KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D -06 omituinen säännöllisesti toistuva käyntihäiriö

  • 21 Vastauksia
  • 7231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika Mäntylä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Nyt on niin erikoinen juttu, että siniselläkin ollaan ihmeissään. Autoa on tutkittu jo aikaisemminkin, mutta viimeksi tänään neljä tuntia ilman, että mitään järjellistä syytä olisi häiriölle löydetty. Pariin kertaan koeajoivat, että saivat häiriön esiin ja tietokone kiinni autossa, mutta ei löytynyt syytä vialle.

Noin 50-60 km ajon jälkeen kulutus nousee 2-3, ehkä joskus jopa neljäkin litraa sadalla. Veto ei tunnu tämän ajan ihan normaalilta, vaan ehkä hieman nykyvältä. Häiriö kestää noin 15 km, jonka jälkeen kulutus palaa taas normaaliksi. Tämä toistuu säännönmukaisesti aina sen 50-60km ajon jälkeen riippumatta ulkoisista olosuhteista.

Jokainen veikkaa nyt hiukkassuodatinta. Ei ole, hiukkassuodatinhuolto on juuri teetetty sinisellä.

Mitään vikakoodeja ei ole.

Seuraavaksi meinaavat ottaa suuttimet irti ja lähettävät mitattavaksi Hämeen dieseliin tms.

Jo on kumma.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2016, 14:06:33 kirjoittanut Mika Mäntylä »

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Erikoiselta kuulostaa ja hiukkasloukun tai sen puhdistuspolton ongelmaan liittyvältä jutulta kuulostaisi ensikuulemalta, koska toistuu tuolleen määrävälein. Jokinhan siellä nyt saa boksin lisäämään polttoaineen ruiskutus aikaa/määrää. On se sitten väärä anturin lukema tms.

Kerääkö muuten diisseliä moottoriöljyn sekaan?
« Viimeksi muokattu: 29.12.2016, 15:39:57 kirjoittanut M141 »

Poissa Mika Mäntylä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Itsekin olen sitä mieltä, että sinne hiukkashommiin kaikki viittaa, mutta sinisen mukaan ei, kun paineanturi on uusittu ja vissiin sen kuluneenoloisia johtojakin. Ja kun ei ole mitään vikakoodeja.

Erikoinen juttu tosiaan. Toivotaan, että hyvä tulee.

Mitähän suuttimissa voi olla pielessä tällaiseen liittyen, kun haluavat mittauttaa niitä toisessa firmassa?

Miten tunnistaa moottoriöljyn seassa olevan dieselin?
« Viimeksi muokattu: 29.12.2016, 17:35:33 kirjoittanut Mika Mäntylä »

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi


Miten tunnistaa moottoriöljyn seassa olevan dieselin?

Siitä että öljy lisääntyy.

Jos polttelee suodatinta 50-60km välein niin öljynpinta varmaankin nousee.
V50 d5 -10

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Kiinnitin huomiota "saivat häiriön esiin ja tietokone kiinni autossa, mutta ei löytynyt syytä vialle."

Jos ei varsinaisesti vikaa löytynyt, mutta näkyikö, että auton diagnostiikan käynnistämä suodattimen puhdistus-sekvenssi oli päällä? Olettaisin siis, että systeemissä nousee bitti pystyyn kun puhdistukselle on tarvetta ja siitä seuraa puhdistus. Ellei tällaista ole, sitten keskitytään muihin vaihtoehtoihin ja jos oli, keskitytään syihin miksi noin usein.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Erittäin tuttu vika: polttelee suodatinta lähes jatkuvalla syötöllä. Ohjelma jää kiertämään kehää ja muuta konstia ei ole kuin uusia ECM tai ohjelmoida DPF pois käytöstä. Sama ongelma on Sitikalla ja Pösöllä samalla moottorilla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika Mäntylä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Erittäin tuttu vika: polttelee suodatinta lähes jatkuvalla syötöllä. Ohjelma jää kiertämään kehää ja muuta konstia ei ole kuin uusia ECM tai ohjelmoida DPF pois käytöstä. Sama ongelma on Sitikalla ja Pösöllä samalla moottorilla.

Kuulostaa siltä, että rahaa palaa, jos näin on. Paljonkohan tämä lysti tulee maksamaan?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Kuulostaa siltä, että rahaa palaa, jos näin on. Paljonkohan tämä lysti tulee maksamaan?

Uusi ECM 1500€ + koodaus. DPF poisto 650€. Jommalla kummalla on tuo homma tullut kuntoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Diaz

  • Vieras
Tutut oireet, joskin paljon pidemmällä välillä. Ja vaikka DPF olisi "ehjä" niin sitä voidaan silti "polttaa" jollon kulutus tosiaan nousee tuon 3-4 litraa helposti ja veto tuntuu vähän nykivältä ajoittain.

Itseltä poistettiin vuosi sitten DPF, mutta ohjelmaan jäi joku bugi joka aiheutti sen että auto koitti tehdä polttoa vaikka pönttöä ei ollutkaan. Korjattiin se bugi ohjelmasta viime huollossa ja nyt ei ole enää tätä ongelmaa esiintynyt.

Poissa soherrys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Itsellä on vähän epätasainen käynti ja nykii ajossa hitusen. Vika vaikuttaisi olevan kaasuläppä kotelon toisessa läpässä. Läppää ohjaava muovinen hammasratas oli kulunut liikaa jolloin läppä ei liiku normaalisti. Eilen vasta tilasin uuden kotelon, niin en vielä ole päässyt kokeilemaan.

S60 D5 2001, Mb Sprinter 318cdi V6 2007
V50 2.0D 2005
V70 2.4T 2000,V50 1.6D 2005
S60 2.4i 2001, S80 2.4i 2001

Poissa soherrys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Itsellä on vähän epätasainen käynti ja nykii ajossa hitusen. Vika vaikuttaisi olevan kaasuläppä kotelon toisessa läpässä. Läppää ohjaava muovinen hammasratas oli kulunut liikaa jolloin läppä ei liiku normaalisti. Eilen vasta tilasin uuden kotelon, niin en vielä ole päässyt kokeilemaan.


Eipä hävinnyt vika kotelon vaihdolla... Vian etsintä jatkuu. Seuraavaksi tutkimaan polttoainelinjaa ja suuttimia. Täytynee samalla mitata suuttimien ylivuoto.

ps. autodoc.fi myy kaasuläpäkoteloa 114,50€ kotiin toimitettuna. ford cmax tiedoilla kun etsii. Tuli kotiin noin viikossa.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2017, 09:27:39 kirjoittanut soherrys »
S60 D5 2001, Mb Sprinter 318cdi V6 2007
V50 2.0D 2005
V70 2.4T 2000,V50 1.6D 2005
S60 2.4i 2001, S80 2.4i 2001

Poissa kaasari84

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Hei,

Itseä kiinnostaisi kans kuinka siellä edistytään, itsellä V50:ssä samallaiset oireet ja tällä hetkellä EGR:n puhdistus työnalla. Toki ei tuo nyt yhtäkkiseltään kovin likaaselta näytä.

Omasta tuossa jo vaihdettiin moottorin ohjausboxi, yks suutin, naftasuodatin ku päätti jättää emännän tien varteen.

Eipä hävinnyt vika kotelon vaihdolla... Vian etsintä jatkuu. Seuraavaksi tutkimaan polttoainelinjaa ja suuttimia. Täytynee samalla mitata suuttimien ylivuoto.

ps. autodoc.fi myy kaasuläpäkoteloa 114,50€ kotiin toimitettuna. ford cmax tiedoilla kun etsii. Tuli kotiin noin viikossa.

Poissa soherrys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Hei,

Itseä kiinnostaisi kans kuinka siellä edistytään, itsellä V50:ssä samallaiset oireet ja tällä hetkellä EGR:n puhdistus työnalla. Toki ei tuo nyt yhtäkkiseltään kovin likaaselta näytä.

Omasta tuossa jo vaihdettiin moottorin ohjausboxi, yks suutin, naftasuodatin ku päätti jättää emännän tien varteen.

Nyt löytyi vika!

Oireilu jatkui, kunnes paheni ja alkoi tehot häviämään korkeilla kierroksilla.

Vaihdoin vielä varmuudenvuoksi ilmamassamittarin, kun obd testeri näytti hieman häriöitä ajonaikana. Vika ei kuitenkaan ollut siinäkään.

Mittailin tänään suuttimien ylivuodot n.3min ajan. Olisi voinut olla pahempikin, mutta yllätävän vähän työntävät ohi.

Eli vika oli ilmavuoto polttoainesuodattimella.

Suodatimen mukana tuleva tiiviste päästi jatkuvasti hieman ilmaa.  Vaidoin suodattimen ja tiivisteen. Nyt näyttäisi toimivan.

Hätäpäissäni tuli myös tyhjennettyä katti ja hiukkassuodatin, nyt täytyy käyttää vielä ohjelmoinnissa.


S60 D5 2001, Mb Sprinter 318cdi V6 2007
V50 2.0D 2005
V70 2.4T 2000,V50 1.6D 2005
S60 2.4i 2001, S80 2.4i 2001

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Mun tarvii tämä mahdollinen vika poistaa omasta autostanikin. Onko suodattimella millainen tiiviste?

Onko polttoainelinjan tiivisteille kenelläkään heittää mittoja? Suodattimelle tulevaan liittimeen on uusittu tiiviste ja tarvis vaihtaa vielä muihinkin liitoksiin. Ilmaa näkyy menevän pumpulle aika reilusti toisinaan ja letkuja ennen suodatinta heilutellessa ilma lisääntyy.

Poissa soherrys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Mun tarvii tämä mahdollinen vika poistaa omasta autostanikin. Onko suodattimella millainen tiiviste?

Onko polttoainelinjan tiivisteille kenelläkään heittää mittoja? Suodattimelle tulevaan liittimeen on uusittu tiiviste ja tarvis vaihtaa vielä muihinkin liitoksiin. Ilmaa näkyy menevän pumpulle aika reilusti toisinaan ja letkuja ennen suodatinta heilutellessa ilma lisääntyy.

Minä kävin motonetista hakemassa tarvike pa-suodattimen jonka mukana tulee uusi o-rengas suodattimen kannelle. Suodattimelta lähtevä läpinäkyvä putki täytyy varmasti hakea suoraan alkuperäisenä, koska menee suoraan korkeapaine pumpulle. Voithan kokeilla jos saat jonkilaisen virityksen tehtyä, niin jättää koko suodatin pois välistä ja kokeilla tyhjäkäynnillä repiikö ilmaa vielä jostain. Eli siis yhdistät molemmat putket jollain ilmatiivillä virityksellä.
S60 D5 2001, Mb Sprinter 318cdi V6 2007
V50 2.0D 2005
V70 2.4T 2000,V50 1.6D 2005
S60 2.4i 2001, S80 2.4i 2001

 

Kulkukoira  Proturbo