KL-varaosat  Race.fi

lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?

  • 19 Vastauksia
  • 9327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Terve!

Mietin tuossa b19a muuttamista ruiskulle. Minulla on b200f ruiskun kilkkeet jo hankittuna. Mietin että saako ja onko kukaan laittanut tuota orkkis asentoanturia triggeripyörällä moottorin eteen?
 On minulla toki b200f vauhtipyöräkin, mutta silloin joudun tekemään asentoanturille kierteet sekä leikkaamaan loven vaihdelaatikkoon. Vauhtipyöräkin pitäisi silloin sorvata kevyemmäksi.
Nämä muutokset on toki tehtävissä ja tehdäänkin jos järkevää toteutustapaa ei löydy. Sopivalla 60-2 triggeripyörällä tuon pitäisi onnistua.
Ainut vaan että millainen on sopiva? Miten pienillä hampaiden väleillä ja halkaisijalla tuo vielä toimii? Moottorin edessä tuon asentoanturin asennon hienosäätäminenkin olisi helpompaa.

Muitakin fiksuja toteutustapoja saa ehdottaa. "Asenna mega ja heitä lh 2.4 roskiin" kommentit voi jättää tästä pois. Tiedostan sen mahdollisuuden.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #1 : 31.08.2011, 17:33:05 »
Jos sen triggeripyörän tekee oikeassa suhteessa halkaisijaan, niin saattaa toimia.
Mittailin tuota LH:n vauhtipyörää ja niiden reikien halkaisija on tasan 10mm ja reikien väli 5mm ja triggerikehän halkaisija ~290mm.
Jos teet 170mm halkaisijalla olevan triggerin (minulla megassa sama halk., mutta 36-1), niin tyhjää pitäisi olla noin 6mm ja rautaa noin 3mm.

Tarkista vielä nuo laskutoimitukset.

Edit: Niin ja sen hampaan korkeushan pitää kuitenkin olla se sama kun LH:n pyörässä, eli ~6mm. Ja siitä levystä ei varmaan kannata tehdä liian ohutta.

« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 17:45:27 kirjoittanut järviin »

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #2 : 31.08.2011, 19:38:39 »
Onko tietoa että millä hampaalla anturi on kun esim. 1 pytyn mäntä on yläkuolokohdassa?
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #3 : 31.08.2011, 19:47:46 »
Onko tietoa että millä hampaalla anturi on kun esim. 1 pytyn mäntä on yläkuolokohdassa?
Nyt saatan puhua paskaa, mutta muistelisin, että missing tooth on 84 astetta ennen YKK.(ainakin megaruutan mielestä)

Jossain tällä foorumilla oli ainakin oikea VP:n asennus asento.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 19:49:24 kirjoittanut järviin »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #4 : 31.08.2011, 19:53:49 »
Nyt saatan puhua paskaa, mutta muistelisin, että missing tooth on 84 astetta ennen YKK.(ainakin megaruutan mielestä)

Jossain tällä foorumilla oli ainakin oikea VP:n asennus asento.
http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449&pid=18016#pid18016

kai se toimii kunhan hommaat 60-2 triggeripyörän

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #5 : 31.08.2011, 20:11:27 »
http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449&pid=18016#pid18016

kai se toimii kunhan hommaat 60-2 triggeripyörän
En tiedä kuinka kranttu LH:n vr-piiri on, mutta megaruutassa se on suht haastava saada toimimaan oikein, vaikka siinä on säätö.
LH:ta ei pysty säätämään, joten triggeripyörän olisi oltava sellainen, että se tuottaa samanlaisen magneettivuon, kuin alkuperäinen. Siis koneistaa samoilla mittasuhteilla pienemmän.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #6 : 31.08.2011, 21:22:08 »
Samassa mittasuhteessa ajattelin tehdä pienemmän. Pitäisi vaan kokeilla miten pienellä pyörällä vielä toimii. Jossain näin rosterista 60-2 pyörää myynnissä. Mietin että tuollaisella ei varmaan toimi, vaan pitäisi olla mustasta raudasta tehty.

Pitääkin viikonloppuna vähän mittailla ja miettiä. Tietenkin b200f vauhtipyörän sorvaaminen tasaiseksi on vaihtoehto :) Kiinnostaisi vaan kokeilla miten tuo toimii triggeripyörällä. 1:1 kokoisella pitäisi varmasti toimia, mutta menee vähän kookkaaksi.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 21:24:51 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #7 : 31.08.2011, 21:24:09 »
Samassa mittasuhteessa ajattelin tehdä pienemmän. Pitäisi vaan kokeilla miten pienellä pyörällä vielä toimii. Jossain näin rosterista 60-2 pyörää myynnissä. Mietin että tuollaisella ei varmaan toimi, vaan pitäisi olla mustasta raudasta tehty.
Ei missään nimessä rosteria!

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #8 : 01.09.2011, 16:51:54 »
Juu rosteriin ei pahemmin magneetti tartu, joten sen puolesta ei varmaan toimi. :)
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #9 : 01.09.2011, 17:20:37 »
En tiedä kuinka kranttu LH:n vr-piiri on, mutta megaruutassa se on suht haastava saada toimimaan oikein, vaikka siinä on säätö.
LH:ta ei pysty säätämään, joten triggeripyörän olisi oltava sellainen, että se tuottaa samanlaisen magneettivuon, kuin alkuperäinen. Siis koneistaa samoilla mittasuhteilla pienemmän.
ainakin mulla toiminyt ongelmitta alusta asti megan kaverina (ms1 v2.2)  Ensin b230 kaverina ja siitä siirtyi b19a:n kaveriksi  josta puuttui kokonaan anturin paikka pulttienreikä paksunnoksineen,  jolloin piti porata vähän ylemmäksi vs b2xx lohko ja viilata telineen pultinreiät säädettäväksi ja jättää ne kohdistusholkit pois.  millin ilmaväli vauhtipyärään ja hyvin rokkas   S*
tästä päästäänkin siihen että helppo olis vaan vaihtaa se vauhtipyörineen  :hello:

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #10 : 01.09.2011, 17:31:07 »
ainakin mulla toiminyt ongelmitta alusta asti megan kaverina (ms1 v2.2)  Ensin b230 kaverina ja siitä siirtyi b19a:n kaveriksi  josta puuttui kokonaan anturin paikka pulttienreikä paksunnoksineen,  jolloin piti porata vähän ylemmäksi vs b2xx lohko ja viilata telineen pultinreiät säädettäväksi ja jättää ne kohdistusholkit pois.  millin ilmaväli vauhtipyärään ja hyvin rokkas   S*
tästä päästäänkin siihen että helppo olis vaan vaihtaa se vauhtipyörineen  :hello:
En tiedä mikä mulla mätti kun jouduin pienentämään ilmaraon 0,5mm.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #11 : 01.09.2011, 21:29:07 »
Joo vauhtipyörä olisi varmasti helpompi vaihtaa. Haluan ensin vaan kokeilla urheilumielessä miten lh 2.4 ja triggeripyörä pelailee. Ajattelin teettää laipan raudasta ja kiinnittää sen tuohon kampuran pyörään.
Lopuksi ajan sorvissa triggeripyörän hampaiden päät tasaiseksi. Tämän jälkeen saa laitettua pienenkin ilmaraon. Jos nämä eivät toimi niin vauhtipyörä menee vaihtoon.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #12 : 01.09.2011, 21:34:43 »
Kannattaa nyt mittiä vielä sen orggis VP:n, anturitelineen ja anturin käytöä. Ei voi mennä pieleen. Kytkinkoppaan on helppo kolota tilaa anturille. Kun anturi on koneen takana se on vielä hyvin suojassakin toisin kuin jako ja laturinhihnojen vieressä edessä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #13 : 01.09.2011, 21:56:05 »
Bemareissa ja oooooppeleissa on näkynyt noita etutriggeripyöriä, 60_2 siis
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: lh 2.4 + asentoanturi triggeripyörällä eteen?
« Vastaus #14 : 01.09.2011, 22:03:35 »
Bemareissa ja oooooppeleissa on näkynyt noita etutriggeripyöriä, 60_2 siis
What?? Perun kaikki puheeni. En suosittele edes yrittämään. Joku järki pitäisi kuitenkin säilyttää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron