Proturbo  Autodiagnoosi

J2K:n V70 D5 awd -07.

  • 517 Vastauksia
  • 124870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #360 : 16.04.2018, 09:25:05 »
Kiitos tiedosta. Laitan nyt ensin toisen välijäähyn ja katselen sopivan aihion turboksi.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #361 : 20.04.2018, 19:07:39 »
Koiranluut vaihdettu eteen ja kilometrin koeajon perusteella kolina loppui. Vanhat luut ovat jämäkkiä käsin väännellessä  :idiot2:
Turboa meinasin alkaa vaihtamaan huomenna, mutta sekin meni uusiin puihin. Pomo soitti 19.00 ja pyysi sunnuntaiksi töihin. En viitsi alkaa remonttiin jos en saakaan huomenna valmiiksi. Sitten on jo pitkä revisio edessä, eli pelkkää työntekoa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #362 : 21.04.2018, 10:32:25 »
Aloin kuitenkin vaihtamaan turboa, mutta taitaa olla liian iso työ näin äkkiseltään.  En pääse alapuolen öljy ja jäähdytysletkuihin käsiksi ilman että purkaisin alakertaa pois tieltä. 


Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #363 : 21.04.2018, 11:05:25 »
Kulmavaihteen pois purkamalla luulisi tulevan tarpeeksi tilaa. Vaikea tuota on mitenkään muuten irroitella ilman lapsen käsiä

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #364 : 21.04.2018, 11:08:04 »
Menisin yläkautta, moottorin yläpoikkituen purkamalla tilaa tulee enemmän. Tosin, d5 en oo koskaan katsonut sille puolelle. Tdihin muutaman kerran.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #365 : 21.04.2018, 11:42:38 »
Yläpuolelta purettu kaikki pois mutta alas en pääse käsiksi ilman suurta operaatiota. Nyt pitää antaa periksi ja alkaa kasaamaan  :(
Ahtoilman yksi kiinnike ainakin jo hajoitettu  :-\
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #366 : 22.04.2018, 06:50:12 »
Hei,

Joo, kyllä paikat on niin piukat, että kulmavaihde on otettava pois tieltä. Samalla tulee putsattua ja voideltua myös booriholkki jos ajattelee ns.”ilon kautta”.

Mikä muuten tuon originaalin Garretin tyyppi on?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #367 : 22.04.2018, 10:28:30 »
Booriholkki on jo uusittu kun onnistuin "polttamaan"  laatikon öljypumpun.
Turbo on GTB2056VL
Mitäs tuossa kulmavaihteen irroituksessa pitää huomioida / varoa?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #368 : 22.04.2018, 10:50:08 »
Mitäs tuossa kulmavaihteen irroituksessa pitää huomioida / varoa?

Ei yhtään mitään.

Oikealta puolelta vetari irti jonka jälkeen kulmavaihteesta kaikki pultit irti ja veto suoraan poispäin niin pitäisi tulla syliin. Voi olla että hiukan vaatii kardaanin pudottamista keskikiinnikkeestä alaspäin, että mahtuu taittumaan pois kulmavaihteen laipan "kupista". Tietty jos varman päälle haluaa ottaa niin merkkaa tussilla kardaaniin ja laippaan merkit, että missä kohtaa kardaani on ollut. Mitään merkitystähän tuolla ei ole, mutta... :D

Surkeillakin työkaluilla muutaman tunnin homma kun kulmavaihde on jo takaisin paikoillaan :)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #369 : 22.04.2018, 12:42:11 »
Kesällä sitten auto pukkien varaan ja äijä alle.  Lähteekö vetari helposti vai voimalla?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #370 : 22.04.2018, 12:51:59 »
Tuurista kiinni. Joskus voi olla navassa tosi lujassa mutta tosi harvinaista. Voithan varmuudeksi ottaa napapultin jo valmiiksi irti ja ajella tovin siten? Luulisi kireimmänkin löystyvän viimeistään silloln.

Omasta otin öljynlauhduttimen edestä niin ei tullut vttssnaa niin paljoa. Muistaakseni myös yhtä pohjamuovin kiinnitysliparetta palkissa piti taivuttaa. Kardaanin ripustukseen en muistaakseni koskenut. Ei mahdoton homma ollenkaan.
Yksi kulmiksen pulteista oli vähän piilossa.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #371 : 22.04.2018, 12:53:41 »
Kesällä sitten auto pukkien varaan ja äijä alle.  Lähteekö vetari helposti vai voimalla?

Pienen nykäyksen avustamana pitäisi irrota nätisti. Pyörän napa on hyvä irroittaa alapallosta niin saa käännettyä napaa hiukan sivulle, jolloin vetarilla on enemmän liiketilaa.

Ja irroitusöljy on kaveri, varsinkin napapultin kanssa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8859
  • Teiden tukko
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #372 : 22.04.2018, 16:00:32 »
Pienen nykäyksen avustamana pitäisi irrota nätisti. Pyörän napa on hyvä irroittaa alapallosta niin saa käännettyä napaa hiukan sivulle, jolloin vetarilla on enemmän liiketilaa.

Ja irroitusöljy on kaveri, varsinkin napapultin kanssa.

Oikealla puolella on pidempi vetari, jossa on kannatinlaakeri. Kannatinlaakeri on tässä tapauksessa se, joka pitää vetarin päittäisliikkeen (vasemmalla puolella on lukkorengas boorin kohdalla). Oikean puolen vetarin pitää lähteä käsin ilman väkivaltaa pois. Takaisin asentamisessa täytyy varoa laatikossa olevaa stefaa.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1687
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #373 : 10.05.2018, 13:02:33 »
"Laatua" sen olla pitää. Brembon nimi maksaa ja osa kuitenkin vanha kierrätetty volvon alkuperäisosa.  Pyynti alkuun 119€ ja 80€  maksaa kun vie entisen takaisin. Syksyllä vaihdoin toisen taakse ja se maksoi noin 70€, eikä vanhaa tarvinnut palauttaa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2018, 17:56:51 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: J2K:n V70 D5 awd -07.
« Vastaus #374 : 30.05.2018, 19:14:10 »
Joko ahdin on paikoillaan :) ?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Elekma  Autoracing