Autodiagnoosi  Carcom Oy

Diesel Volvon moottorinlämmöt

  • 385 Vastauksia
  • 65412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #15 : 19.10.2018, 20:42:48 »
Jos on lämpömittari ja nousee puoleenväliin niin voiko olettaa että lämpenee tarpeeksi? Kai se mittari nyt severta tarkka on..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #16 : 19.10.2018, 21:14:58 »
Jos on lämpömittari ja nousee puoleenväliin niin voiko olettaa että lämpenee tarpeeksi? Kai se mittari nyt severta tarkka on..?
Luultavasti, mutta voihan mittarin tarkistaa OBD:n kautta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #17 : 19.10.2018, 21:23:28 »
DPF poltto vaatii min 76 astetta, joten kyllä tuo liian kylmänä käy. Ajo ilman webastoa aiheuttaa siis ennen pitkää DPF tukkeen.

Koskeeko tuo 76 asteen minimilämpötila kaikkia moottoreita?

Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #18 : 24.10.2018, 11:56:14 »
Vaihteiston lämmönvaihtimen ylempi vesiletku tukkoon, lämmöt nousi 73-> 88'c.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #19 : 25.10.2018, 11:10:13 »
Onko vaihteiston öljynlaudutin pakko olla moottorin jäähdytysjärjestelmän osana?
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #20 : 25.10.2018, 11:55:30 »
Jos on lämpömittari ja nousee puoleenväliin niin voiko olettaa että lämpenee tarpeeksi? Kai se mittari nyt severta tarkka on..?

Kokemus pykälää vanhemmasta on sellainen, että mittari nousee vähän turhan hanakasti puoleenväliin. Nousee puoleenväliin noin vähän alle 80 asteessa ja pysyy siinä vaikka obd:n mukainen lämpö nousee sinne vähän päälle 90 asteeseen.

Eli ei ole tarkka. Mutta en osaa sanoa onko asia sukupolvea uudemmissa samalla tavalla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #21 : 25.10.2018, 13:09:37 »
Kokemus pykälää vanhemmasta on sellainen, että mittari nousee vähän turhan hanakasti puoleenväliin. Nousee puoleenväliin noin vähän alle 80 asteessa ja pysyy siinä vaikka obd:n mukainen lämpö nousee sinne vähän päälle 90 asteeseen.

Eli ei ole tarkka. Mutta en osaa sanoa onko asia sukupolvea uudemmissa samalla tavalla.

Minulla on digimittaristo (grafiikkanäyttö) mutta ei ne liene sen tarkempia. Voi olla jopa pahempia. Arvaan että ohjelmoitu näyttämään herkästi "normaalilämpöä" niin ei kuljettaja turhaan huolehdi asiasta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #22 : 25.10.2018, 14:10:24 »
Minulla on digimittaristo (grafiikkanäyttö) mutta ei ne liene sen tarkempia. Voi olla jopa pahempia. Arvaan että ohjelmoitu näyttämään herkästi "normaalilämpöä" niin ei kuljettaja turhaan huolehdi asiasta
Noin se on.
Muistaakseni omassa ex. XC60 (2014) OBD palikalla näytti puoltaväliä jo 74°C. Muistaakseni lämmöt nousi 91°C kunnes termari aukesi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #23 : 05.11.2018, 16:43:20 »
Vaihteiston lämmönvaihtimen ylempi vesiletku tukkoon, lämmöt nousi 73-> 88'c.

Onko vaihteiston öljynlaudutin pakko olla moottorin jäähdytysjärjestelmän osana?

Ei, vesi kiertää syylärin alavesiletkusta normaalisti. Vidalla mittailin, niin vaihteistoöljyn lämpötila ei noussut yli 90'c vaikka oli vaihtimen vesiletku tukittuna. Ulkolämpötila oli ~10'c. Kesäkeleille en suosittele tukkimista.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

Poissa Hextall

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #24 : 07.11.2018, 17:13:26 »
Täällä v70 2.0d 2008 ja tossa seurasin moottorinlämpöä kun ajelin töistä kotiin niin 80kmh vauhdissa ei lämmöt nouse kuin max 68 asteeseen.Ulkona sen +9 lämmintä.
100kmh vauhdissa ilmeisesti lämmöt nousee tarpeeksi kun eilen illalla oli tehnyt polton ainakin testerin mukaan.
Webasto ei ole ollut päällä.
Voisko olla termostaatissa vikaa?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #25 : 07.11.2018, 21:03:34 »
Täällä v70 2.0d 2008 ja tossa seurasin moottorinlämpöä kun ajelin töistä kotiin niin 80kmh vauhdissa ei lämmöt nouse kuin max 68 asteeseen.Ulkona sen +9 lämmintä.
100kmh vauhdissa ilmeisesti lämmöt nousee tarpeeksi kun eilen illalla oli tehnyt polton ainakin testerin mukaan.
Webasto ei ole ollut päällä.
Voisko olla termostaatissa vikaa?
Mulla sama peli ja 76-77 pitää lämpöjä ja samanlainen ollu sen 3 vuotta mitä mulla ollu. Hyvin tarkenee silti ilman webastoakin eikä DPF:n polton kanssa ollut ongelmia sen ollessa kiinni (nykyään ei paikallaan).

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #26 : 07.11.2018, 21:55:44 »
Termarin vaihto ei auttane, mutta laittakaa keulaa umpeen.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Hextall

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #27 : 08.11.2018, 07:02:38 »
Tänään työmatkalla moottoritiellä 100kmh vauhdissa lämmöt pysyi siinä 65-68 paikkeilla ja sit ylämäessä kävi 71 asteessa.
Voiko olla joku lämpöanturi viallinen ja testerikin näyttää vääriä lukemia?

Poissa Hextall

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #28 : 09.11.2018, 16:48:39 »
Nyt on maskisuojaa keulassa niin katsotaan auttaako :)

Poissa Hextall

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #29 : 10.11.2018, 13:07:33 »
Eilen oli pelkkä alempi suoja paikallaan niin 120kmh vauhdissa lämpö nousi 77asteeseen. Tänään oli koko keula peitossa niin lämmöt nousi 120kmh vauhdissa 99 asteeseen.
Ois voinu nousta enemmänkin mut moottoritie loppui.
Otin sitten alemman suojan pois paluumatkalla ja sitten ei lämmöt enää nousseet kuin 75 asteeseen samassa vauhdissa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron