Samppasport  Futurez

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87730 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #180 : 22.04.2018, 13:24:42 »
No juuri näin. Eihän mulla ollu golfissa yhtä takasatulaa ollenkaan kuukausiin ja sitä ei ajossa huomannut mistään. :D

Kylläpä ne takasatulat motonetistä haen kun saa taas talouden tasapainoon. Lomia ja isoja rahareikiä ollut muutakin nyt niin hetken saa noilla pärjätä.

Käsijarruvaijerin ohjausholkin huomasin irronneen taka-akselista jo katsastuksen jarrudynossa kun oikea ei pitänyt kuin puolet vasemmasta. Siihen samalla korjaus.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #181 : 22.04.2018, 14:03:02 »
Biltemalaiset on uusia, motonetin korjatut on valmiiks tapinrei-iltään horoja vanhoista homeisista parsittuja, ja kun viimeks katsoin niin ne oli myös kalliimpia kun uudet bilsusta.

PS: laita ehottomasti ne 40mm taakse, emännän autossa on 40mm versiot takana ja siinä oli 262mm levyt edessä, ja silti etupää on mennyt kilometrin suhona kun takapää menee lukkoon. Ja nyt kun levyt meni uusiks niin laitoin vielä 287 levyt siihen eteen, se oli yllättävää kuinka tyystin loppui takajarrujen osallistuminen mihinkään ja nyt ne perkuleet rupee ruostuttaan takalevyjä  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #182 : 22.04.2018, 14:44:00 »
Kaverin saabbiin tuli motonetista tehdaskunnostettu satula joka oli siten että sylinteri oli porattu 0.5mm isommaks vakio männälle. Ei oikeen pitäny ku jo ilmatessa alko vuotaa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #183 : 10.05.2018, 14:39:04 »
Kaukosäädin lopetti toiminnan. En saanut purkaus-putsaus-kasauksellakaan heräämään joten avaimella sisään. Onneksi hälytintorvi on pimeänä.

Piti sekuntikellolla ottaa aikaa 30sekuntia jolloin hälytin lopettaisi huutamisen. Virrat päälle ja hälyt kuittaantui pois. Mennään nyt sit avaimella. :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #184 : 12.05.2018, 21:30:17 »
Meni kumi puhki. Keskellä kulutuspintaa suhiseva reikä. Siinä taisi olla ruuvi joka lähti irti.


Kitkan saan paikattua ens viikolla mutta voisihan ne kesärenkaatkin heittää alle. Spacerit pitää vaan tilata kun ovat 960:n columbat.

Eli tälläiset.
https://www.jmtuonti.fi/levikepalat/11356-steyrtek-pultattava-spacer-25mm-5x108-keskittaevae.html

Onko kellään jääny nurkkiin pyörimään käytettyjä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #185 : 16.05.2018, 15:08:17 »
Kitkarenkaan kävin paikkaamassa ja sunnuntaina tilasin spacerit jotka saapuivat eilen. Joten pyöräytin samaa vauhtia kesärenkaat alle :)




Pinnapultit tulivat 6mm spacerista ulos ja vanteissa oli 8-10mm syvennykset eli ei tarvinnut lyhentää niitä. Muuttuihan tuo vähän levottomaksi mutta kyllä sillä ajaa.

Ja vesiletku päästi vedet pihalle. Siitä selvittiin lyhentämällä letkua ja vielä jäi riittävästi liikuntavaraa letkuun. Pitää tuo vesipumpun tiiviste uusia joskus.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #186 : 24.05.2018, 22:50:26 »
Remonttipäivä takana, osittain onnistui ja osittain ei.


Takajarrusatulat vaihdoin uusiin 40mm. Vanhat sai vasaroida pois ja kummastakin oli yksi mäntä jumissa. Etusatuloihin löytyy korjaussarja mutta tänään ei niille jäänyt aikaa. Jarrunesteet uusittu.


Katsastuksesta tullut korjausmääräys eli kardaanin tukikumi vaihtui kuten myös laakeri. Tilasin ad:lta osat ja tuli professional parts of sweden ja skf. Vanha kumi oli palasina eikä se pyörinyt ilman voimaa. Jännä sinällään koska laakeri oli ihan hyvä.




