Tuo vaikuttaa loogiselta selitykseltä eli ballasti vaihtoon. Lienee Volvon alkuperäinen?
Vähän oudolta silti vaikuttaa että vika ilmenisi noin. Kannattaa tarkistaa kaikki valoihin ja niiden ohjausyksikköihin liittyvät maadoituspisteet samalla. Ja ne CEM:istä lähtevien isojen johtonippujen liittimet. Jos siellä on jossain huono kontakti, ballastin vika (osittainen oikosulku?) voi yhdessä sen kanssa aiheuttaa oireet. Jos kaikki kontaktit olisivat kunnossa, oikosulusta seuraisi sulakkeen palaminen, ei mittariston pimenemistä.
CEM (Central Electronics Module) on hanskalokeron alla ison sulaketaulun yhteydessä. ECM eli mottorinohjausyksikkö sijaitsee vähän eri paikoissa moottorin tyypistä riippuen. Dieselissä se on nimenomaan kuskinpuolen eturenkaan edessä.