Samppasport  Futurez

Diesel Volvon moottorinlämmöt

  • 385 Vastauksia
  • 66119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #60 : 30.11.2018, 11:28:59 »
odotan innolla kun tulee joku viikon -30c jakso katotaan kuinka moni sähköautoilia on liikkeellä...
vähän offtopic mutta ei se näillä volvoillakaan hauskaa oo ellei oo keula ummessa ja webasto toimi.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #61 : 30.11.2018, 12:09:28 »
Eiköhän noin viherpipertäjät saa aikaan vielä tuon polttomoottorin myyntikiellon ja sitten on kylmä noissa akkuautoissa, jotka pelastaa maailman :idiot2:
Tähän voisi linkittää norjalaisen videon jossa Teslan omistaja nukkui tien varressa model-X:n takakontissa kun ulkona oli yli 30 pakkasta. Jos oikein muistan niin autossa oli sisällä alimmillaan 18 astetta lämmintä. 6h unet vei rangesta reilu 100km pois. Muuten auto sekosi kylmästä. Renkaat jäätyi kanttisiksi ja muuta kivaa joka ei ollut käyttövoimaan liittyvää :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #62 : 30.11.2018, 12:19:09 »
Tesloissakin on näkynyt jälkiasennuksena polttoainelämmittimiä. Mikäs sen puhtaampaa ajella kun Webasto tai Eberi hörisee ilman mitään katalysaattoria kaikki paskat ilmaan 8)
Vähän idea karkaa sähköautoilusta, jos täytyy kuitenkin käydä tankkaamassa dieseliä lämmittämiseen.

Mahtaakohan kukaan olla mitannut, mitä lämmittimen pakoputkesta tulee pihalle? Palotapahtuma saattaa olla yllättävän puhdas, kun polttoaine palaa puhtaalla ilmalla ilmakehän paineessa ja matalassa lämpötilassa. Polttomoottorin tapauksessa dieseliä yritetään polttaa korkeassa paineessa, korkeassa lämpötilassa ja kertaalleen poltetuilla pakokaasuilla...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #63 : 30.11.2018, 13:21:29 »
VEA-moottori (D4) tuntuu lämpenevän aika hyvin. Ulkona -2 astetta, webastolla esilämmitystä noin 20 minuuttia ja webasto pois heti liikkeelle lähdön jälkeen. Katsoin lämpötilat kun olin ajellut isompaa tietä jonkun 20 kilometriä (mittarinopeus 110km/h), ja näytti 87 astetta. Tuntui pyörivän koko ajan tuossa 86-89 haarukassa. Ei siis ainakaan näillä keleillä ole mitään tarvetta alkaa tukkimaan säleikköä, ellei periaatteellisesti välttele webaston käyttöä syystä tai toisesta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #64 : 30.11.2018, 17:11:37 »
Webaston, ja vastaavien polttoainelämmittimien päästöt on hyvin pienet, ainakin mikäli siinä ei ole mitään ongelmia. Eihän se nyt tietysti mitään kukkaistuoksua tuota, mutta mistään saasteongelmasta ei voi puhua.

Niitähän on olemassa vastaavalla idealla toimivia halli yms lämmittimiä jotka työntävät palokaasun suoraan samaan tilaan. Laite edellyttää hyvää ilmanvaihtoa, mutta ensisijainen tarve ilmanvaihdolle on kosteus, ja tietysti laitteen tuottama hiilidioksidi, ei varsinaiset saasteet.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #65 : 30.11.2018, 17:53:09 »
Onko volvoissa automaattivaihteistolle omaa termostaattia? Onko siellä öljy-vesi-lämmönvaihdinta?
Omassa ex vag tdi(pd)-dsg yhdistelmässä ei ollut mutta uudemmassa cr koneisessa on. Ja jos se falskaa niin lämmöt ei meinaa pysyä


Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #67 : 14.12.2018, 21:25:31 »
Kun luette niitä lämpötiloja autosta, niin ottakaa hetkeksi lämmityslaite pois päältä niin huomaatte miten moottorinlämpö nousee. V70 on iso sisätila ja sen lämmittäminen vie aikaa. ilmastoinnin auto asento pyrkii lämmittämään sisätilat mahdollisimman nopeasti. Itse olen huomannut, kuvailemmanne tilanteen vasta -30 asteen pakkasissa( lämpö ei riitä moottorista lämmittämään tehokkaasti sisätiloja. Tähänkin auttaa sisätilojen esilämmitys.

Mitä vähemmän hukkalämpöä moottori tuottaa sen taloudellisempi se on. Kyllä kovilla pakkasilla tulee ikävä 244 bensavolvoa, ei ole kylmä ja lämpenee heti.

Eiköhän noin viherpipertäjät saa aikaan vielä tuon polttomoottorin myyntikiellon ja sitten on kylmä noissa akkuautoissa, jotka pelastaa maailman :idiot2:

Sama se on kuinka monta sataa kilometriä sillä ajaa. :)
Vaikka puhallin sisällä jo rauhoittuukin, moottorin lämmöt ei nouse.
Jokin tuon suunnittelussa on mennyt pieleen. Termostaatti ilmeisesti falskaa aina. ~0 asteessa vesi 59-62 astetta.
Tai sitten se on tarkoitusella noin. ”Hukkalämmöt” pois..
Sisällä ihan ok, vaikka olisi kyllä mukavampaa sulattaa näpit kunnon lämmöllä.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa nepsus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #68 : 15.12.2018, 03:04:41 »
Minkälaisilla mötiköillä ootte noita lämpötiloja seuranneet?

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #69 : 15.12.2018, 06:30:21 »
Retkipatjasta tuli tehtyä maskisuoja V60 CC D4 AWD. Termari aukeaa 87 asteessa ja tuntuu pysyvän hyvin lämmöt pikkupakkasella, myös tyhjäkäynnillä.

Itsellä motonetistä ostettu potikka ja Obd Plus -sovellus.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #70 : 15.12.2018, 08:17:58 »
Minkälaisilla mötiköillä ootte noita lämpötiloja seuranneet?
ELM327 maksaa kiinanmaalla n. 3 euroa. Kaveriksi Torque kännykkään Google-kaupasta toiset 3 euroa. Näillä näkee suunnilleen 50 moottorin parametria reaaliajassa ja pystyy tarvittaessan nollaamaan vikakoodit. Itsellä on joku n. 10 euroa maksanut kalikka aina autossa mukana, ei tosin kiinni OBD-portissa muuten kuin tarvittaessa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #71 : 15.12.2018, 11:08:38 »
Onko yleinen mielipide sellainen että v70 d4 vea tarttis keulalle pahvia?

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #72 : 15.12.2018, 14:20:02 »
Onko yleinen mielipide sellainen että v70 d4 vea tarttis keulalle pahvia?

Kaikki nykydieselit tarvitsee.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #73 : 15.12.2018, 15:43:54 »
Kaikki nykydieselit tarvitsee.
Ei ainakaan Etelä-Suomessa tarvi, kun antaa webaston laulaa koko ajan...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #74 : 15.12.2018, 15:53:17 »
Ei ainakaan Etelä-Suomessa tarvi, kun antaa webaston laulaa koko ajan...

Kun on pahvi keulassa, niin ei tarvitse Webastoa laulattaa. Kaikissa dieseleissä ei edes ole Webastoa.
V70 D3 2011 180.000 km

 

KL-varaosat  Race.fi