Samppasport  Futurez

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 583578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1725 : 26.03.2018, 18:05:16 »
Tänään pääsin kokeilemaan kolmea eri autoa. Kahdessa hakkapeliitta 8 nastat ja yhdessä hakkapeliitta R2 kitkat. Ensimmäiset hakkapeliitta 8 olivat viisi vuotta vanhat ja viisi talvea ollut auton alla. Toiset hakkapeliitta 8:t kolme vuotta vanhat ja kolme kautta alla. Hakkapeliitta R2 kitkat viime syksynä ajettu noin tuhat kilometriä. Keli noin vajaa -20 astetta ja tie kunnolla luminen.

Testi tehty kieli poskella, noin merkeillä ja kyse kolmesta eri autosta joten testi ei ole mitenkään vakavammin vertailukelpoinen eikä se oikeastaan yllättänyt. Vähän ajettu kitka tarttui tuolla kelillä kunnolla lumeen ja pysähtyi lyhimmillä matkalla. Olisiko tilanne muuttunut iltapäivällä, kun tie kiillottui ja aurinko rupesi paistamaan, niin sitä ei kiinnostanut lähteä kokeilemaan.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1726 : 26.03.2018, 18:24:28 »
Harvoin pääsee tuolleen monilla renkailla peräjälkeen ajelemaan. Itse ostin joulun jälkeen Hakkapeliitan ysit ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Sulalla tiellä jyristävät joo, mutta liukasta ei ole ollut sen koomin noilla tehoilla, mitä omasta V70:stä löytyy. Ero aiempiin kiinalaisiin nastapyöriin on huikean suuri nollakelissa ja kiillottuneella asfaltilla. Kovalla pakkasella erot ovatkin sitten paljon pienempiä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1727 : 26.03.2018, 21:55:03 »
Harvoin pääsee tuolleen monilla renkailla peräjälkeen ajelemaan. Itse ostin joulun jälkeen Hakkapeliitan ysit ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Sulalla tiellä jyristävät joo, mutta liukasta ei ole ollut sen koomin noilla tehoilla, mitä omasta V70:stä löytyy. Ero aiempiin kiinalaisiin nastapyöriin on huikean suuri nollakelissa ja kiillottuneella asfaltilla. Kovalla pakkasella erot ovatkin sitten paljon pienempiä.

Hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset  ;D ;D ;D.

Eipähän pääse kukaan sanomaan ettenkö olisi kokeillut, jos oli hyvä mahdollisuus ja kuten totesin, niin kieli poskella mä aamulla kokeilin  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1728 : 01.04.2018, 16:51:07 »
Jaetaas yksi talven mittainen kokeilu. Auto S60 2.5T -04. Alla oli 205/55 16 GT Radial IcePro3 nastakiekot koko talven. Ei pahaa sanottavaa. Pitoa riitti joka tilanteessa eikä yllätyksiä tullut. Ja nastoja ei puuttunut ja nastat oli kuin uudet. Eikä melukaan häiritsevä ollut. Kuluminenkin näytti olevan vähäistä, en mitannut. Ostaisin toistekin vaikka halpismerkkinä pidetäänkin.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1729 : 07.04.2018, 08:27:26 »
Tällä viikolla voin sanoa rehellisesti, että parina päivänä ihan suoraan sanottuna v.i.t.u.t.t.a.n.u.t ajaa keski-suomessa kitkoilla, kun mennään pikkaisen päätieltä sivuun. Se fiilis, kun jäisessä ajourassa on vettä ja painat jarrua, niin ei paljon moninkertaiset testivoittaja kitkatkaan (R2:t) toimi. En ole kyllä kovin äkkiä nelikkoon heittämässä kitkoja alle, jos pitää mökillä lähteä käymään.

Ja kyllä verokkina ollut toinen samankokoisella nastarenkailla varustettu auto, jolla ollut paljon leppoisampi ajella vaikka alla on useamman vuoden vanhat hakkepeliitta 8:t. Ja kyllä kokeilin myös käytännössä tuota jarruttamista jäällä minkä päällä oli vettä. Paljon mielummin jarrutan noilla nastoilla ja myös jarrutusmatka oli lyhyempi. Autojen mittarierosta, pienestä massaerosta en ota kantaa, koska oli taas empiirinen tutkimus, mutta jarrutuskohta oli sama sekä merkit mihin auto pysähtyi. Ero ei ollut mahdoton alle 10 metriä, mutta riittävästi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1730 : 07.04.2018, 08:54:55 »
Tällä viikolla voin sanoa rehellisesti, että parina päivänä ihan suoraan sanottuna v.i.t.u.t.t.a.n.u.t ajaa keski-suomessa kitkoilla, kun mennään pikkaisen päätieltä sivuun. Se fiilis, kun jäisessä ajourassa on vettä ja painat jarrua, niin ei paljon moninkertaiset testivoittaja kitkatkaan (R2:t) toimi. En ole kyllä kovin äkkiä nelikkoon heittämässä kitkoja alle, jos pitää mökillä lähteä käymään.

Ja kyllä verokkina ollut toinen samankokoisella nastarenkailla varustettu auto, jolla ollut paljon leppoisampi ajella vaikka alla on useamman vuoden vanhat hakkepeliitta 8:t. Ja kyllä kokeilin myös käytännössä tuota jarruttamista jäällä minkä päällä oli vettä. Paljon mielummin jarrutan noilla nastoilla ja myös jarrutusmatka oli lyhyempi. Autojen mittarierosta, pienestä massaerosta en ota kantaa, koska oli taas empiirinen tutkimus, mutta jarrutuskohta oli sama sekä merkit mihin auto pysähtyi. Ero ei ollut mahdoton alle 10 metriä, mutta riittävästi.
Mutulla taas mennään sun testissä. Tässä voi taas todeta, että aivan turhaa vaihtelet niitä renkaita, kun et kitkoilla tunnu pärjäävän ;)
Olihan sulla Contin CVC6 kitkatkin jos oikein muistan? Ne on testissä kuin testissä hakanneet nuo vanhentuneet Hakkapeliitan R2 mennen tullen. Syksyllä tulee mielenkiintoinen uutuus Hakkapeliitalta. Katsotaan onko saanut jääpitoa Contin tasolle.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1731 : 07.04.2018, 10:28:07 »
Mutulla taas mennään sun testissä. Tässä voi taas todeta, että aivan turhaa vaihtelet niitä renkaita, kun et kitkoilla tunnu pärjäävän ;)
Olihan sulla Contin CVC6 kitkatkin jos oikein muistan? Ne on testissä kuin testissä hakanneet nuo vanhentuneet Hakkapeliitan R2 mennen tullen. Syksyllä tulee mielenkiintoinen uutuus Hakkapeliitalta. Katsotaan onko saanut jääpitoa Contin tasolle.

Mä taas väitän, että mulla on parempi tuntuma noiden renkaiden kesken, kuin keskimäärin täällä väittelijällä. Toiseksi kun täälläkin vongutaan, että et tiedä kitkoista mitään tai et osaa, niin taas päästään siihen, että mä voin ja pystyn testaamaan sillä autolla millä MINÄ ajan. En taas laita parempaa puolisko tai jotain kolmatta osapuolta testaamaan! Ei myöskään ole muuttanut minun mielipidettäni missä päin Suomea minä ajan talvirenkailla.

Mitä CVC6:n tulee, niin ne on ensi syksyn renkaat nelikkoon ja tästä olen sinullekin maininnut ainakin kolme kertaa. Tällä hetkellä siinä on ihan contiicecontact 2 nastat alla ja seuraavana tulee goodyear ultragrip ice 2:n kitkat millä ajelen vielä tämän kevään. Minusta on myös ihan reilua verrata hakkapeliitta 8:a ja R2:sta, koska ovat saman aikakauden parhaita renkaita mitä rahalla sai. Mitä tuohon argumenttiin mututesteissä, niin 15 minuutin välein ajetut jarrutustestit samalla tiellä saman kokoluokan renkailla antaa minulle tarpeeksi hyvää referenssiä miten nopeassa jarrutuksessa rengas toimii ja kummalla haluaisin ajaa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1732 : 07.04.2018, 12:56:52 »
Mä taas väitän, että mulla on parempi tuntuma noiden renkaiden kesken, kuin keskimäärin täällä väittelijällä. Toiseksi kun täälläkin vongutaan, että et tiedä kitkoista mitään tai et osaa, niin taas päästään siihen, että mä voin ja pystyn testaamaan sillä autolla millä MINÄ ajan. En taas laita parempaa puolisko tai jotain kolmatta osapuolta testaamaan! Ei myöskään ole muuttanut minun mielipidettäni missä päin Suomea minä ajan talvirenkailla.

Mitä CVC6:n tulee, niin ne on ensi syksyn renkaat nelikkoon ja tästä olen sinullekin maininnut ainakin kolme kertaa. Tällä hetkellä siinä on ihan contiicecontact 2 nastat alla ja seuraavana tulee goodyear ultragrip ice 2:n kitkat millä ajelen vielä tämän kevään. Minusta on myös ihan reilua verrata hakkapeliitta 8:a ja R2:sta, koska ovat saman aikakauden parhaita renkaita mitä rahalla sai. Mitä tuohon argumenttiin mututesteissä, niin 15 minuutin välein ajetut jarrutustestit samalla tiellä saman kokoluokan renkailla antaa minulle tarpeeksi hyvää referenssi miten nopeassa jarrutuksessa rengas toimii ja kummalla haluaisin ajaa.
Tunnelma alkaa olemaan kuin Vannetukun tekemässä ”rengastestissä” hirveä mutuilu päällä mutta tuloksia ei näy missään ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1733 : 07.04.2018, 13:16:51 »
Tunnelma alkaa olemaan kuin Vannetukun tekemässä ”rengastestissä” hirveä mutuilu päällä mutta tuloksia ei näy missään ;D

Ero on aika suuri, jos rupeat vertaamaan Vannetukun triangeli hehkutusta, joka oli täysi suutari! Minulla ei ole mitään rahallista motiivia näissä testeissä, joita teen ihan omaksi huviksi (Tosin se ei kelpaa tietyille fanaatikoille). En ole ilmoittanut mitään suureita, muuta kuin noin metrit ja testi on tehty käytännössä.

Enpä ole nähnyt vastaavissa ketjuissa missään muulla autoforumilla, että kirjoittaja olisi itse nähnyt vastaavaa vaivaa kuten en monessa muussakaan asiassa. Miksiköhän?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1734 : 07.04.2018, 13:31:28 »
Mä taas väitän, että mulla on parempi tuntuma noiden renkaiden kesken, kuin keskimäärin täällä väittelijällä.

Niinpä, ajamalla saa yleensä paremman tuntuman kuin lehtiä ja foorumeita lukemalla. ::)

Toki jos usko on riittävän luja niin tilastot riittää.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1735 : 07.04.2018, 18:35:50 »
Toiset pystyy yhtä rengasta kokeilemalla päättelemään kaikkien muidenkin merkkien ja mallien ominaisuudet ja verrattavuuden merkkien välillä.

Se on sellainen taito joka ei ole edes harvinainen, nettifoorumeilla on joka palstalla useita sellaisia.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1736 : 07.04.2018, 21:36:14 »
Toiset pystyy yhtä rengasta kokeilemalla päättelemään kaikkien muidenkin merkkien ja mallien ominaisuudet ja verrattavuuden merkkien välillä.

Se on sellainen taito joka ei ole edes harvinainen, nettifoorumeilla on joka palstalla useita sellaisia.

Juu, se on vähän samanlainen taito kuin persedyno. Aina on omissa vehkeissä enemmän voimaa kun muilla, mutta kun en nyt just oo ehtiny penkittäämmään. Ja pirusti voitetaan liikennevalokisojakin semmoisia vastaan ketkä eivät tiedä kisaavansa. ???

Mutta asiaan, mun renkaat on paremmat. :o
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1737 : 07.04.2018, 21:47:32 »
Juu, se on vähän samanlainen taito kuin persedyno. Aina on omissa vehkeissä enemmän voimaa kun muilla, mutta kun en nyt just oo ehtiny penkittäämmään. Ja pirusti voitetaan liikennevalokisojakin semmoisia vastaan ketkä eivät tiedä kisaavansa. ???

Stna veit mun näppäimistön ja repliikit  ;D ;D ;D. Siis veit jalat suusta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1738 : 27.09.2018, 16:47:47 »
Onko jollain kokemusta Hankook Winter i*cept iZ2 W616 kitkoista? Jotain testituloksia katselin ja pitäisi olla keskitason- ja hinnan fillareita näin pohjoiseen tarkoitukseen. Rajoittaa aika reilusti vaihtoehtoja kun koko pitäisi saada mieluiten 225/45-18.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1739 : 28.09.2018, 06:43:23 »
Itse tottunu niin surkeilla renkailla ajamaan että aina yllättyy pari vuotta vanhoista hakkapeliitoista kuinka hyvä rengas voi olla :D haluaisin uudet kitkat mutta tuskin on ylimäärästä niin paljon, jos vaikka edes eteen saisi :D oli savan nastat ihan uudet viimetalvena 940 edessä, olin todella tyytyväinen.  Sitä se on kun ei ole kokemuksia parhaista.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo