Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Venttiilivarrenkumit B18/B20

  • 8 Vastauksia
  • 4875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JohnnyR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Venttiilivarrenkumit B18/B20
« : 06.01.2016, 18:27:06 »
Olipa mystinen homma.
Ei venavarrenkumit käyny B18 kanteen, otin B20 kannesta venat irti, erilainen ohjurin pää. Siihen meni kumi nätisti.

 Tutkin tallissa yhtä romukantta B18. Siihen on laitettu samat kumit ku noi uudet mitä mul on mut ei ne niissä ohjureissa kiinni oo pysyny, liikkuuvat venan mukana miten sattuu. Toi mihin oli tarkotus laittaa niin siinä ei ollu paikallaan ainuttakaan???

B18:sen ikää en tiedä, B20 on -75 miljoonalohko. Kellähän tähän ois vastaus antaa?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #1 : 06.01.2016, 18:49:48 »
Mä ostin joskus KG:lta venakumit tappikoneeseen.
Eke huomas ( en muista tiesikö jo aiemmin) että ne myy samoja kumeja tappikoneeseen kuin satasarjalaisiin- ja nimenomaan myivät nuita
satasarjan koneen kumeja tappikoneeseen.
Ekellä oli niitä oikeitakin kumeja, ja istuivat originaalin ohjurin päälle niin kuin pitää. Nuo KG:lta ostetut piti venyttämällä venyttää ohjurin päälle, pari taisi revetäkkin, eikä varmaan käytössä olisi pysyneetkään päällä. Ja oli niissä havaittavissa eroa kun vierekkäin vertasi.

Ettei sulla olis käyny näin noitten kumien kanssa? Että ovat satasarjan "liki sopivat" kumit.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JohnnyR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #2 : 06.01.2016, 19:00:09 »
Tohon B20:sen kanteen ne kävi ja olivat samanlaiset mitkä siitä entiset irti otin. Uudet kumit tilasin paikalliselta varaosalta -75 244:n B20 koneen tiedoilla. Tosiaan se ohjuri on erilainen, sama venytyshomma oli, yhtä koitin laittaa ja totesin ettei tule mtn.

Itte oon ton B20:sen autosta purkanu ja avannu, tuskin on aiemmin avattu kun auto oli seissyt 80 luvun lopulta ja aika koskemattomalta paketilta vaikutti.

Mutta tuota hämmästelin että miksi tuossa B18:sen kannessa mikä piti kunnostaa ei ollut siis koko kumeja ollenkaan olemassakaan. Siitäkin itte venat aamulla irrottelin. Kai siinä joku tiivistys pitäis olla. Huonoja kuvia tuli, pitää ottaa parempia kun taas talliin.

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #3 : 06.01.2016, 19:21:21 »
B18-koneessa ei ole alunperin ollut venttiilinvarrenkumeja ollenkaan. Tiivisteen virkaa hoitavat venttiilin ylälautasen päälle tulevat kumihatut.
Toimivat ikään kuin sateenvarjoina, joidenkin mielestä noista ei ole kauheasti hyötyä...

Tässä vp-autopartsin sivulla olevassa kuvassa osa nro 9.

http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=1201010302&startpage=2

 
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

Poissa JohnnyR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #4 : 06.01.2016, 19:26:01 »
Kiitos tätä pohdin itsekin että onkohan niitä ollutkaan ja ne kumihatut tosiaan siinä oli. Sen yhden venttiilin kun irrotin tokihan se kovettunut koppura mureni palasiksi. Muita en vielä siitä aukonut  juuri tämän tiedon puutteen takia.

Aina sitä uutta oppii, kasataan motti sitten näillä :)

Tosin jos joku tietää tekeekö joku valmistaja tuohon "oikeita" kumeja niin
semmoiset voisi hankkia.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 19:30:06 kirjoittanut JohnnyR »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #5 : 06.01.2016, 20:27:01 »
B-18 kannessa on alkuperäisenä  8,7mm venttiilivarret ,  se 20sen kumi ei oikein toimi siinä kun mittaa on sen verran enemmän. (vaikka koneistaisi paikan ohjurin päähän )

B-18 kanteen saa sellasia venttiiliohjaimia missä sisäreikä on 8mm ja saa käytettyä B-20 venttiileitä  ,niihin ohjaimiin saa koneistettua alkuperäisen kuminpaikan .Saa samalla kromipintasen venttiilinvarren jotka kestää kulutusta vähän paremmin .

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #6 : 06.01.2016, 22:13:37 »
Saako kysyä miksi pitää tehdä B18 kannesta ? Halpoja (ilmaisia) B20 aihioita varmaan löytyy varmasti  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa jheinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #7 : 16.03.2018, 11:24:39 »
Onko noihin b20 kannen venttilinvarren kumeihin käytetty liimaa tai ohjurin kierteyttämistä lukitsemiseen?
Vai luotetaanko näissä kumin kestävyyteen ja paikalla pysymiseen?
Vanhat kumit meinaan irtosivat sormin pyöräyttämällä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Venttiilivarrenkumit B18/B20
« Vastaus #8 : 16.03.2018, 23:53:49 »
Vanha kumi on kovettunut ja painunut kasaan, sen takia ne lähtee usein irti ihan vain ottamalla. Ei ole tarvetta lisäkiinnityksille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi