sitten lisää vaan tankkiin jäänestoa.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1288 : 25.03.2019, 08:22:36 »
Nyt kun hybridiakun lataa täyteen niin näyttää 45km range ja heti kun on ajanut 300m niin tippuu 40km,  muuttuuko tämäkin asia kun kelit lämpee?

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1289 : 25.03.2019, 08:33:21 »
Nyt kun hybridiakun lataa täyteen niin näyttää 45km range ja heti kun on ajanut 300m niin tippuu 40km,  muuttuuko tämäkin asia kun kelit lämpee?

Eikös se täynnä pitäs 50 näyttää, edes hetken..


Ite testaillu nyt eroja ajanko töihin moottoritietä +satasta, tai pienempiä teitä 40-60kmh. Akku riittää työmatkoihin kummallakin vaihtoehdolla, erot tolla matkalla mitättömiä omassa käytössä. Päivän ajot n 22-25km reitti valinnasta riippuen. 30-35km on siis max range ollut, 50 on kyllä märkäuni

Mutta perus arkiajossa en dieseliä tartte. Töihin, kauppaan ym riittää 1 lataus vuorokaudessa.
V60 D6

 

Elekma  Autoracing