Kulkukoira  Proturbo

V50 2.0D täristää kiihdytyksessä

  • 6 Vastauksia
  • 3060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Diaz

  • Vieras
V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« : 31.05.2016, 23:22:58 »
Kun lyö lapun lattiaan jostain 1800rpm kohdilta, niin ainakin 4. ja 5. vaihteilla alkaa 2000rpm tienoilla täristää jonkun verran edestä ja samalla kuuluu tavallista kovempi (turbon?) ujellus. Vetarit ja turbo menossa paskaksi vai mitähän vielä?

Pistin tuosta DPF:n jo aikaisemmin mäkeen ja siellä on nyt debilin 175hv lastu sisällä.

Auto on vm. 2009 manuaali.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #1 : 01.06.2016, 23:34:39 »
Kun lyö lapun lattiaan jostain 1800rpm kohdilta, niin ainakin 4. ja 5. vaihteilla alkaa 2000rpm tienoilla täristää jonkun verran edestä ja samalla kuuluu tavallista kovempi (turbon?) ujellus. Vetarit ja turbo menossa paskaksi vai mitähän vielä?

Pistin tuosta DPF:n jo aikaisemmin mäkeen ja siellä on nyt debilin 175hv lastu sisällä.

Auto on vm. 2009 manuaali.

Noissa pihisee turbo jos on lastutettu ja tärinä 2000rpm on vauhtipyörästä,  joka pohjaa. Eli jos tärinän haluaa pois niin uusi vauhtipyörä tai softasta vääntöä alemmas.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Diaz

  • Vieras
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #2 : 02.06.2016, 17:41:17 »
Noissa pihisee turbo jos on lastutettu ja tärinä 2000rpm on vauhtipyörästä,  joka pohjaa. Eli jos tärinän haluaa pois niin uusi vauhtipyörä tai softasta vääntöä alemmas.

Oolrait. Mitäpä menisit lottoamaan että tuo vauhtipyörä kestää vielä ennenkuin levähtää, ja mistä tunnistaa kun se alkaa olla "tarpeeksi" finaalissa? Ei ole tapana tommoisia kiihdyttelyjä kyllä harrastaa, mutta huomasin vaan yhden ohituksen aikana tuon ilmiön.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #3 : 03.06.2016, 00:54:38 »
Oolrait. Mitäpä menisit lottoamaan että tuo vauhtipyörä kestää vielä ennenkuin levähtää, ja mistä tunnistaa kun se alkaa olla "tarpeeksi" finaalissa? Ei ole tapana tommoisia kiihdyttelyjä kyllä harrastaa, mutta huomasin vaan yhden ohituksen aikana tuon ilmiön.

Kyllä tuo vielä kestää,  harvoin noin alhaalta vedättää isolla vaihteella ja varsinkin nyt kun tietää vältellä. Sanoisin 50tkm ainakin pitäisi mennä. Paljonko sanottiin vääntöä olevan?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Diaz

  • Vieras
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #4 : 03.06.2016, 19:19:35 »
Kyllä tuo vielä kestää,  harvoin noin alhaalta vedättää isolla vaihteella ja varsinkin nyt kun tietää vältellä. Sanoisin 50tkm ainakin pitäisi mennä. Paljonko sanottiin vääntöä olevan?

Lapussa taisi lukea 175 Hv / 400 Nm.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #5 : 04.06.2016, 01:01:17 »
Lapussa taisi lukea 175 Hv / 400 Nm.

Vääntöä liikaa,  vauhtipyörässä ei ole vikaa!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Diaz

  • Vieras
Vs: V50 2.0D täristää kiihdytyksessä
« Vastaus #6 : 04.06.2016, 15:38:35 »
Vääntöä liikaa,  vauhtipyörässä ei ole vikaa!

Okei, eli paikat pitäisi kestää kunhan välttää tuota isommilla vaihteilla tapahtuvaa pohjaamista? Hyvä kuulla, kerkesin jo vittuuntua kun toikin maksaa pelkkänä osana yli 500 euroa.

 

Kulkukoira  Proturbo