Uusi paketti kasassa. Pölysuojat pysyivät suorina kun rälläkällä poistin kumin ympäriltä


Ja viimeisenä käänsin vinossa olleen äänenvaimentimen suoraan. Sain vinoilua vinossa olleesta tuplaputkesta :D


Mutta kuten arvata saattoi, täristää ja jyristää 60-80km/h. Enimmät tärinät sain pois tukikumin asentoa säätämällä mutta jyrinä jäi. Pitää koittaa näyttää mattopuukkoa kumille kuten jotkut ovat tehneet. On tää ihme että lähes aina tuon kanssa saa taistella ja joskus toimii heti. >:(

Polttoainesuodattimen olisin vaihtanut mutta banjopultit olivat niin ruosteessa etten saanut auki. Ei ollut aikaa isommalle taistelulle ja mahdollisille vaurioille.

Isona plussana auto kulkee ja pysähtyy huomattavasti herkemmin. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #187 : 27.05.2018, 18:11:32 »
Sain jyrinän lähes täysin loppumaan leikkaamalla kannatinkumin harjanteesta siivun pois puolen kierroksen matkalta. *taavih->. Tasan 80km/h mittarissa sen vielä havaitsee, kuin ajaisi karkealla asfaltilla mutta en uskalla koskea enää siihen ettei mene huonommaks. Jos se ajamalla häviäisi.

AriE:lle kiitoksia kaukosäätimestä. Keskuslukko toimii ainakin vielä lähes joka painalluksella :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #188 : 27.05.2018, 21:20:37 »
Vaihtehtoinen todellisuus...:
Sain jyrinän täysin loppumaan leikkaamalla kannatinkumin harjanteesta siivun pois kierroksen matkalta. *taavih->. Tasan 80km/h mittarissakaan ei tutise! *taavih->
::)

Mutta hyvä kun auttoi. O0

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #189 : 28.05.2018, 15:19:52 »
Sain jyrinän lähes täysin loppumaan leikkaamalla kannatinkumin harjanteesta siivun pois puolen kierroksen matkalta. *taavih->. Tasan 80km/h mittarissa sen vielä havaitsee, kuin ajaisi karkealla asfaltilla mutta en uskalla koskea enää siihen ettei mene huonommaks. Jos se ajamalla häviäisi.


Eipä tietenkään sattuisi olemaan kuvaa mistä ja minkä verran veistelit? Itselläkin olisi tuollainen operaatio ajankohtainen  :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #190 : 28.05.2018, 15:30:59 »
Ei aina muista kuvata mutta koitan selittää.

Tässä näkyy hyvin tuo kolmioprofiilinen kumi. Sen terävimmän kärjen leikkasin pois, noin 5mm verran

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #191 : 28.05.2018, 16:08:28 »
Eipä tietenkään sattuisi olemaan kuvaa mistä ja minkä verran veistelit? Itselläkin olisi tuollainen operaatio ajankohtainen  :)
Slerbahuulen laukaus lumpioon - kardaanin tukikumi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #192 : 28.05.2018, 16:41:00 »
Jaa te ootte ottanu noin rouheesti :o. No otan sitten minäkin lisää :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #193 : 29.05.2018, 06:39:45 »
Kumin jyrsintä selkisi nuista kuvista, varsinkin Slerban. Kiitokset näistä  :) Täytyy ottaa työn alle, kun saa hilattua itsensä kantrille missä on nosturi käytössä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic. ->E85
« Vastaus #194 : 29.05.2018, 18:56:47 »
Kun katselee noita polttoaineiden hintoja niin eiköhän nyt ole aika muuttaa tämäkin etanolille. Suuttimet vaihtoon ja ostrichilla leikkimään.

Bosch EV14 suuttimet ovat ymmärtääkseni ne parhaat joten olisiko kenelläkään joutavia? Jotain 500-700cc väliltä, alle 200hv tarpeisiin.

Tai mistä kannattaa tilata uudet?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi