Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti

  • 8 Vastauksia
  • 6048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« : 23.06.2016, 21:35:33 »
Siis taas matkalla mökille tämä kummitus syttyi.. Punainen kolmio ja otsikon mukainen teksti. Pikaisesti kone esiin ja vikakoodeja lukemaan NADA, ei siis yhtikäs mitään. Koitan nollata ja lähteä ajamaan paukahtaa heti uudelleen näkyviin. Auto ei oireile mitenkään kaikki näyttää ok! Onko mitään ideaa mistä lähteä tahkomaan? Nyt jatketaan matkaan kolmion kanssa mökille 60km kun ei tässä tienposkessa enempiä keksi tehdä.

V50
2005
2.4l Bensa
257000km

Hyvää jussia jengille!
Volvo V60 D6 - 14

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #1 : 23.06.2016, 22:08:15 »
Villi arvaus: Kampikammion paineentasauksen venttiili öljynsuodattimen jalassa. Avaa konepelti moottorin käydessä, kuuluuko astmaattista vinkunaa? Jos kuuluu, lakkaako kun nostat öljytikkua muutaman cm ylös?
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #2 : 24.06.2016, 22:56:41 »
Villi arvaus: Kampikammion paineentasauksen venttiili öljynsuodattimen jalassa. Avaa konepelti moottorin käydessä, kuuluuko astmaattista vinkunaa? Jos kuuluu, lakkaako kun nostat öljytikkua muutaman cm ylös?

Ongelma jälleen hävisi mystisesti. Mutta tarkistan tän huomenissa!  Lisäsin nyt öljyä hiukan koneeseen varuiksi kun näytti lähentelevän alarajaa.
Volvo V60 D6 - 14

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #3 : 25.06.2016, 15:06:18 »
Itse ajelin tuon varoituksen kanssa 2000km ilman ongelmia, sitten se katos. Tullut monesti tuo kyseinen häiriövalo ja koskaan ei ole toimintaan vaikuttanut.. Itsellä tuo tuli yleensä sillon kun oli kosteaa ja satoi vettä.. Vikakoodeista löytyi vertailu koodi joka koski kytkimen ja kaasupolkimen asentoanturiin.. Nyt ei ole vähään aikaan tullut varoitusvaloa, sen jälkeen kun poistin kattoluukun poistoputken tukkeutuman.. Valui vettä kuskin jalkatilaan aikaisemmin..

En ole varma, mutta tuo punainen kolmio ei vissiin tule silloin kun kyseessä on kampikammion venttiili kyseessä.. Ainakin kun mulla oli se haitariletku poikki, niin syttyi oranssi moottorihäiriön valo muttei mitään tekstiä..

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #4 : 26.06.2016, 15:59:15 »
Villi arvaus: Kampikammion paineentasauksen venttiili öljynsuodattimen jalassa. Avaa konepelti moottorin käydessä, kuuluuko astmaattista vinkunaa? Jos kuuluu, lakkaako kun nostat öljytikkua muutaman cm ylös?
Ei kuulu tätä vinkunaa. Mutta käynnistäessä aina välillä hetken koneesta tulee outoo ääntä.. voisin koittaa ottaa siitä näytteen!

Itse ajelin tuon varoituksen kanssa 2000km ilman ongelmia, sitten se katos. Tullut monesti tuo kyseinen häiriövalo ja koskaan ei ole toimintaan vaikuttanut.. Itsellä tuo tuli yleensä sillon kun oli kosteaa ja satoi vettä.. Vikakoodeista löytyi vertailu koodi joka koski kytkimen ja kaasupolkimen asentoanturiin.. Nyt ei ole vähään aikaan tullut varoitusvaloa, sen jälkeen kun poistin kattoluukun poistoputken tukkeutuman.. Valui vettä kuskin jalkatilaan aikaisemmin..

En ole varma, mutta tuo punainen kolmio ei vissiin tule silloin kun kyseessä on kampikammion venttiili kyseessä.. Ainakin kun mulla oli se haitariletku poikki, niin syttyi oranssi moottorihäiriön valo muttei mitään tekstiä..

Tää on tomatti se tai jäädä mainitsematta. Tosiaan oli aika jänää et ei tullut mitään vikokoodia edes. Voiko se olla, että se tuli siitä öljyn tasosta?
Volvo V60 D6 - 14

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #5 : 26.06.2016, 17:03:37 »
Ei kuulu tätä vinkunaa. Mutta käynnistäessä aina välillä hetken koneesta tulee outoo ääntä.. voisin koittaa ottaa siitä näytteen!

Tää on tomatti se tai jäädä mainitsematta. Tosiaan oli aika jänää et ei tullut mitään vikokoodia edes. Voiko se olla, että se tuli siitä öljyn tasosta?

Kannattaa käydä lukeen sinisellä ne vikakoodit. Pikkupajalla luettiin vikakoodit niin ei näkynyt mitään mutta wetterin lukijoilla löytyi koodeja.. Sillon kun tuo moottori häiriö ilmoitus on ollut, niin mulla on siis kaasun tai kytkimen anturia silloin ilmoitellut.. Voi olla varmasti mitä vain ja selviää vain vikakoodit lukemalla.. Käsittääkseni auto kyllä varoittaa punaisella öljykannu valolla, jos on liian vähän öljyä..

Mulla tuli moottorinhäiriö tai ohjekirjan mukaan pakokaasujärjestelmän valo kun oli huohotinletku poikki.. Siitä löytyi myös vikakoodi jota ei löytynyt sillon kun moottorin häiriö ilmoitus oli näytössä..

Onko käynnistyksessä kuuluva ääni semmonen 1-2sek kova pärinä? Jos on niin olen käsittänyt, että se liittyy vvt-pyörään.. Melkien kaikissa s40/v50 2.4l koneissa olen äänen kuullut. Sitä en tiedä kuinka huolestuttava asia on, omassa kuulunut jo 60tkm ajan :D

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #6 : 26.06.2016, 20:15:18 »
Onko käynnistyksessä kuuluva ääni semmonen 1-2sek kova pärinä? Jos on niin olen käsittänyt, että se liittyy vvt-pyörään.. Melkien kaikissa s40/v50 2.4l koneissa olen äänen kuullut. Sitä en tiedä kuinka huolestuttava asia on, omassa kuulunut jo 60tkm ajan :D

No se on just sellanen ääni. Eli kovaa ajoa vaan ilmeisesti :D Ja juurikin 2.4l kone tässäkin on... Btw paljonko sulla pyörii kulutus tolla? Musta tuntuu et tää seka-ajolla oleva 10-12l/100km on aika suolanen!
Volvo V60 D6 - 14

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #7 : 27.06.2016, 09:14:30 »
Onko automaatti vai miksi kulutus on noin kova, manuaali 2.4(140hp) ja itellä kulutus sekalaista 8.5-8.9l(riippuu ajotavasta)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 -05 Bensa 2.4L Moottorijärj. Huolla heti
« Vastaus #8 : 27.06.2016, 11:58:14 »
Mulla on manuaali 2.4i(170hp) ja yhdistetty kulutus on pyörinyt 8-9.5l tuntumassa. Tuosta enimmäkseen kaupungissa.. Maantiellä pääsee 6.5-8l, riippuen ajotavasta.. Vähän äkkiseltään tuntuu kovalle tuo kulutus.. Tosin tomaatti nostaa kyllä kulutusta. Ei tainnut olla silti noin kova kulutus edes entisessä S60 2.4, joka oli automaatti.. :o

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron